beantwoord

In en uitchecken met e-ticket

• 17 juli 2014
  • 5 reacties
  • 11004 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Moet je met een e-ticket inchecken en uitchecken?
icon

Beste antwoord door Thom 17 juli 2014, 21:58

Nee cky, dat hoeft niet en het kan zelfs niet. In een afgedrukt vel a4, zit geen chip. Een eventueel gesloten poortje opent u met de vierkante code rechts onderaan. Overigens staan nagenoeg alle poortjes nog open en is de kans dat u er eentje moet openen vrij gering.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee cky, dat hoeft niet en het kan zelfs niet. In een afgedrukt vel a4, zit geen chip. Een eventueel gesloten poortje opent u met de vierkante code rechts onderaan. Overigens staan nagenoeg alle poortjes nog open en is de kans dat u er eentje moet openen vrij gering.
Welkom op het NS Serviceforum cky! Ik heb het antwoord van Thom gemarkeerd als het beste antwoord. Je hoeft niet met een e-ticket in en uit te checken. Een eventueel gesloten poortje kun je sluiten met de vierkante code.
Almere zijn ze toch evht dicht en weesp ook wij kwamen er niet uit met de code die we van spoorwegcontroleur kregen
Reputatie 7
Badge +4
Lees de datum van het antwoord eens 😉

Nu zijn er meer en meer poortjes dicht en is de kans groot dat je met een gesloten poortje te maken krijgt. Zeker als je in een veelgebruikt station moet komen, al is van de grote steden alleen Rotterdam gesloten. Aangezien het antwoord van meer dan een jaar geleden is, zou je eerder kunnen zeggen dat het sluiten van de poortjes in die tijd wel sneller had gemogen. Wat mij betreft, waren ze allemaal al lang dicht.
Ik reis ook met veel plezier maar almere is risico gebied dus veel controle en als je dan echt incheckt en poortje gaat open verwacht ik dat het op mijn kaart na te lezen is
Dus voor mij is dit geen rot smoes voor 2 euro wel samenreiskorting nemen en met controleurs tegelijk instappen dan ben je dom als je geen kaartje hebt
Poortjes willen niet altijd goed werken

Reageer