beantwoord

in/uit-check station

• 20 september 2015
  • 2 reacties
  • 159 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Situatie: Ik check in op station Gouda (begin reis) en ga naar Utrecht. Daar verlaat ik niet het station, hoef ik niet uit te checken. Maar enkele minuten later ga ik weer terug naar Gouda. Daar check ik uit (einde reis).
Wat gebeurt er dan?
Ziet mn ovkaart dan wel of ik een reis heb afgelegd en betaal ik gewoon mijn reis?
Mocht er een conducteur langskomen op mijn terugreis naar Gouda, dan ziet deze alleen dat ik in Gouda ben ingecheckt. Loop ik dan het risico op een boete?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Niree
icon

Beste antwoord door theofiel 20 september 2015, 13:41

Bij het uitchecken kan niet worden bepaald of u hebt gereisd. Als er minder dan een uur is verstreken tussen in- en uitchecken wordt aangenomen dat u niet hebt gereisd en wordt geen geld in rekening gebracht. Als meer dan een uur is verstreken wordt aangenomen dat u in de tussentijd zwart hebt gereisd en wordt een correctietarief in rekening gebracht, als u geen abonnement hebt bedraagt dit 20 euro.
Als u tijdens de terugreis wordt gecontroleerd, dan constateert de conducteur dat u niet over een geldig vervoersbewijs beschikt (u reist immers terug in de richting van het incheckstation) en zal deze u een boete geven.
Wanneer u uw reis in een andere richting vervolgt, zoals in de door u beschreven situatie in Utrecht gebeurt, moet u uit- en inchecken.
Bekijk origineel

2 reacties

Bij het uitchecken kan niet worden bepaald of u hebt gereisd. Als er minder dan een uur is verstreken tussen in- en uitchecken wordt aangenomen dat u niet hebt gereisd en wordt geen geld in rekening gebracht. Als meer dan een uur is verstreken wordt aangenomen dat u in de tussentijd zwart hebt gereisd en wordt een correctietarief in rekening gebracht, als u geen abonnement hebt bedraagt dit 20 euro.
Als u tijdens de terugreis wordt gecontroleerd, dan constateert de conducteur dat u niet over een geldig vervoersbewijs beschikt (u reist immers terug in de richting van het incheckstation) en zal deze u een boete geven.
Wanneer u uw reis in een andere richting vervolgt, zoals in de door u beschreven situatie in Utrecht gebeurt, moet u uit- en inchecken.

Bedankt!!

Reageer