Ik zou graag een klacht indienen.

Gisteren zou ik met de trein van 7.53 van Beukenlaan Eindhoven richting Den Bosch willen gaan. Op de gele borden stond aangegeven dat die trein zou vertrekken van spoor 2, dus ik daar staan te wachten , doch geen trein naar Den Bosch, bleek vanaf spoor 1 te vertrekken, toen ik dat doorhad, was het toelaat voor mij tenminste, want als 83 jarige was ik niet in staat om even vlug van spoor 2 naar spoor 1 te gaan 2 trappen af, stuk lopen tot aan de tunnel, onder de tunnel door en dan weer 2 trappen op. Dus resultaat dat ik 30 minuten te laat op mijn afspraak kwam, dit door de schuld van NS. Bedankt NS.ú:(

12 reacties

Badge +3
Als ik de vertrekstaat bekijk, dan vertrekt de trein alleen op zondag van spoor 2. Kan het wellicht zijn dat u verkeerd gekeken hebt?
Dan zouden we met 2 personen er naast hebben gekeken, doch morgen ga ik even kijken.
Reputatie 2
De link is exact dezelfde vertrekstaat als die hangt op Beukenlaan. Ik vermoed dat u gekeken heeft op het zondagrooster.
Zoals hiervoor al aangegeven vertrekken de treinen richting Den Bosch op maandag t/m zaterdag van spoor 1 en op zondag van spoor 2 (zie bijgevoegde uitsnede van de vertrekstaat).

Daarbij komt dat de sporen 1 en 2 beide aan hetzelfde perron liggen; spoot 1 aan de ene kant van het perron en spoor 2 precies aan de andere kant. U hoeft dus helemaal geen trappen te klimmen en door tunnels te lopen of liften te nemen om van spoor 1 naar spoor 2 te komen; u hoeft alleen maar naar de andere kant van het perron te lopen. (zie ook bijgevoegde screendump van het sporenplan).

Zoals hiervoor al aangegeven denk ik dat u op het verkeerde regeltje hebt gekeken. Maar of dat nou je schuld van NS is ?
Beste Tiler80,

Welkom op het NS serviceforum. Ik zie dat verschillende forumleden al aan hebben gegeven hoe de verwarring is ontstaan, dank daarvoor. Ons advies is ook om voor vertrek even de reisplanner te checken, daar kan je zien hoe laat de trein vertrekt, maar ook vanaf welk spoor hij gaat vertrekken.

P.S. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'.
Ik ben deze morgen even naar het station geweest en heb een foto gemaakt van het gele bord, er staat wel degelijk op dat de trein van 7.53 naar Boxtel, den Bosch, Oss, Nijmegen vertrekt van spoor 2. Spijtig genoeg ka ik de foto niet meesturen omdat ik geen kabeltje bij me heb, maar als men een zuiver bewijs wil hebben, zal ik het vanavond sturen.
Hierbij het bewijs
Hierbij het bewijs.
Reputatie 6
Ben wel benieuwd naar de versie van die vertrekstaat dan.

Er zullen wel Gegronde Redenen zijn waarom die informatie afwijkt van de info in de reisplanners en in de werkelijkheid...
Reputatie 2
Verhip: Ik denk dan dat er een oude vertrekstaat is blijven hangen.
Hij is helemaal anders dat kan je zien aan de kolom lang 7 uur. Die toont daar 15 en 16 uur....

NS moderator: Kan je dit oppakken en laten herstellen ! Ik heb dat nog niet veel vaker gezien.
Dat moet haast wel een oude zijn ja, ik kan me niet herinneren sinds ik voor het laatst met de sprinter naar Nijmegen op spoor 2 ben gestopt. Daar sta ik wel altijd met de sprinter naar Tilburg Universiteit. Zal ongetwijfeld vorig jaar wel zo zijn geweest, maar het klopt inderdaad niet meer.
Reputatie 6
En zo blijkt maar weer: de beste vertrekstaat is geen vertrekstaat.
Dan kan er ook niks mee misgaan.

Reageer