beantwoord

Incecken op station Duivendrecht.

• 22 september 2014
  • 9 reacties
  • 679 Bekeken

op 17 september heb ik met mijnn kleinzoon op staion Duivendrecht ingecheckt voor de NS naar Almere.
Tot mijn grote verbazing zag ik een week later dat er van mijn OVkaart 10 euro was afgeschreven en van de OV van mijn kleinzoon 4 euro, dat terwijl hij een railrunner op zijn persoonlijke kaart had staan en ik een voordeelurenkaart heb. Zag ook dat wij hadden ingechekt bij het GVB . Wij hebben gewoon ingechekt bij de ingang zoals an de ander personen met ons. Zijn er op Duivendrecht 2 soorten incheckpoortjes???
icon

Beste antwoord door Thom 22 september 2014, 10:01

Dan kunt u het beste contact opnemen met het GVB want dan kan de NS niks voor u betekenen. Het bedrag van 10 euro is normaal gesproken het instaptarief bij NS met een voordeelurenkaart maar ik neem aan dat u het goed heeft gezien op uw overzicht. Het enige advies wat ik u kan geven is goed te kijken bij welk bedrijf u incheckt. U heeft klaarblijkelijk verondersteld dat er maar een soort inchekpaaltje is. Dat is dus helaas niet zo.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De GVB en de NS zijn twee verschillende maatschappijen. Reist u met het GVB dan moet u daar inchecken, reist u met NS dan check je in bij het NS-paaltje. Uw kleinzoon heeft duidelijk ingecheckt bij het GVB want daar is het tarief van 4 euro afgeschreven en u mogelijk bij NS. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Klantenservice: 030 751 51 55. Het kan ook zijn dat een moderator hier er even naar kijkt voor het NS-deel.
De GVB en de NS zijn twee verschillende maatschappijen. Reist u met het GVB dan moet u daar inchecken, reist u met NS dan check je in bij het NS-paaltje. Uw kleinzoon heeft duidelijk ingecheckt bij het GVB want daar is het tarief van 4 euro afgeschreven en u waarschijnlijk bij NS. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Klantenservice: 030 751 51 55. Het kan ook zijn dat een moderator hier er even naar kijkt voor het NS-deel.

Ik zag op mijn overzicht staan dat ik Ook bij GVB heb ingecheckt. Maar het is dus niet duidelijk aangegeven dat er 2 soorten poortjes zijn . It is vooral verwarrend voor zoals ik 70 jarige en kleinzoon van 7 en dan ook nog in het donker.
Reputatie 7
Badge +4
Dan kunt u het beste contact opnemen met het GVB want dan kan de NS niks voor u betekenen. Het bedrag van 10 euro is normaal gesproken het instaptarief bij NS met een voordeelurenkaart maar ik neem aan dat u het goed heeft gezien op uw overzicht. Het enige advies wat ik u kan geven is goed te kijken bij welk bedrijf u incheckt. U heeft klaarblijkelijk verondersteld dat er maar een soort inchekpaaltje is. Dat is dus helaas niet zo.
Thanks. Heb al bij een formulier ingevuld bij het GVB. Dacht dat er misschien nog meer mensen hier ervaring mee hebben gehad.
Beste RinusLu, op station Duivendrecht kun je inderdaad ook inchecken bij vervoerder GVB (zie ook de website van GVB). Voor het onterecht afgeschreven saldo kun je inderdaad contact opnemen met GVB. Ik zie dat je dit inmiddels hebt gedaan. Om je topic beter vindbaar te maken heb ik deze verplaatst naar 'op het station'
Reputatie 6
Badge +2
op Duivendrecht 2 soorten incheckpoortjes?
Zie foto op http://www.stationsweb.nl/afbeelding.asp?dir=duivendrecht&num=28.
Beste RinusLu, op station Duivendrecht kun je inderdaad ook inchecken bij vervoerder GVB (zie ook de website van GVB). Voor het onterecht afgeschreven saldo kun je inderdaad contact opnemen met GVB. Ik zie dat je dit inmiddels hebt gedaan. Om je topic beter vindbaar te maken heb ik deze verplaatst naar 'op het station'

Bedankt Femke, Het is gewoon gebeurt. We kwamen van Ajax en als je dan met een heleboel mensen tegelijk op het station aankomt let je daar niet op in het donker. Dit was de eerste keer dat we de OV kaarten gebruikten.
op Duivendrecht 2 soorten incheckpoortjes?
Zie foto op http://www.stationsweb.nl/afbeelding.asp?dir=duivendrecht&num=28.

Dennis, Bedankt . Heel duidelijke foto. Het was voor ons de de eerste keer, dat wij de OV kaart gebruikten en met de stoet Ajax supporters bij het station aankwamen en gewoon achter iedereen aanliepen dan let je niet goed op.
Reputatie 2
Thanks. Heb al bij een formulier ingevuld bij het GVB. Dacht dat er misschien nog meer mensen hier ervaring mee hebben gehad.

Ja, vandaag overkwam mij hetzelfde. Tijdens een overstap op station Duivendrecht liep ik een poortje uit en meteen weer in, check-uit, check-in dus. Kennelijk liep ik een NS-poortje uit en een GVB-poortje in, want de conducteur zag geen NS-incheck, wel een GVB. Weg 4 euro, aan het werk dus om dat terug te krijgen. Geen boete, want ik had een keuzedag. Ik ben een ervaren reiziger en dacht zo langzamerhand de vele verschiilende palen wel te kennen, maar ik ben er toch ingetuind. En laat niemand zeggen dat het mijn schuld is!

Reageer