beantwoord

Incheck- en uitcheckpalen op station Roosendaal

• 6 maart 2014
  • 6 reacties
  • 1821 Bekeken

• Intercity
  • 6 reacties
Weet iemand waar precies de incheck- en uitcheckpalen staan op station Roosendaal?
Dit in verband met misschien een korte overstaptijd.
icon

Beste antwoord door Inge NS 6 maart 2014, 16:53

Welkom op het forum lin!

Op station Roosendaal bevinden de incheck- en uitcheckpaaltjes zich rechts naast het stationsgebouw op spoor 1 en naast de trappen naar de rechtertunnel.
Als je een internationale reis gaat maken, kan je overigens via de website van NS Hispeed een internationaal ticket kopen. Tijdens het bestelproces kan je daar ook aangeven dat je 'Vrij reizen/korting op het Nederlandse traject' hebt. Dit is handig als je in het bezit bent van een abonnement.

Alvast een fijne reis gewenst!

Vriendelijke groet,
Inge
Bekijk origineel

6 reacties

Sinds dit forum on-line is (nu ongeveer 1 maand) is het al dan niet overstappen in Roosendaal al enkele malen voorbij gekomen.
Daarbij kwam steeds naar voren dat er nergens op de perrons CICO-paaltjes staan om te kunnen in- of uitchecken. Zoals bij vrijwel alle stations moet dat gebeuren in of rond de stationshal.

Jammer genoeg geef je niet aan op welke manier je reist. Of dat bijv. met een OV-studentenkaart is of anderszins.
Mocht het bijv inderdaad een studentenkaart zijn, kun je in dit topic lezen dat in- en uitchecken niet nodig is.

Als je op een andere manier reist kun je in feite hetzelfde bereiken door gewoon een internationale ticket te kopen van het station waar je reis begint tot het station van bestemming en daarop aan te geven dat je in Nederland bijv.. vrij reizen hebt of met korting reist, e.d.
Dat papieren ticket is dan je vervoersbewijs, je hebt de OV-chipkaart er dan alleen bij nodig op het Nederlandse trajectgedeelte aan te kunnen tonen dat hetgeen op dat papieren ticket staat ook daadwerkelijk van toepassing is.
En omdat dat papieren vervoersbewijs geldig is van het begin tot het eind van de reis en de OV-chipkaart alleen maar als bewijs geldt, hoef je in Roosendaal ook niet de 100 meter in 5 seconden te lopen, dus niet in- en uit te checken.

Hoop dat mijn reactie toch jouw reismogelijkheden dekt.
Welkom op het forum lin!

Op station Roosendaal bevinden de incheck- en uitcheckpaaltjes zich rechts naast het stationsgebouw op spoor 1 en naast de trappen naar de rechtertunnel.
Als je een internationale reis gaat maken, kan je overigens via de website van NS Hispeed een internationaal ticket kopen. Tijdens het bestelproces kan je daar ook aangeven dat je 'Vrij reizen/korting op het Nederlandse traject' hebt. Dit is handig als je in het bezit bent van een abonnement.

Alvast een fijne reis gewenst!

Vriendelijke groet,
Inge
Als ik het me zelfs goed herinner zijn op Roosendaal ook de bekende Poortjes geplaatst, die je voorbij moet gaan als je eruit wilt. Dus kan eigenlijk niet missen.
Fijn, bedankt allemaal voor de informatie.
Maar wat nu als ik een keuzedag op mijn OV-chipkaart hebt gezet en ik heb online een ticket van Utrecht naar Parijs gekocht, met een Talys-deel van Brussel naar Parijs? Dan zou ik toch eigenlijk moeten uitchecken in Roosendaal, terwijl ik in de Intercity naar Brussel zit.
Maar wat nu als ik een keuzedag op mijn OV-chipkaart hebt gezet en ik heb online een ticket van Utrecht naar Parijs gekocht, met een Talys-deel van Brussel naar Parijs? Dan zou ik toch eigenlijk moeten uitchecken in Roosendaal, terwijl ik in de Intercity naar Brussel zit.
En als ik terugreis naar Utrecht, en ik zit weer in de intercity Brussel-Rotterdam?

Reageer