In- en uitcheck paaltjes Rotterdam stadion

• 15 augustus 2014
  • 39 reacties
  • 1761 Bekeken

Hallo,

Vandaag om 16:32 vertrokken vanuit Deventer richting Rotterdam centraal om vervolgens naar Rotterdam Stadion te gaan.
Hier kreeg ik te horen dat ik NIET uit kon checken. (Nou lekker dan).
Kreeg te horen dat ik de terugreis op Rotterdam centraal maar moest uitchecken.
Helaas had ik maar 3 minuten de tijd om de laatste trein te redden om thuis te komen.
In de trein nogmaals gevraagd hoe het nou precies zat. De conducteur vertelde me dat ik op station Gouda MOEST uitchecken en daarna weer moest inchecken. Ook hier had ik maar 4 minuten de tijd om uit te checken en weer in te checken (trappen af en nog ver lopen).
Als ik dit niet had gedaan had ik hoogst waarschijnlijk een boete gehad.

Dus hierbij..
MAAK WEER IN EN UITCHECK POORTJES OP STATION ROTTERDAM STADION!!!!!!
Hiermee voorkom je zoveel gezeur en gedoe.....

39 reacties

Hallo,

Vandaag om 16:32 vertrokken vanuit Deventer richting Rotterdam centraal om vervolgens naar Rotterdam Stadion te gaan.
Hier kreeg ik te horen dat ik NIET uit kon checken. (Nou lekker dan).
Kreeg te horen dat ik de terugreis op Rotterdam centraal maar moest uitchecken.
Helaas had ik maar 3 minuten de tijd om de laatste trein te redden om thuis te komen.
In de trein nogmaals gevraagd hoe het nou precies zat. De conducteur vertelde me dat ik op station Gouda MOEST uitchecken en daarna weer moest inchecken. Ook hier had ik maar 4 minuten de tijd om uit te checken en weer in te checken (trappen af en nog ver lopen).
Als ik dit niet had gedaan had ik hoogst waarschijnlijk een boete gehad.

Dus hierbij..
MAAK WEER IN EN UITCHECK POORTJES OP STATION ROTTERDAM STADION!!!!!!
Hiermee voorkom je zoveel gezeur en gedoe.....

De conducteur kan hier met hulp van de computer jou helpen je kaart weer kloppend te maken.
Als de NS dat ook wil, tenminste.
Ik heb een ov chipkaart en reis met 40% korting. Dus geen kaartje. Gaat mij erom dat ze weer poortjes maken op station Rotterdam Stadion. 100en mensen komen met de trein, kun je het niet maken om die poorten weg te halen. (Vorig seizoen stonden ze er nog ;-))
In dit en dit topic wordt aangegeven dat als station Rotterdam Stadion in gebruik is, er altijd mobiele in-/uitcheckpalen worden geplaatst.
Dat kunnen ze wel zo mooi er neer zetten. Ik kom net terug van Feyenoord en er werd omgeroepen dat er GEEN paaltjes aanwezig waren. Dus..
Ze hadden die paaltjes gewoon moeten laten staan.
Belachelijk van de NS..
Welkom op forum Amyjoanna! I.v.m. met logistieke problemen waren er gisteren helaas geen mobiele in-/uitcheckpalen aanwezig op het station Rotterdam Stadion. Als je door het ontbreken van de paaltjes teveel hebt betaald voor je reis, mag je mij in een privébericht je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer, IBAN + tenaamstelling doorgeven. Ik kan je dan coulance verlenen. We zullen er zorg voor dragen dat er bij een volgende wedstrijd weer mobiele in-/uitcheckpalen aanwezig zijn op station Rotterdam Stadion.
Het lijkt er eerder op dat Amyjoanna juist minder heeft hoeven betalen voor de reis: Een retour Deventer - Gouda met wellicht zelfs doortellen van de 'lange-afstandskorting', in plaats van twee enkele reizen Deventer - Rotterdam Stadion v.v.
Maar straks wordt zijn kaart geblokkeerd omdat hij nooit uitcheckt op Rotterdam Stadion.

Er was zeker geen personeel voorhanden om met lezers mensen in en uit te checken ?
Weer lekker geregeld. Zet dan gewoon een paar paaltjes neer als je het logistiek niet aankan.
Bedankt voor je reactie Inge! Ik heb niet meer hoeven te betalen dus het is goed zo!

