beantwoord

Incheckpaal op perron station Heerenveen?

• 12 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 214 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisleider*
  • 76 reacties
Ik reis komende vrijdag van Leeuwarden naar Utrecht met een ns dagkaart van Albert Heijn. Omdat ik de trein van 8:44 uit Leeuwarden neem en de dagkaart vanaf 9:00 geldig is, reis ik tot Heerenveen met een los kaartje.

Op station Heerenveen wil ik uitstappen om mijn dagkaart te activeren door daar in te checken en daarna in dezelfde trein weer verder te reizen. Nu lees ik dat er sinds kort poortjes zijn geplaatst, maar staan er op het perron ook nog incheckpalen om mijn dagkaart te activeren, zodat ik in dezelfde trein weer verder kan reizen?
icon

Beste antwoord door Thom 12 oktober 2016, 23:18

De poortjes in Heerenveen zijn niet dicht. Als u voor in de trein plaatsneemt, staan er nog paaltjes op het zuidelijke gedeelte van het perron, dus in uw reisrichting. Vlak voor de trap aan de rechterkant naar beneden. Het is wel zaak een beetje voor in de trein te zitten en dan kunt u snel inchecken met uw dagkaart. De trein staat er echt maar kort stil. De poortjes gaan waarschijnlijk dicht op 7 november. Als u naar de ingang zou moeten lopen, is het nagenoeg zeker dat u niet met dezelfde trein verder kunt. De incheckpaaltjes worden wel weggehaald.

De dagkaart is overigens geldig vanaf 08.55 en dan kunt u in Heerenveen er al mee inchecken. Dit speelt mogelijk als de trein nog net voor negenen binnenkomt. U kunt dan dus wel inchecken.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
De poortjes in Heerenveen zijn niet dicht. Als u voor in de trein plaatsneemt, staan er nog paaltjes op het zuidelijke gedeelte van het perron, dus in uw reisrichting. Vlak voor de trap aan de rechterkant naar beneden. Het is wel zaak een beetje voor in de trein te zitten en dan kunt u snel inchecken met uw dagkaart. De trein staat er echt maar kort stil. De poortjes gaan waarschijnlijk dicht op 7 november. Als u naar de ingang zou moeten lopen, is het nagenoeg zeker dat u niet met dezelfde trein verder kunt. De incheckpaaltjes worden wel weggehaald.

De dagkaart is overigens geldig vanaf 08.55 en dan kunt u in Heerenveen er al mee inchecken. Dit speelt mogelijk als de trein nog net voor negenen binnenkomt. U kunt dan dus wel inchecken.

Reageer