beantwoord

In/uitchecken Almere Buiten met e-ticket

• 2 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Ik ben erg blij met de mogelijkheid om online een kaartje te kunnen kopen voor dezelfde prijs als de reis kost met een ov chip kaart. De uitdaging is nu slechts het vol genoeg houden van de batterij om ook weer uit te kunnen checken. Tenminste, dat is de uitdaging voor mij als reiziger. Voor de NS zit hem de uitdaging in het toegankelijk houden van het perron voor mensen die met en e-ticket reizen. Op station Almere Buiten, aan de kant richting Lelystad, zitten de poortjes namelijk niet binnen. Dit betekent dat als het regent je niet in of uit kan checken met een e-ticket. Ik heb laatst een dappere poging gedaan, maar kreeg het niet voor elkaar om tegelijk het apparaat droog te maken, te houden en m'n ticket te scannen. Ik zou het heel erg op prijs stellen als NS hier met een oplossing voor komt.
icon

Beste antwoord door Laura NS 2 augustus 2019, 10:15

Hoi Debster91 en welkom op onze NS Community!

Goede suggestie! Ik ga hem doorzetten. Op korte termijn zou ik er niet vanuit gaan, maar de afdeling gaat ernaar kijken! 🙂 Dankjewel!
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Debster91 en welkom op onze NS Community!

Goede suggestie! Ik ga hem doorzetten. Op korte termijn zou ik er niet vanuit gaan, maar de afdeling gaat ernaar kijken! 🙂 Dankjewel!
Badge +3
Wanneer het poortje niet opengaat omdat het regent en het scherm daardoor nat is zou ik meteen assistentie vragen via de servicezuil die bij de poortjes staat. Dan kan het poortje op afstand worden geopend.

Hoog tijd natuurlijk dat NS deze ontwerpfout gaat herstellen. Wie zet er nu poortjes buiten in de regen waardoor e-tickets niet gescand kunnen worden?

Dit probleem is overigens al 3 (drie!!!!) jaar geleden aangekaart in het topic https://community.ns.nl/op-het-station-17/hoe-moet-je-in-de-regen-met-een-e-ticket-de-poortjes-open-krijgen-20206

Het schiet dus goed op met het oplossen van het probleem.
Reputatie 7
Badge +2
De oplossing is er! Je kunt een e-ticket ook printen, als je je telefoon niet druppelvrij kunt houden.
Reputatie 6
Nee, het gaat erom dat de glasplaat van de incheck apparatuur, de poortjes dus, nat is.
Zoals reeds aangegeven, de knop op de assistentiezuil indrukken voor hulp.
Goede reis @Debster81

Reageer