beantwoord

Incheck paaltjes Schiphol

• 8 mei 2015
  • 6 reacties
  • 1239 Bekeken

Waarom staan de incheck-paaltjes op Schiphol in de hal en niet (ook) op het perron ? Gistermiddag kwam ik per Thalys uit Parijs aan op Schiphol en wilde overstappen op Sprinter. Sprinter stond al klaar, maar ik moest eerst nog naar boven om in te checken. Terug op het perron bleek de Sprinter inmiddels vertrokken.... Met een incheck mogelijkheid op het perron had ik de Sprinter wel kunnen halen. Vroeger stonden de incheck-paaltjes wel op het perron.
icon

Beste antwoord door Marjan NS 9 mei 2015, 10:18

Hallo MarcdeVos, Zoals Pe_pe aangeeft zou je een internationaal ticket voor je hele reis kunnen kopen, dan hoef je onderweg niet in te checken. Ik ga de suggestie voor een overstapcheckpaal op Schiphol doorgeven. Groet, Marjan
Bekijk origineel

6 reacties

Het is de bedoeling dat u één internationaal ticket koopt voor uw hele reis tot aan uw eindstation. Een van de voordelen daarvan is dat u niet hoeft in te checken.
Badge
Op Rotterdam Centraal staan 'overstappunten' op alle perrons waar internationele treinen (kunnen) stoppen. Zo'n overstappunt is in feite een gewoon ov-chippaal, maar specifiek bedoeld voor internationale reizigers. Wellicht kent Schiphol ook zulke overstappunten?!
Reputatie 6
Badge +2
Op Rotterdam Centraal staan 'overstappunten' op alle perrons waar internationele treinen (kunnen) stoppen. Zo'n overstappunt is in feite een gewoon ov-chippaal, maar specifiek bedoeld voor internationale reizigers. Wellicht kent Schiphol ook zulke overstappunten?!
Nee, die zijn er niet, maar inderdaad zou het wel logisch zijn.
Hallo MarcdeVos, Zoals Pe_pe aangeeft zou je een internationaal ticket voor je hele reis kunnen kopen, dan hoef je onderweg niet in te checken. Ik ga de suggestie voor een overstapcheckpaal op Schiphol doorgeven. Groet, Marjan
Reputatie 1
Badge
er STONden op S'hol tot ruim 1 jaar terug nogal onvindbare CICOpalen OP de perrons-dat leidde dus tot erg veel verwarring etc. Op last van de brandweer MOGEN er op S'hol geen poortjes komen. Maar NS is er wel enorm aan het knoeien en knutselen met zo ong. elke maand andere plaatsen voor die dingen. Van naast de trappen tot een poortjes/incheckzone suggererende lijn. Van/naar de TLS KAN je geen doorgaande INT biljetten benutten, door hun aparte tariefsysteem-en juist daarom zijn er in AMS en RTM palen op hun perrons geplaatst.
Reputatie 6
Badge +2
RTM
Rtd = Rotterdam Centraal
TLS = Trans Link Systems (maar hier blijkbaar Thalys)

Reageer