In-/uitcheckpalen Duivendrecht

• 16 augustus 2014
  • 6 reacties
  • 415 Bekeken

Beste medewerker,

Kan er een in -en uitcheckpaal (liefst meerdere) worden geplaatst op de verdieping van spoor 1 en 4? Nu moet je naar beneden of naar boven lopen, terwijl er op deze verdieping ook een nskaart automaat is.

Ik reisde vandaag met een dagretour naar Duivendrecht, waar ik uitcheckde om vervolgens op mijn eigen ovchipkaart in te checken en met 40% meereiskorting verder met de trein ging. Dat gaat een stuk sneller/ klantvriendelijker als dat op dezelfde verdieping kan.

6 reacties

Ik begrijp niet helemaal hoe u met die vervoersbewijzen hebt zitten goochelen.

U hebt een los kaartje (tegen vol tarief) naar Duivendrecht, terwijl u kennelijk over een OV-chipkaart beschikt.
En toen bent u op Duivendrecht gaan een samenreiskorting op uw OV-chipkaart gaan zetten, zodat u met 40% korting kon reizen.
Ik leid daaruit af dat u dus met uzelf hebt gereisd. Samenreiskorting is er immers voor bedoeld dat persoon A mee kan reizen met persoon B en daarbij gebruik kan maken van de korting waar ook persoon B recht op heeft.
U kunt natuurlijk nooit met uzelf meereizen; dan zou u zich in tweeën moeten splitsen.
Bovendien zou u op uw OV-chipkaart een abonnement moeten hebben staan waarop u met 40% korting zou mogen reizen.
En dat maakt het weer des te vreemder dat u om naar Duivendrecht te reizen een kaartje tegen vol tarief koopt.
Het lijkt er allemaal een beetje op dat u vanaf Duivendrecht naar uw eindbestemming wel eens zonder geldig vervoerbewijs hebt gereisd of misschien wel dubbel hebt betaald, n.l. op saldo van uw OV-chipkaart (al dan niet met 40% korting) en mogelijkerwijs ook via de samenreiskorting.

Hoe dan ook, mijn gevoel zegt dat er ergens iets niet klopt.
Beste medewerker,

Kan er een in -en uitcheckpaal (liefst meerdere) worden geplaatst op de verdieping van spoor 1 en 4? Nu moet je naar beneden of naar boven lopen, terwijl er op deze verdieping ook een nskaart automaat is.

Ik reisde vandaag met een dagretour naar Duivendrecht, waar ik uitcheckde om vervolgens op mijn eigen ovchipkaart in te checken en met 40% meereiskorting verder met de trein ging. Dat gaat een stuk sneller/ klantvriendelijker als dat op dezelfde verdieping kan.
op spoor 1 en 4 is zijn in en uicheckpalen niet nodig. U checkt alleen uit als u het station gaat verlaten. Als u helemaal naar beneden bent richting het Zwarte Laantje of de Makro loopt dan heeft u aan de linkerkant bij de deuren dat u bij de NS kunt uitchecken en rechts is van het GVB. Uw verhaal is verder ook niet helemaal duidelijk. Of wou u van de trein naar de metro overstappen? In dat geval moet u per vervoerder in en uitchecken.
Op Duivendrecht ben ik samen gaan reizen met iemand met een ovchipjaarkaartabbo. Zelf reis ik altijd op saldo. Echter had ik vanaf mijn vertrekpunt al 40% meereiskorting geactiveerd waardoor ik niet op saldo kon reizen (immers reisde ik alleen naar duivendrecht en vanaf daar samen verder). Daarom heb ik ook een los kaartje gekocht. Misschien nu duidelijker.
Welkom op het forum Huisjeboompjebeestjes!

Ik ga je suggestie over station Duivendrecht doorgeven aan de stationsbeheerder. Bedankt voor je feedback.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 6
Badge +2
Zie ook https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/gelijk-weer-uitchecken-na-inchecken-10060.
Reputatie 6
Badge +2
Er zijn tegenwoordig op Dvd ook NS- en GVB-paaltjes op verdieping 1 (spoor 1 en 4).

Reageer