beantwoord

Incheck annuleren eenmalig chipkaartje

• 31 juli 2020
  • 3 reacties
  • 114 Bekeken

Badge +3

Een ongebruikt kaartje uit een automaat kan je inleveren bij een balie voor geld terg, maar wat gebeurt er eigenlijk als je ermee incheckt en (ruim) binnen 60 minuten weer uitcheckt op hetzelfde station (incheck annuleren zoals op een ov-chipkaart dus eigenlijk). Is het dan ‘gebruikt’?

Bijvoorbeeld iemand die alleen maar uitpuilende treinen en drommen mensen op het perron aantreft en daarom besluit toch maar niet op pad te gaan (voorbeeld: Amsterdam - Zandvoort).

icon

Beste antwoord door Sanne NS 31 juli 2020, 21:57

Als alternatief, wat krijg je te horen bij een servicebalie als er met het kaartje pas zeer kort geleden ingecheckt en weer uitgecheckt is op hetzelfde station (Amsterdam)?

Helaas weet ik dit niet voor je, want ik durf je niet te zeggen wat er bij de servicebalie meegedaan wordt. Wat ik deze persoon zou aanraden is om de klantenservice een bericht te sturen. De check uit wordt namelijk niet geannuleerd op een papieren ticket. 

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Robert B,

Vanwaar je vraag? Ik heb even voor je gekeken en vanaf het moment dat jij een eenmalig ticket hebt gebruikt en je hebt er mee ingecheckt, dan heb je dit ticket gebruikt. Bij een vertraging is dat natuurlijk geen prettige situatie. Geld terug bij vertraging kan dan altijd worden ingediend, maar ik raad een reiziger dan aan om contact op te nemen met de klantenservice. Er kan dan gekeken worden wat er mee kan worden gedaan. Daar durf ik natuurlijk geen beloftes over te doen, want als hier al geld voor wordt teruggeven dan is dit uit coulance. Geeft dit je een beetje duidelijkheid?

Badge +3

Hoi Robert B,

Vanwaar je vraag? Ik heb even voor je gekeken en vanaf het moment dat jij een eenmalig ticket hebt gebruikt en je hebt er mee ingecheckt, dan heb je dit ticket gebruikt.

Dit gaat niet om GTbV maar iemand die (terecht) afziet van een treinreis omdat de treinen veel te druk waren om ‘veilig’ te kunnen reizen en er afgeraden werd om (zowel met auto als trein) naar Zandvoort te gaan.

Dus specifiek de vraag zoals in de titel “Kan je een incheck op een chipkaartje annuleren binnen 60 minuten?”

Als alternatief, wat krijg je te horen bij een servicebalie als er met het kaartje op een tropische dag zoals vandaag pas zeer kort geleden ingecheckt en weer uitgecheckt is op hetzelfde station (Amsterdam)?

Als alternatief, wat krijg je te horen bij een servicebalie als er met het kaartje pas zeer kort geleden ingecheckt en weer uitgecheckt is op hetzelfde station (Amsterdam)?

Helaas weet ik dit niet voor je, want ik durf je niet te zeggen wat er bij de servicebalie meegedaan wordt. Wat ik deze persoon zou aanraden is om de klantenservice een bericht te sturen. De check uit wordt namelijk niet geannuleerd op een papieren ticket. 

Reageer