beantwoord

informatie bij storing

  • 8 december 2016
  • 9 reacties
  • 206 Bekeken

Afgelopen woensdag vertrok onze rein van 09.10 niet naar Amsterdam i.v.m. een storing ter hoogte van Zwijndrecht. De reizigers naar Schiphol en Amsterdam kregen het advies om via Den Bosch en Utrecht te reizen, ca. 25 min meer reistijd. Een goed advies ware het niet, dat 3 minuten later de internationale trein uit Brussel naar Amsterdam ( en Schiphol) zou vertrekken.Blijkbaar had die geen last van de storing, althans daar werd niets van vermeld. Zit een internationale trein niet in het systeem van de NS als het gaat om omrij informatie bij storingen?
icon

Beste antwoord door Henk_NL 8 december 2016, 16:56

Dank. Woensdagochtend was er inderdaad een verstoring op Rotterdam Lombardijen-Zwijndrecht. Door de verstoring reden er helemaal geen treinen op dit traject. De techniek kent in die situatie een aantal omreismogelijkheden, en aangezien het traject volledig gestremd was, is het omreisadvies via 's-Hertogenbosch/Utrecht.

Te Roosendaal was de Intercity naar Amsterdam CS van 9.11 uitgevallen. De Internationale IC naar Amsterdam CS van 9.13 reed wel. Om 9.15 werd de verstoringsinformatie ook bijgewerkt met de aanpassing dat er weer treinen gingen rijden. Doordat het deels mensenwerk is kwam het bericht dat de treinen weer gingen rijden kort nadat de eerste trein weer vertrokken was.

Internationale treinen staan hoog op de lijst van treinen die doorrijden of omgeleid worden, simpelweg omdat het herstellen van bijvoorbeeld een ontbrekend treinstel in het buitenland veel lastiger is dan binnen Nederland.
Bekijk origineel

9 reacties

Op welk station stond u te wachten op de trein van 9.10 naar Amsterdam?
Op welk station stond u te wachten op de trein van 9.10 naar Amsterdam?

Roosendaal.
Reputatie 6
Badge
Ik had precies dezelfde situatie als jij, alleen dan juist richting Brussel. Ook hier was de ICE de reddende engel. Ik ben ook wel benieuwd hoe het kan dat de ICE geen last had van de storing, behalve 20 minuten vertraging. Iemand een idee?
Dank. Woensdagochtend was er inderdaad een verstoring op Rotterdam Lombardijen-Zwijndrecht. Door de verstoring reden er helemaal geen treinen op dit traject. De techniek kent in die situatie een aantal omreismogelijkheden, en aangezien het traject volledig gestremd was, is het omreisadvies via 's-Hertogenbosch/Utrecht.

Te Roosendaal was de Intercity naar Amsterdam CS van 9.11 uitgevallen. De Internationale IC naar Amsterdam CS van 9.13 reed wel. Om 9.15 werd de verstoringsinformatie ook bijgewerkt met de aanpassing dat er weer treinen gingen rijden. Doordat het deels mensenwerk is kwam het bericht dat de treinen weer gingen rijden kort nadat de eerste trein weer vertrokken was.

Internationale treinen staan hoog op de lijst van treinen die doorrijden of omgeleid worden, simpelweg omdat het herstellen van bijvoorbeeld een ontbrekend treinstel in het buitenland veel lastiger is dan binnen Nederland.
Dank. Woensdagochtend was er inderdaad een verstoring op Rotterdam Lombardijen-Zwijndrecht. Door de verstoring reden er helemaal geen treinen op dit traject. De techniek kent in die situatie een aantal omreismogelijkheden, en aangezien het traject volledig gestremd was, is het omreisadvies via 's-Hertogenbosch/Utrecht.
Te Roosendaal was de Intercity naar Amsterdam CS van 9.11 uitgevallen. De Internationale IC naar Amsterdam CS van 9.13 reed wel. Om 9.15 werd de verstoringsinformatie ook bijgewerkt met de aanpassing dat er weer treinen gingen rijden. Doordat het deels mensenwerk is kwam het bericht dat de treinen weer gingen rijden kort nadat de eerste trein weer vertrokken was.

Internationale treinen staan hoog op de lijst van treinen die doorrijden of omgeleid worden, simpelweg omdat het herstellen van bijvoorbeeld een ontbrekend treinstel in het buitenland veel lastiger is dan binnen Nederland.


Beste Henk, Ik begrijp je reactie, natuurlijk is het mensenwerk. Maar ik begrijp nog steeds niet waarom reizigers voor Schiphol en Amsterdam niet zijn gewezen op een trein die slechts 3 minuten later vertrekt i.p.v. een trein die 10 minuten later vertrekt, een omweg maakt en daardoor de reistijd 25 minuten langer is. Maar goed, dat zal ook wel onder mensenwerk te rangschikken zijn en is het aan de aandacht ontglipt.
Omdat het bericht dat de verstoring voorbij was en er weer treinen reden twee minuten na vertrektijd van de internationale trein naar Amsterdam is ontvangen. Het systeem wat verstoringen toont en omroept was op het moment van vertrek nog niet op de hoogte van het weer rijden van de treinen.
Omdat het bericht dat de verstoring voorbij was en er weer treinen reden twee minuten na vertrektijd van de internationale trein naar Amsterdam is ontvangen. Het systeem wat verstoringen toont en omroept was op het moment van vertrek nog niet op de hoogte van het weer rijden van de treinen.

Hallo Henk, ik stel het zeer op prijs dat je me wilt antwoorden. Mijn punt is echter deze. Toen wij om 09.00 op het station aankwamen stond aangegeven, dat de trein van 09.10 naar Amsterdam niet reed. Reizigers werden toen geadviseerd via Den Bosch en Utrecht te rijden. Bij de internationale trein van 09.13 stond niets, dus die zou rijden. Waarom dan niet de reizigers voor Schiphol en Amsterdam naar die trein verwijzen i.p.v. een lange omweg met een trein die pas om 09.20 zou vertrekken.
Hallo ermiro, welkom op het Serviceforum.
Jammer om te lezen dat je hinder hebt gehad van de verstoring. Ik heb je vraag even doorgezet naar onze specialisten op het gebied van reisinformatie. Zij gaven inderdaad ook aan dat de trein van 09.11 uur was opgeheven. De trein van 09.13 uur was de eerstvolgende trein en deze is 8 minuten later vertrokken. Zo'n 2 minuten later zijn de omreisadviezen uit het systeem verwijderd.

Soms worden internationale treinen inderdaad meegenomen in de omreisadviezen, maar dit is niet de standaard. De HSL Rotterdam - Schiphol wordt in principe niet meegenomen in de omreisadviezen, tenzij daar toestemming voor is verleend. Ik hoop dat je reis uiteindelijk wel goed is verlopen.
Beste Miriam, Ik ben goed aangekomen in Amsterdam. En ik kijk weer uit naar mijn volgende reis volgende week, dit keer over Haarlem. IK blijf het vreemd vinden dat treinen die gratis zijn niet mee worden genomen in jullie omreisadvies. De HSL vind ik een ander verhaal, daarvoor is of een reservering verplicht of anders een bijbetaling. Maar goed, op naar de volgende vraag.

Reageer