In- en uitchecken wordt niet geregistreerd | NS Community
beantwoord

In- en uitchecken wordt niet geregistreerd

  • 2 December 2021
  • 6 reacties
  • 389 Bekeken

Het in- en uitchecken op station Zevenbergen wordt al sinds vrijdagmiddag 26 november niet geregistreerd. De paal geeft aan dat inchecken en op de terugreis het uitchecken gelukt is maar vervolgens wordt het niet geregistreerd. Bij ons reizen 2 personen bijna dagelijks van en naar station Zevenbergen. Op de OV-chipkaart wordt het aan de hand van reishistorie gecorrigeerd maar op de anonieme OV-chipkaart wordt steeds 20 euro afgeschreven. Dit duurt nu al bijna een week. Ook andere palen geprobeerd om in of uit te checken, alles lijkt goed te gaan totdat je in de reishistorie ziet dat het wederom niet geregistreerd is. Krijg ook dagelijks mail dat de check out gemist is, wat dus niet zo is. Wanneer wordt dit opgelost? Ik heb er bijna een dagtaak aan om dit iedere dag recht te trekken met de klantenservice.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 2 December 2021, 14:57

Bekijk origineel

6 reacties

Het zelfde is nu al de hele week gaande bij station Reeshof. Onderhand iedere dag gebeld met de klantenservice maar lost echt geen bal op. Elke x zeggen ze we zetten een uitgebreide notitie int systeem. Geen v de medewerkers hebben t gedaan tot nu toe, zn stuk of 5. Elke x weer t zelfde verhaal vertellen. Zo gaat t natuurlijk nooit opgelost worden. Inmiddels worden wel de bedragen van 20 euro per dag vanzelf gecorrigeerd zag ik? Maja las na 12x vergeten in of uit te checken pas geblokkeerd en zit inmiddels op 5! Snap niet waarom t niet opgepakt wordt en opgelost. Lees hier dus kwestie van poortjes resetten! Dus kom op NS ben t van t kastje naar de muur sturen beu! Doe wat aan de poortjes bij station Reeshof Tilburg!!!

Ik denk dat mijn collega Lorena dit probleem gistgeren heeft aangemeld. Ik zie namelijk in ons systeem een melding staan met de datum van gisteren. We gaan er zo snel mogelijk naar kijken.

Sinds gisteren zijn alle transacties bijgewerkt. Het probleem lijkt opgelost. De paaltjes zijn weer online. Ik vind wel dat de klantenservice moet kijken naar een manier om storingen te melden. Als je zo vaak iets meld en er wordt daadwerkelijk pas iets gedaan als je het op de community zet is wel frustrerend. In ieder geval ben ik blij dat het nu opgelost is.

Ik denk dat mijn collega Lorena dit probleem gistgeren heeft aangemeld. Ik zie namelijk in ons systeem een melding staan met de datum van gisteren. We gaan er zo snel mogelijk naar kijken.

Hoi Martens en welkom op de Community! 
Ai, dat is niet best. Ik begrijp uit je bericht dat dit voor 2 verschillende OV-chipkaarten steeds niet geregistreerd wordt. Klopt dat? Ik heb het even voor je nagevraagd, maar dit is bij onze klantenservice nog niet bekend. Ik wil je vragen om even een berichtje te sturen via Twitter of Facebook zodat we de reisgegevens erbij kunnen halen en hopelijk daaruit kunnen achterhalen waar dit probleem ligt en uiteraard ook kunnen oplossen.

Beste Lorena,

De klantenservice weet dit wel want ik heb hierover al een paar keer contact gehad. Vandaag heb ik nog gebeld met de klantenservice en hebben ze een correctie aangemaakt voor de anonieme OV chipkaart. Ik heb gevraagd of er nu ergens een melding is dat die poortjes niet goed werken en de dame gaf aan dat het bekend is in het systeem (?) maar dat ze niet weet wanneer het opgelost wordt. Nu zegt u dat het niet bekend is? Dat is heel vreemd. Het zou ontzettend fijn zijn als die poortjes of de softwarematige verbinding van de poortjes gecheckt wordt want wij zijn niet de enige reizigers die hiermee kampen en het duurt al bijna een week!

Badge +3

Het zou kunnen dat de paaltjes offline zijn (geen verbinding met het centrale systeem dat transacties verwerkt), dat was op Driebergen-Zeist onlangs ook enkele dagen het geval.

Transacties werden niet doorgegeven met als gevolg gemiste in/uitchecks. Nadat de verbinding hersteld was werd alles alsnog correct verwerkt.

Bij reizen op saldo (bijv. anonieme kaart) zou een uitcheck gewoon moeten werken, want een paaltje kan je incheck lezen en de ritprijs berekenen en van je saldo inhouden. Omgekeerd ook, als je een incheck in Zevenbergen op je kaart hebt staan kan bij een ‘uitcheck elders’ de juiste prijs berekend worden.

Uiteraard zul je in je reishistorie een boel incomplete reizen zien, maar dat is dus omdat bepaalde transacties (nog) ontbreken. Bij OV-chipkaart zal dat dan misschien staan als elke keer ‘instaptarief ingehouden’, maar je werkelijke saldo zal gewoon kloppen.

De Klantenservice kan vast wel zien of de paaltjes in Zevenbergen online zijn, en of er transacties plaatsvinden, maar als dit al bijna een week speelt zou dat al lang bekend moeten zijn.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Martens en welkom op de Community! 
Ai, dat is niet best. Ik begrijp uit je bericht dat dit voor 2 verschillende OV-chipkaarten steeds niet geregistreerd wordt. Klopt dat? Ik heb het even voor je nagevraagd, maar dit is bij onze klantenservice nog niet bekend. Ik wil je vragen om even een berichtje te sturen via Twitter of Facebook zodat we de reisgegevens erbij kunnen halen en hopelijk daaruit kunnen achterhalen waar dit probleem ligt en uiteraard ook kunnen oplossen.

Reageer