beantwoord

Incheckpaaltjes Den Haag Laan van NOI

• 3 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 185 Bekeken

Bij sporen 4-5 en spoor 6 staan momenteel erg weinig incheckpalen. Hierdoor ontstaan er in de spits vaak opstoppingen op het perron, zeker wanneer er op sporen 4 en 5 tegelijk treinen aankomen. Dit leidt niet alleen vaak tot irritatie (zeker als er reizigers nog snel willen inchecken), maar de opstoppingen zorgen er ook voor dat het hele in- en uitstapproces langer duurt dan noodzakelijk. De punctualiteit kan er dus ook gebaat bij zijn als er wat extra palen geplaatst worden.
icon

Beste antwoord door wsm 3 oktober 2019, 20:35

Uit eerdere topics heb ik begrepen dat NS de aantallen chippaaltjes zo goed mogelijk probeert aan te passen aan de vraag.

Vaak is het plaatsen van extra paaltjes niet rendabel. Deze zijn slechts een paar minuten per dag nodig, terwijl er wel hoge kosten en veel vergaderingen en onderzoeken aan gemoeid zijn.
Bekijk origineel

5 reacties

Goed dat je dit komt melden! Ik zal hier een balletje over opgooien!
Reputatie 6
Uit eerdere topics heb ik begrepen dat NS de aantallen chippaaltjes zo goed mogelijk probeert aan te passen aan de vraag.

Vaak is het plaatsen van extra paaltjes niet rendabel. Deze zijn slechts een paar minuten per dag nodig, terwijl er wel hoge kosten en veel vergaderingen en onderzoeken aan gemoeid zijn.
Reputatie 5
bekend probleem. Als ik via Laan van Noi reis, mis ik vaak genoeg net de tram omdat het weer eens enorm druk was bij de paaltjes. Sowieso heb je maar één plek waar iedereen naar beneden kan dus is wel even de vraag waar extra paaltjes handig zijn.
Badge +3
Heel bekend probleem, ook op Eindhoven Strijp-S vaak in de rij om uit te checken.

Weinig reizigers per dag, maar wel piekmomenten. Gelukkig gaat dat alleen om uitchecken en heeft daar bijna nooit iemand haast (Brabants kwartiertje...)

En er zijn daar ook geen bus-aansluitingen te halen... Wél maar liefst 3 OV-fietsen woeha!
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb me al eerder afgevraagd wat de criteria zijn voor het aantal CiCo's per perron.

Enkele jaren geleden was er bv een langlopend topic met het verzoek om meer paaltjes op Delft Zuid bij spoor 2, zonder resultaat. Wel werden er bij spoor 1 paaltjes bijgezet waarmee er 5 paaltjes voor spoor 1 waren en slechts 2 paaltjes voor spoor 2. Beetje een scheve verhouding.
Als ik dit aantal paaltjes vergelijk met het station waar ik woon, De Vink, dan staan er op het perron voor spoor 1/2 bij elkaar 7 paaltjes en bij spoor 3/4 is dat dacht ik 6 paaltjes. De Vink heeft minder in/uitstappers maar dus wel meer paaltjes dan Delft Zuid. Misschien is het bij De Vink meer geconcentreerd in een piekperiode, zelf constateerde ik dat het bij uitchecken in de middagspits altijd erg druk was.

Den Haag Laan van NOI heeft fors meer in/uitstappers maar zo uit mijn geheugen hooguit 4 of 5 paaltjes per perron (die bij de lift al meegerekend). Dat zorgt inderdaad regelmatig voor opstoppingen vlak voor de trap.

Reageer