beantwoord

"Incheck geannuleerd" hetzelfde als uitchecken?

• 7 oktober 2017
  • 9 reacties
  • 2810 Bekeken

Laatst checkte een vriend per ongeluk in (uit automatisme), en wilde ook weer uitchecken omdat hij niet met de trein ging. Er stond toen "incheck geannuleerd". Is dat hetzelfde als uitchecken of betekent dit dat je gewoon nog ingecheckt bent?
icon

Beste antwoord door Slidestops 7 oktober 2017, 22:07

Als de incheck geannuleerd is, betekent dat letterlijk wat de tekst zegt. Bij een uitcheck wordt er altijd een tarief berekend (gereisd stuk, of instaptarief). Bij het annuleren van een check-in, wordt er niets in rekening gebracht:)
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Als de incheck geannuleerd is, betekent dat letterlijk wat de tekst zegt. Bij een uitcheck wordt er altijd een tarief berekend (gereisd stuk, of instaptarief). Bij het annuleren van een check-in, wordt er niets in rekening gebracht:)

Ah gewoon zo simpel dus. Ik vatte het anders op, alsof je niet opnieuw kunt inchecken zeg maar. Bedankt in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +3
"Incheck geannuleerd" zie je dan ook alleen wanneer allebei de handelingen op hetzelfde station plaatsvinden.

Ik heb dat bv weleens wanneer ik in Delft vanuit de fietsenstalling incheck maar niet gelijk naar het perron ga maar naar de stationshal. Daar moet je dan ook weer door een poortje en dan wordt de incheck geannuleerd. Wanneer ik daarna wel naar het perron ga kan ik weer gewoon inchecken.
Reputatie 7
Badge +4
Nee hoor, je krijgt deze melding altijd als je binnen een uur op hetzelfde station weer uitcheckt. Mensen zien het vooral als ze het station passeren en als doorgang gebruiken, dan wel bij mensen wegbrengen. Het is een normale melding zonder enig gevolg en ook zonder kosten.
Reputatie 6
Badge +2
Voor het bepalen of je 35 minuten uitgecheckt bent geweest betekent 'Incheck geannuleerd'' overigens niet dat je geacht wordt niet ingecheckt te zijn geweest. bijdragevandennis
Badge +3
Als ik je zin met dubbele ontkenning goed begrijp, dan klopt je uitspraak niet. Als ik met Dal Vrij op een werkdag om 6:20 incheck en om 6:21 mijn check-in annuleer, dan reis ik tegen vol tarief als ik om 6:40 opnieuw incheck. Het tijdstip waarop ik mijn check-in annuleerde, wordt dus niet betrokken bij het later inchecken, ook als dat binnen 35 minuten is.

Zie ook dit bericht van Klaas-Jan:

Welk tarief brengt NS in rekening bij inchecken om 08:54, annuleren van deze check-in door direct weer uit te checken en vervolgens opnieuw inchecken om 08:55?
Een CiCo zonder reizigerskilometers wordt niet gezien als een reis. Bij inchecken om 8:55 wordt daarom een nieuwe reis gestart (tegen daltarief).
Reputatie 7
Badge
Dat vroeg ik me ook af. Als je om 6.24 bij een paal (zonder poortje) incheckt, en je gaat even lekker rustig "in de huiskamer van Deurne" (op het stationsplein) wakker worden bij een lekker vers ontbijtje, en om 7.25 de IC nemen, reis je met Dal Vrij vrij. Maar als er poortjes zouden zijn, kan je niet ontbijten buiten de poortjes.
Reputatie 6
Badge +2
Als ik je zin met dubbele ontkenning goed begrijp, dan klopt je uitspraak niet. Als ik met Dal Vrij op een werkdag om 6:20 incheck en om 6:21 mijn check-in annuleer, dan reis ik tegen vol tarief als ik om 6:40 opnieuw incheck. Het tijdstip waarop ik mijn check-in annuleerde, wordt dus niet betrokken bij het later inchecken, ook als dat binnen 35 minuten is.
In dat geval is inderdaad het effect van inchecken en annuleren hetzelfde als geen van beide doen, maar als je op station A om 5:00 incheckt, op station B om 6:00 uitcheckt, om 6:20 incheckt, om 6:21 uitcheckt (''Incheck geannuleerd'') en om 6:40 incheckt, dan gelden volgens mij nog steeds de daluren, want je bent een keer 20 minuten en een keer 19 minuten uitgecheckt geweest, niet één keer 40 minuten. bijdragevandennis
Badge +3
Via Twitter (Jacqueline D) de volgende situatie:

Reis begint in Utrecht, trein van 8:43 (dus netjes op tijd inchecken in spits) maar de trein heeft vertraging en komt/vertrekt pas na 9:00.

Dus snel even naar buiten (incheck annuleren) en vervolgens na 8:55 weer inchecken geeft recht op korting?

Was een recenter topic over maar kon het niet vinden.

Reageer