beantwoord

In- en uitcheckpaaltjes Den haag centraal

• 3 november 2014
  • 4 reacties
  • 293 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik wilde toch even klagen over station Den Haag Centraal.
Iedere ochtend en avond sta ik daar in de rij om te kunnen in/uitchecken omdat er maar 2 paaltjes staan!
Dit is echt te weinig!
Daarnaast staan deze paaltjes helemaal vooraan in de hal, waardoor je als je met de bus of tram moet, eerst helemaal de hal in moet lopen om vervolgens weer terug te moeten naar de trap voor bussen etc.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 17 juli 2015, 15:24

Hoi Reiziger Den Haag,

Ik heb zojuist een bericht gehad vanuit Den Haag, met de volgende informatie:

Door de verbouwing zijn oude in- en uitcheckpaaltjes regelmatig verhuisd. Op dit moment werken we aan de definitieve situatie, waarbij er in totaal 37 in- en uitcheckmogelijkheden komen. Daarvoor leggen we kabels en leidingen onder de vloer en plaatsen we overige voorzieningen. Alles wat we weghalen vanwege de verbouwing, plaatsen we in tijdelijke variant en gelijke aantallen terug totdat alles verhuisd is naar de definitieve locatie. Om alle looproutes en de huidige in- en uitcheckpalen beschikbaar te houden gebeuren deze werkzaamheden gefaseerd. Verwachting is dat in oktober/november alles op zijn definitieve plek staat.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge
Naar mijn dagelijkse waarneming staan er eerlijk gezegd wel meer paaltjes, maar is dat even goed nog veel te weinig.
Misschien hangt het ook af van het perron waarlangs je aankomt. Ik kom altijd aan op spoor 10, en daar staat op het perron ook nog een aantal paaltjes, maar zelfs daarvoor staan in de ochtendspits lange rijen. Die de boel ook weer blokkeren voor incheckers, voor mensen die willen doorlopen naar de hal en voor mensen die überhaupt niet hoeven in- of uit te checken.
Ik begrijp van jullie dat de checkpaaltjes niet helemaal goed geplaatst zijn. Hoe zouden jullie dit anders willen zien op station Den Haag?
Efficiënter opstellen door ze niet halverwege een perron te plaatsen, maar waar je sowieso langs loopt: in- en uitgangen. Niet twee naast elkaar te plaatsen waardoor je een rij naar twee krijgt, maar ze tegenover elkaar te plaatsen. Maar het liefst gewoon bij de deuren! Bij elke deur moet er toch een paal kunnen staan, bij andere stations staan er immers ook meerdere poortjes bij elke deur.

Zie ook: https://forum.ns.nl/op-station-17/plaatsing-ov-paaltjes-op-den-haag-cs-14067
Hoi Reiziger Den Haag,

Ik heb zojuist een bericht gehad vanuit Den Haag, met de volgende informatie:

Door de verbouwing zijn oude in- en uitcheckpaaltjes regelmatig verhuisd. Op dit moment werken we aan de definitieve situatie, waarbij er in totaal 37 in- en uitcheckmogelijkheden komen. Daarvoor leggen we kabels en leidingen onder de vloer en plaatsen we overige voorzieningen. Alles wat we weghalen vanwege de verbouwing, plaatsen we in tijdelijke variant en gelijke aantallen terug totdat alles verhuisd is naar de definitieve locatie. Om alle looproutes en de huidige in- en uitcheckpalen beschikbaar te houden gebeuren deze werkzaamheden gefaseerd. Verwachting is dat in oktober/november alles op zijn definitieve plek staat.

Reageer