Skip to main content

Ik heb een groepsreis en reis dat traject zowel met Blauwnet als NS. Moet ik iedere keer als ik van vervoerder wissel ook uitchecken bij Bluawnet en inchecken bij NS? Of kan ik volstaan met het inchecken op het beginpunt en uitchecken op het eindpunt? De groepsreis geeft tenslotte dit traject aan.

Welkom bij de NS Community!

Het Groepsticket is een e-ticket en daarmee kan je niet in- of uitchecken, alleen poortjes openen als je die toevallig tegenkomt.


Het is wel zo dat u op een station als Zwolle waarbij beide vervoerders actief zijn bij een van de poortjes uw kaart met de vierkante code voor de lezer moet houden. Kies hiervoor het brede poortje rechts met Scan Ticket. Het poortje gaat dan open. Dit is een NS poortje maar u mag gewoon met de Blauwnet trein reizen met deze kaart omdat het een zichtkaart is. Ook bij de overstapstations waar Blauwnet- en NS paaltjes op het perron naast elkaar staan, hoeft u niet om te checken. Sterker nog, het kan niet eens, want deze kaartjes kunnen geen code lezen.

Inchecken met een chipkaart of betaalpas heeft met betalen te betalen. Uw groepsreisticket is echter al betaald. Veel mensen denken begrijpelijkerwijs dat dit door het poortje gaan inchecken is, maar het is dus niet meer dan het poortje openen. 

U moet de poortjes openen om binnen en buiten te komen. Zijn die er niet, dat kunt u zo in de trein stappen, dat is rechtmatig.

 

 


Let op.

Groepsticket Daluren is alleen geldig in de klasse, het traject en bij de VERVOERDERS die vermeld staan op het e-ticket.


Duidelijk. Dank voor jullie reacties. Er staan niet altijd poortjes, maar alleen daarvoor zal ik de tickets gebruiken.


Reageer