beantwoord

Inchecken maar niet reizen

  • 8 July 2014
  • 9 reacties
  • 1918 Bekeken

Stel ik check wel in maar ga niet reizen (bijvoorbeeld om iemand naar de trein te brengen) en check na een kwartiertje weer uit. Wat kost dit?
icon

Beste antwoord door Thom 8 July 2014, 20:31

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Niks, het is gratis. U moet wel binnen een uur uitchecken.
Deze regeling is bedoeld om mensen te kunnen uitzwaaien. U checkt wel in en het instaptarief wordt ingehouden maar als u binnen een uur weer uitcheckt, zijn er geen kosten want dan wordt het instaptarief terug gestort. Bent u later dan kunt u ook zwaaien maar dan naar uw instaptarief 😃
Reputatie 1
Stel ik check wel in maar ga niet reizen (bijvoorbeeld om iemand naar de trein te brengen) en check na een kwartiertje weer uit. Wat kost dit?

niets! maar waarom checkt u in? of zijn de poortjes op het station al dicht?
Binnenkort wel
Reputatie 1
zo lang de poortjes open zijn, zou ik niet gaan inchecken. Stel je voor dat je vergeet. Bye 10 euro of bij een anonieme 20 euro 🙂
Stel ik check wel in maar ga niet reizen (bijvoorbeeld om iemand naar de trein te brengen) en check na een kwartiertje weer uit. Wat kost dit?

niets! maar waarom checkt u in? of zijn de poortjes op het station al dicht?

Dat is verplicht. Anders ben je zonder geldig vervoerbewijs op het station en dat kan beboet worden.
Badge
Symona, welkom op het forum. Wat Thom, aangeeft klopt. Je dient wel binnen een uur uit te checken.
Op dit moment zijn er al op veel van de 82 aangewezen stations toegangspoortjes geplaatst en gedeeltelijk in werking gesteld. We werken gefaseerd toe naar het in werking stellen van alle poortjes.
Op drie stations houden we momenteel een lange proef waarbij de poortjes 100% in werking zijn gesteld. Dit zijn Woerden, Rotterdam Alexander en Almere Centrum. Hier staat ook altijd een NS medewerker klaar om de poortjes te openen. Tevens beproeft NS hier de werking van nieuwe middelen die voor het in gebruik nemen van de poortjes noodzakelijk zijn: de barcodelezer, mogelijkheid tot saldo laden in het gebied achter de poortjes en de werking van de Servicecentrale.
De barcodelezer is bestemd om met internationale tickets en e-tickets het poortje te openen. Van elk station met poortjes wordt uiteindelijk minimaal één poortje voorzien van zo’n barcodelezer.
Buiten deze proefstations begint het sluiten van poortjes in augustus van dit jaar en dit loopt tot 2017. De planning – met uiteraard voorbehoud van wijzigingen
Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'. Groet, Leny
Moet je nou altijd inchecken als je het station bezoekt? Bijvoorbeeld de stationshal van Utrecht Centraal. Of hoeft dit alleen als je op het perron komt?
Voorbij de poortjes of paaltjes moet men in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs of passagerecht (bijvoorbeeld door ingecheckt te zijn). Dat geldt dus bijvoorbeeld voor de stationshal van Utrecht Centraal.
Leuk als bijv. de kleinkinderen oma en / of opa zouden willen uitzwaaien. Voor alle kids en eventuele ouders de plicht om een ov-chipkaart aan te schaffen met minimaal € 20 ,- saldo op de kaart. 😞 . Is over nagedacht....

Reageer