beantwoord

Inchecken, uitchecken en omchecken op Amersfoort

Reputatie 1
Ik reis regelmatig naar Barneveld en stap dan over op Amersfoort. Ik moet dan uitchecken bij NS en inchecken bij Valleilijn. Op de heenweg geen problemen.. op de terugweg wel... in alle keren (10+) heb ik op de terugweg nog maar 1x de checkpasltjes kunnen vinden.. ze staan schijnbaar niet, of niet in het zicht, bij de trap waar ik omhoog moet als ik uit de Valleilijn kom. Ik heb op de terugweg een overstap van 4 minuten, dus ook geen tijd om die paaltjes te zoeken... dus omchecken lukt nooit....
Gelukkig heb ik tot nu toe alle keren een conducteur (-trice) gevonden die begrip had voor de situatie en me gewoon in liet stappen zonder omchecken (en zonder boete)... ik heb een weekend vrij abonnement, dus geen man over boord met saldo enzo... maar op het perron van de intercity naar Groningen staan dus geen paaltjes om in te checken... erg vervelend...

Ben ik de enige die moeite heeft met omchecken? (Op welk station dan ook) (en ja.. ik ben blond (uit een flesje) en ik heb ook mn lenzen in 😛 )
icon

Beste antwoord door DDietzen 13 maart 2018, 22:07

Maakt u zich geen zorgen, u bent niet de enige met klachten over de omchecksituatie in Amersfoort. Ook ik heb er wel eens goed naar moeten zoeken.
Als u vanuit Barneveld overstapt richting Groningen, kunt u het beste omchecken op uw aankomstperron (het middenperron 4-5). Daar staan in ieder geval paaltjes van Valleilijn en NS gebroederlijk naast elkaar onder de loopbrug aan de b-zijde (en wellicht ook onderaan de trappen).

Op het perron van de trein van (6-7) en naar (1-2) Groningen staan geen paaltjes omdat daar volgens planning nooit een Valleilijn-trein stopt. Niet zo gek dus dat u ze daar niet hebt kunnen vinden 😉

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge
Op de terugweg staan ze op precies dezelfde plaats als op de heenweg 🙂
Die trein stopt op dezelfde plek als waar-ie vertrekt en daar staan volgens mij gewoon paaltjes.
Badge
Maakt u zich geen zorgen, u bent niet de enige met klachten over de omchecksituatie in Amersfoort. Ook ik heb er wel eens goed naar moeten zoeken.
Als u vanuit Barneveld overstapt richting Groningen, kunt u het beste omchecken op uw aankomstperron (het middenperron 4-5). Daar staan in ieder geval paaltjes van Valleilijn en NS gebroederlijk naast elkaar onder de loopbrug aan de b-zijde (en wellicht ook onderaan de trappen).

Op het perron van de trein van (6-7) en naar (1-2) Groningen staan geen paaltjes omdat daar volgens planning nooit een Valleilijn-trein stopt. Niet zo gek dus dat u ze daar niet hebt kunnen vinden 😉
Reputatie 1
Op de terugweg zie ik ze echt nooit.... en dus ook de incheckpaaltjes niet, als ik naar spoor 2 ren om mn aansluiting te halen (anders moet ik een uur wachten op de volgende)... volgens mij verstoppen die paaltjes zich gewoon als ze mij zien... :?
Reputatie 5
Badge
Op 6/7 staan ze sowieso wel, tussen de trap en de kiosk.
Reputatie 1
Dank je ! Maar op de perrons staan ook geen NS paaltjes... dat uitchecken vind ik eigenlijk nog het minst belangrijk 😛

DDietzen schreef:

Op het perron van de trein van (6-7) en naar (1-2) Groningen staan geen paaltjes omdat daar volgens planning nooit een Valleilijn-trein stopt. Niet zo gek dus dat u ze daar niet hebt kunnen vinden ;)

Badge
mrfreeze schreef:

Op 6/7 staan ze sowieso wel, tussen de trap en de kiosk.

Oh, die heb ik dan gemist. Excuus!

SuperBanjer schreef:

Dank je ! Maar op de perrons staan ook geen NS paaltjes... dat uitchecken vind ik eigenlijk nog het minst belangrijk 😉

Dat vind ik vreemd, ik heb een paar weken terug op perron 4b/5b, vrijwel recht onder de loopbrug, toch echt uitgecheckt bij Valleilijn en dertig centimeter ernaast ingecheckt bij NS. :?
Reputatie 1
Ik bedoelde op spoor 2, waar mn intercity naar huis vertrekt... 🙂
Badge
Ah, oké. Maar nu ik erover nadenk, volgens mij zouden ook op perron 1-2 NS-paaltjes moeten staan (niet Valleilijn) omdat vanaf dat perron de IC Berlijn vertrekt. Internationale reizigers met aanreis van elders kunnen dan bij die paaltjes uitchecken en met hun e-ticket de IC Berlijn in stappen. Is dat niet het geval?
Reputatie 1
Ik heb ze er nog nooit gezien en de conductrice zei ook dat ik ervoor naar boven zou moeten...
Spoor 1/2 staan geen paaltjes, correct. Ten minste, 10 minuten geleden niet 😳
Reputatie 7
Uit herinnering stonden die altijd boven in de hal, net voor de trappen naar beneden.
Daar stonden wel altijd paaltjes inderdaad, of ze er nu met de poortjes nog staan weet ik niet. Stap bijna nooit in op Amersfoort, kom er alleen bijna altijd langs.
Reputatie 5
Badge
Heb net nog even gekeken. Ze staan onderaan beide trappen naar de stationshal op perron 4/5. Daarnaast nog halverwege het perron aan de A-kant. Waarschijnlijk ook nog wel bij de trap aan de B. Wuytierslaan-kant, maar zover ben ik niet gelopen.
Ook onderaan de trap van spoor 6/7 staan omcheckpaaltjes.
Bij spoor 1/2 en in de stationshal niet.
Reputatie 6
Bedankt voor de update mrfreeze!

Reageer