beantwoord

In- en uitchecken bij snelbusreizen

• 20 oktober 2014
  • 2 reacties
  • 682 Bekeken

Hoi allemaal,

Ik ben van plan een reis te maken met NS en gevolgd door een bus. Vandaag tot donderdag zijn er ten gevolge van werk aan het spoor bussen tussen Breda en Tilburg in plaats van treinen.

Ik kom vanaf Roosendaal aan richting Breda. Er wordt dan (NS-site en 9292ov) gezegd dat er snelbussen rijden. Deze zou me dan vanaf Breda naar Tilburg brengen. Op station Tilburg neem ik een normale bus richting eindbestemming (Ergens in Kaatsheuvel).

7.46 vertrekt deze bus vanaf Breda en 8.14 komt deze aan in Tilburg. Daarna heb ik tot 8.40 de tijd tot mijn bus vertrekt (bus 136 Veolia) naar mijn bestemming.

Ik heb enkele vragen hierover:
* Hoe kom ik bij station Breda bij deze snelbussen terecht?
* Op welke plekken moet ik allemaal in- en uitchecken? Moet ik uitchecken vóór ik in Breda op de snelbus instap of moet ik in Tilburg uitchecken en daarna inchecken bij de Veolia bus en uitchecken bij aankomst? Hoe zit het exact?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 20 oktober 2014, 10:27

Waar de bussen in Breda exact vertrekken is mij niet bekend, maar aangezien het om erg veel reizigers zal gaan, neem ik aan dat de boel goed aangegeven staat. Dat is in soortgelijke gevallen in elk geval altijd wel zo geweest. Ik stel me zo voor de bussen een halte is gereserveerd bij het busstation naast het station.

De busreis wordt uitgevoerd in opdracht van NS. Dus voor die rit moet je gewoon ingecheckt zijn, net als dat je de reis zou maken met de trein. Je checkt in in Roosendaal en checkt pas uit in Tilburg. Wanneer je verder reist met Veolia moet je daar opnieuw inchecken.
Bekijk origineel

2 reacties

Waar de bussen in Breda exact vertrekken is mij niet bekend, maar aangezien het om erg veel reizigers zal gaan, neem ik aan dat de boel goed aangegeven staat. Dat is in soortgelijke gevallen in elk geval altijd wel zo geweest. Ik stel me zo voor de bussen een halte is gereserveerd bij het busstation naast het station.

De busreis wordt uitgevoerd in opdracht van NS. Dus voor die rit moet je gewoon ingecheckt zijn, net als dat je de reis zou maken met de trein. Je checkt in in Roosendaal en checkt pas uit in Tilburg. Wanneer je verder reist met Veolia moet je daar opnieuw inchecken.
Badge
Simcreator, welkom op het forum. Wat de Luchtmacht aangeeft, klopt inderdaad. Door NS worden er bussen ingezet. Voor je reis moet je inchecken (Roosendaal) en in Tilburg uitchecken. Ik durf niet te zeggen waar de bussen staan en vertrekken, maar op het station staan NS personeel. Zij kunnen je deze informatie wel geven en het staat ook wel aangegeven waar de bussen staan. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'. Groet, Leny

Reageer