beantwoord

Indrukwekkende voorzieningen bij stations

Beste community,

Voor mijn afstudeeronderzoek doe ik onderzoek naar het aanbod van voor- en natransportfaciliteiten op stationsgebieden (Park+Ride, Kiss+Ride, taxistandplaatsen, fietsenstallingen, busstations/haltes etc.). Op mijn voorblad wil ik enkele foto's zetten van mooie/indrukwekkende voorbeelden in Nederland.
Op het oog heb ik al de P+R station Elst en de fietsenstalling van Utrecht CS. Heeft er iemand nog goede voorbeelden die ik aan dit lijstje toe kan voegen? Ik ga binnenkort op pad met mijn fototoestel om kiekjes te schieten.

Alvast bedankt!
Bas
icon

Beste antwoord door VIRM 10 januari 2019, 22:12

In Den Haag Centraal loopt de tram natuurlijk door het plafond/dak heen. Volgens mij zou je een leuke foto kunnen maken vanaf de eerste verdieping aan de overkant van de hal, waar je o.a. het burgerrestaurant kunt vinden.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
In Den Haag Centraal loopt de tram natuurlijk door het plafond/dak heen. Volgens mij zou je een leuke foto kunnen maken vanaf de eerste verdieping aan de overkant van de hal, waar je o.a. het burgerrestaurant kunt vinden.
Hallo basstam, welkom op onze Community!

Klinkt als een leuk onderzoek 🙂
Ik durf je zelf geen voorbeelden te geven, maar wellicht zijn er nog leden die tips voor een mooie foto hebben.
Het is een beetje de vraag wat je onder mooie/indrukwekkende voorbeelden verstaat.
Zo heb ik bijvoorbeeld een indrukwekkende fietsenstalling in Groningen gezien die het
zicht op het bijzonder mooie station van Groningen danig verpest en door mij dus zeer lelijk wordt gevonden. Daarentegen is in Maasticht recent pal voor het station een mooie grote ondergrondse fietsenstalling gerealiseerd, die van buiten op een indrukwekkende wijze nagenoeg onzichtbaar is en het zicht op het fraaie station intact laat. Maar ja, ik ben dus een liefhebber van oude stations. Het eerste voorbeeld is voor mij hoe het niet moet en het tweede hoe het ook kan.
Kan mij overigens goed voorstellen dat jij meer geinteresseerd bent in een modern geheel zoals in Utrecht en Den Haag.

Reageer