beantwoord

info op station

• 23 juni 2015
  • 7 reacties
  • 227 Bekeken

Waarom is de omreisinfo op Almelo zo slecht? Er gaan gewoon bussen vanaf Rijssen (volgens een conducteur) dit ving ik bij toeval op, maar zou gewoon moeten worden omgeroepen als reisadvies voor Deventer en Apeldoorn! Zeer beroerd geregeld NS!!
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 24 juni 2015, 13:47

Bedankt dat je dit met ons deelt. Het rijden van bussen delen we vaak ter plekke via personeel. Waar omreizen kán (zeker voor doorgaande reizigers) heeft dat de voorkeur omdat het vaak niet lukt voor alle reizigers bussen te regelen.
Bekijk origineel

7 reacties

Bedankt dat je dit met ons deelt. Het rijden van bussen delen we vaak ter plekke via personeel. Waar omreizen kán (zeker voor doorgaande reizigers) heeft dat de voorkeur omdat het vaak niet lukt voor alle reizigers bussen te regelen.
Ik spreek even voor mezelf, maar van Almelo naar Apeldoorn is via Zwolle 1u37m. Via Rijssen, met de bus naar Deventer en dan verder met de trein was ongeveer 20 minuten sneller. Daarbij komt dat ik deze verbinding 15 minuten eerder had kunnen nemen dan ik via Zwolle had kunnen reizen. Maar omdat die mogelijkheid niet bekend was deed ik dat niet. Later twijfelde ik, liet ik de trein naar Zwolle lopen omdat ik een lift kon krijgen vanaf Rijssen. Toen die trein aankwam vroeg iemand anders hoe hij naar Deventer kwam en zei de conducteur dat je het beste met deze trein kon en dan nin Rijssen de bus nemen. De informatie is er dus wel gewoon, maar wordt niet gedeeld. Mijn lift bleek uiteindelijk toch niet te kunnen en dus ging ik met de bus naar Deventer. Er stonden heel wat bussen en de bus waarin ik zat was hooguit 1/3 vol.

Mijns inziens had gewoon omgeroepen moeten worden dat de snelste manier naar Apeldoorn en Deventer was via Rijssen en met de bus. Dan was ik hooguit 30 minuten vertraagd geweest, nu 5 kwartier. Ik snap dat NS er niks aan kan doen dat er iemand voor de trein springt, maar het delen van de op dat moment snelste route kunnen ze wel, en zouden ze gewoon moeten doen!
Begrijpelijke reactie. Wanneer echter wordt ervaren dat de bussen te druk zijn kan er bewust voor worden gekozen geen omroep te doen. Ik zal deze topic hoe dan ook even doorsturen naar de coördinator reisinformatie. Alle feedback is uiteraard welkom en nuttig.
Minder ingrijpend, maar toch weer dezelfde strekking. Weer een zelfdoding, nu tussen Deventer en Apeldoorn. IC's en sprinters naar Apeldoorn en verder gaan niet verder dan Deventer volgens de borden. Internationale trein krijgt die melding niet. Dus 15 minuten wachten op die trein. Zit je erin, gaat ie toch niet verder dan Deventer.....waarom staat dat niet op de borden op het station??
Wellicht dat er nog niet direct bekend was of de internationale intercity kon worden omgeleid (via Zwolle en Lelystad, zonder daar te stoppen). Dat gebeurt namelijk al veelvuldig bij werkzaamheden op het traject.
Die laatste opmerking klopt. Dat was inderdaad het gewenste scenario geweest, maar kon blijkbaar nu niet toegepast worden.
Die omleiding via Zwolle is alleen maar relevant voor reizigers naar Amsterdam en Schiphol (de trein komt dan bij Weesp weer op het traject). De trein reed nu ook zo en stopte extra op Almere. Allemaal prima, maar als ik als reiziger op het station zit moet ik een beslissing nemen hoe ik ga reizen (want het lijkt alsof ik een keuze heb).

In dit geval wil ik van Almelo naar Apeldoorn en heb 2 opties. 1) Neem de intercity en pak de bus in Deventer of 2) Neem de ineternationale trein van 15 minuten later (10 minueten standaard + 5 vertraging in dit geval) en je hoeft niet met de bus. Qua tijd zal dat elkaar niet veel doen, maar het is fijn als je kunt blijven zitten. Toen de trein weg reed werd vrijwel direct omgeroepen dat we niet verder gingen dan Deventer, dan denk ik "waarom staat dat niet op de borden, net zoals bij de gewone intercity?" In dit geval had men neer kunnen zetten "stopt niet te Apeldoorn en Amersfoort". Andermaal geldt dat de informatie bekend is, maar niet gedeeld wordt.

Dat niet delen van relevante (om)reisinformatie vind ik buitengewoon vervelend. Te meer omdat het blijkbaar ook bewust wordt gedaan, dat is eigenlijk gewoon triest dat je zo met je klanten omgaat. Toch een beetje gebrek aan concurrentie?

Reageer