beantwoord

Incheck- en uitcheckpaal?

• 18 juli 2014
  • 3 reacties
  • 797 Bekeken

In een ander topic lees ik de term "uitcheckpaal". Dit is nieuw voor mij. De palen zijn toch zowel voor inchecken als voor uitchecken? Als dit niet zo is, hoe kan ik dan onderscheid maken tussen een incheck- en een uitcheckpaal?
icon

Beste antwoord door Hertog 18 juli 2014, 10:53

De meeste stations hebben paaltjes (zie foto) waarbij je zowel kunt inchecken als uitchecken.

Bij poortjes daarentegen kun je doorgaans aan de ene kant (waarbij je het station IN loopt) inchecken en aan de andere kant (waarbij je het station UIT loopt) uitchecken.

Je kunt dat overigens ook nog zien aan wat er op de displays staat; in/-uitchecken of inchecken of uichecken.
Bekijk origineel

3 reacties

De meeste stations hebben paaltjes (zie foto) waarbij je zowel kunt inchecken als uitchecken.

Bij poortjes daarentegen kun je doorgaans aan de ene kant (waarbij je het station IN loopt) inchecken en aan de andere kant (waarbij je het station UIT loopt) uitchecken.

Je kunt dat overigens ook nog zien aan wat er op de displays staat; in/-uitchecken of inchecken of uichecken.
Reputatie 6
Badge +2
Een paal is altijd voor zowel in- als uitchecken. Je kan dus nooit per ongeluk inchecken als je bij dezelfde vervoerder al of nog ingecheckt bent, of uitchecken als je niet ingecheckt bent. Je zou wel per ongeluk kunnen inchecken als je bij een andere vervoerder al of nog ingecheckt bent.

De term is dus in- en uitcheckpaal, in-/uitcheckpaal, of cicopaal. Daarnaast heb je de incheckkant en de uitcheckkant van een poortje.
Ik heb het antwoord van Hertog, als beste antwoord gemarkeerd. Ik heb je vraag even verplaatst naar het topic 'op het station' zodat het beter vindbaar is.

Reageer