Het gaat mij helemaal niet om het geld, maar het is lastig omdat ik in Gouda MOEST uitchecken om geen boete te krijgen.
Ik had hier maar een paar minuten voor om de LAATSTE trein naar huis te redden.
Zou gewoon fijn zijn om paaltjes te hebben op station Rotterdam Stadion.
Dat wou ik gewoon even kwijt 😉!
Hoi Amyjoanna,

Ben blij dat je het gemeld hebt, want ik heb daar zelf ook geen idee van, dus dat er een station is, in dit geval Rotterdam Stadion dat er incheck-apparatuur mist. Zou voor het rijdend personeel ook fijn zijn om die melding te krijgen, zoals we ook gemeld krijgen dat als er op een station alle kaartautomaten eruit liggen, of de incheckapparatuur plat ligt. In dit soort gevallen zou ik zelf graag een bericht ontvangen en weet dan dat ik reizigers in mijn trein kan treffen, die door omstandigheden (in dit geval door het feit dat er geen in- en uitcheckmogelijkheid is geweest) even niet beschikken over een geldig vervoerbewijs. Scheelt veel discussie in de trein en de HC's kunnen gewoon hun werk blijven doen.

Ik weet niet of we een algemene melding hebben gekregen via de railpocket? Ik zat in ieder geval niet op dat traject gisteren, maar heb verder geen bericht erover gehad.
Maar straks wordt zijn kaart geblokkeerd omdat hij nooit uitcheckt op Rotterdam Stadion.

Er was zeker geen personeel voorhanden om met lezers mensen in en uit te checken ?
Weer lekker geregeld. Zet dan gewoon een paar paaltjes neer als je het logistiek niet aankan.

Logistiek hoeft per definitie niet te betekenen dat er niet voldoende personeel beschikbaar was.
Logistiek kan ook betekenen dat er op dat moment geen mobiele CICO's beschikbaar waren.
Bijv. door de uitgebreide werkzaamheden rond Utrecht Centraal.

En dan zal NS/ProRail de keus hebben gemaakt om op trajecten gedurende de hele dag vervangend busvervoer is ingezet de mobiele CICO's te plaatsen in plaats van op een station(netje) waar in een tijdsbestek van een paar uur slechts enkele treinen stoppen.
Ik kan me voorstellen dat het in dat geval stressen was om je laatste trein te halen.. Fijn om te lezen dat het wel is gelukt en dat je niet teveel hebt betaald voor de reis.

Nog even wat achtergrondinfo: Rotterdam Stadion is een station dat alleen gebruikt wordt bij evenementen. Aangezien het station dus niet altijd geopend is, worden er bij wedstrijden mobiele in-/uitcheckpalen geplaatst. De vrachtwagen die deze paaltjes naar het station zou vervoeren is onderweg helaas defect geraakt. We hebben daarom extra personeel naar Rotterdam Stadion gestuurd om reizigers van info te voorzien. Tevens is er op Rotterdam Centraal omgeroepen dat reizigers met als eindbestemming Rotterdam Stadion in Rotterdam Centraal konden uitchecken.
Hoe kunnen mensen dan in Rotterdam CS uitchecken terwijl ze in de trein zitten en naar een voetbalwedstrijd gaan ?
Er vindt vanuit bijna alle richtingen een overstap op station Rotterdam Centraal plaats.
Ok dus ze konden gratis verder ? Dat is mooi.
En op vertoon van hun entreebewijs/clubkaart hadden ze ook gratis met de Feyenoord tram (RET lijn 12) of lijn 23 mee kunnen reizen van Rotterdam Centraal naar de Kuip. Spaart ook de nodige ergernis en euro's.
Ik heb een anonieme OV kaart. Volgens de dienstdoende NS medewerker moest ik uitchecken op het station waar ik was ingestapt. Ik ben ingestapt op Rotterdam Alexander, waar ik vervolgens ook heb uitgecheckt. Er werd echter wel 20 EUR afgeschreven i.p.v. de gebruikelijke EUR 6,20. Ben benieuwd of en hoe de NS mij dit gaat terugbetalen.
En op vertoon van hun entreebewijs/clubkaart hadden ze ook gratis met de Feyenoord tram (RET lijn 12) of lijn 23 mee kunnen reizen van Rotterdam Centraal naar de Kuip. Spaart ook de nodige ergernis en euro's.

