beantwoord

In en uitchecken

• 31 januari 2020
  • 9 reacties
  • 137 Bekeken

Hallo ik heb een vraag.

In onse reis van Dronrijp naar Amsterdam Centraal Is er iets misgegaan met in en uitchecken. Wij zijn van Dronrijp naar  Leeuwarden Centraal gegaan met Arriva stoptrein. Daarbij hebben wij niet uitgecheckt, en ingecheckt bij beide NS trein. reden daarvan was dat wij dachten dat wij gewoon konden overstappen wij wisten niet dat hier een verschil in zat, wij reizen nooit met de trein Dit was dus onze eerste keer. dus waar het fout is gegaan was, bij Arriva stoptrein overgestapt na NS treinen Amsterdam Centraal.

Graag hoor ik zo spoedig mogelijk hier een reactie op zodat ik het geld terug kan krijgen.

Met vriendelijke groet 

Marijke meijer. 

icon

Beste antwoord door Thom 31 januari 2020, 12:04

Op de perrons in Leeuwarden staan de paaltjes van Arriva en NS broederlijk naast elkaar. U hoeft niet door de poortjes, al kan en werkt het wel.

Bij elke vervoerder geldt dat u altijd moet in- en uitchecken.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5

Begrijp ik hier uit dat je een boete hebt gekregen? Anders is er denk ik geen sprake van geld terug?

Ga je je de volgende keer wel even goed informeren?

Nee geen boete, maar ze zeiden omdat ik niet was uitgecheckt ging er wel geld van mijn buskaartje af, door de stoptrein van Arriva dat ging tot 10 euro en ik moest kijken als ik dat kon treug krijgen.

Reputatie 7
Badge

En hoe is Leeuwarden naar Amsterdam dan betaald @Marijke meijer. ?

Hoe ben je in Amsterdam door de poortjes gegaan ? Had je daar een check uit, zonder check in bij NS ?

Waarschijnlijk kan je het beste even de klantenservice bellen en het na laten kijken.

Reputatie 7
Badge +3

U hebt dus in Leeuwarden niet uitgecheckt bij Arriva maar wel ingecheckt bij NS en daardoor het restant van het incheckbedrag bij Arriva niet teruggekregen (als ik het goed begrijp). U zult dat geld moeten terugvragen bij Arriva. Bij NS hebt u in dit geval het juiste bedrag betaalt.

@AbbeyRoad

Ik hoefde niet bij leewarden door de poortjes. 

Maar ik heb al gebeld het is op gelost. 

Bedankt iedereen!. 

Reputatie 7
Badge +4

Op de perrons in Leeuwarden staan de paaltjes van Arriva en NS broederlijk naast elkaar. U hoeft niet door de poortjes, al kan en werkt het wel.

Bij elke vervoerder geldt dat u altijd moet in- en uitchecken.

Reputatie 5
Badge

Iets wat dus enkel en alleen op die manier in NL voorkomt en daardoor bij elke wat onervaren treinreiziger als iets totaal onbegrijpelijks en waanzinnigs wordt ervaren. Om voor zoń enkel reisje ook nog een chipkaart aan te schaffen en op zoń lange rreis ook nog heel wat EURoś meer betalen als via allerlei goedkopere aanbiedingen- tja, leg dat nou maar eens uit aan welke geïnteresseerde leek dan ook.

Badge +3

Mocht dit nog eens gebeuren dan kan je het eenvoudig na enkele dagen zelf terugvragen via www.uitcheckgemist.nl

Reputatie 7
Badge +3

Iets wat dus enkel en alleen op die manier in NL voorkomt

De regio Tokyo kent twee metrobedrijven en dertig regionale treinvervoerders. Bij overstappen moet je uit- en weer inchecken of een nieuw los kaartje kopen. Dat is overigens al sinds mensenheugenis zo.

Reageer