Welke ergernis, de trein reed toch gewoon ? Dan ga je toch verder als je al in de sprinter zit.

Het moet alleen beter geregeld zijn, als het personeel het al niet weet. Laat de mensen dan uitchecken bij de conducteurs die er zijn, maar ja dat is technisch weer niet mogelijk.
Welkom op het forum andrerita! Ik wil je graag verder helpen. Kan je mij een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer, het traject en je IBAN + tenaamstelling?
Hoi Amyjoanna,

Ben blij dat je het gemeld hebt, want ik heb daar zelf ook geen idee van, dus dat er een station is, in dit geval Rotterdam Stadion dat er incheck-apparatuur mist. Zou voor het rijdend personeel ook fijn zijn om die melding te krijgen, zoals we ook gemeld krijgen dat als er op een station alle kaartautomaten eruit liggen, of de incheckapparatuur plat ligt. In dit soort gevallen zou ik zelf graag een bericht ontvangen en weet dan dat ik reizigers in mijn trein kan treffen, die door omstandigheden (in dit geval door het feit dat er geen in- en uitcheckmogelijkheid is geweest) even niet beschikken over een geldig vervoerbewijs. Scheelt veel discussie in de trein en de HC's kunnen gewoon hun werk blijven doen.

Ik weet niet of we een algemene melding hebben gekregen via de railpocket? Ik zat in ieder geval niet op dat traject gisteren, maar heb verder geen bericht erover gehad.

Hoe gaan jullie daar mee om ? Want ik heb pas meegemaakt bij Nieuwerkerk dat de automaat kapot was, meisje kwam netjes naar de conducteur toe gelijk, maar mocht niet mee.

Dat vond ik wel raar, want ze wilde een kaartje kopen, maar dat kon dus duidelijk niet.
Ik bezocht de wedstrijd van Feyenoord met mijn zoon vanuit Delft. Het NS-personeel bij Rotterdam Stadion vertelde ons dat we in Delft moesten uitchecken binnen zes uur en dat we dan gratis zouden hebben gereisd. In werkelijkheid werd er bij mij en mijn zoon tien euro in rekening gebracht bij het uitchecken. Inge, ik stuur je graag een mail met de gegevens die je nodig hebt.
Hoi, ik heb eigenlijk het zelfde verhaal als Wim Bot, ben ingestapt vanuit Dordrecht centraal , bij Rotterdam stadion werd er inderdaad gezegd dat ik in Dordrecht moest uitchecken en dat dan de reis gratis zou zijn, was een fout van de Ns.
Maar er werd vervolgens 20 euro afgeschreven bij uitchecken in Dordrecht, vandaag heel de dag de klantenservice proberen te bellen maar daar was geen door komen aan.
Dus Inge ik stuur ook graag al mijn gegevens die je nodig hebt
Het blijkt dus WEER dat het NS personeel erg slechte kennis heeft over de OV chipkaart.

Want alleen als je binnen het uur in en uitcheckt op hetzelfde station kost het niets, anders kost het inderdaad het instaptarief a 10 of 20 euro.

Extra strafcursus dus komende week voor hen. Of een maand in en uitchecken met dat ding ipv vrij reizen.
@macca728

Onze instructies zijn daar duidelijk in. Zelf bel ik altijd de helpdesk om te verifieren of de automaat daadwerkelijk kapotwas. Dan kan ik op een UVB opschrijven dat het waar is, dat de reiziger idd geen kaartje kon kopen en dat de wettelijke verhoging daardoor geschrapt zal worden.
De laatste tijd gebruikt men dit als smoes. Ook al is het niet te controleren voor mij, kan ik dat ook aangeven, ook als het niet waar is.
Een reiziger niet meenemen., terwijl die zich wel kan identificeren gaat mij te ver en wettelijk gezien moeten wij schrijven. Heeft de reiziger geen id bij zich, mogen wij de reiziger idd weren.
Ach, de wet is ook maar een mens.
Ik vind het gebrek aan kennis bij NS personeel gekker.

Reageer