Informatie nog op bord, maar trein al weg

• 14 november 2014
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

Reputatie 1
Het is me deze week al 3x overkomen dat ik op amsterdam sloterdijk (komend vanuit Enkhuizen) m'n overstap richting Leiden mis. Het is een krappe overstap (4 min) maar meestal haal ik deze wel. Echter als ik deze niet haal kan ik alternatief met de Sprinter naar Hoofddorp en daar de sprinter naar Leiden pakken. (die gaat 1 min later en duurt 4 min langer) .

Om de keuze te maken IC of S is goede informatie belangrijk, echter gebeurt het regelmatig dat de IC richting Leiden nog op de borden staat maar reeds (stipt op tijd of zelfs te vroeg) is vertrokken, terwijl als de borden boven aan de trap naar het perron wel de juiste informatie zouden tonen ik voor de sprinter zou kunnen kiezen (die ik nu dus mis omdat ik tijd verspil met het ontdekken dat de IC al weg is)

Zou de NS er voor kunnen zorgen dat de borden veranderen op het moment dat de trein het vertreksein krijgt? dit voorkomt een hoop teleurstelling en geren.

4 reacties

Reputatie 4
Badge
In Duitsland verdwijnt op veel stations de aanduiding op de borden als de conducteur het vertreksein geeft. Daar wordt geklaagd dat de aanduiding te snel van de borden verdwijnt...
De borden worden (over het algemeen) bijgewerkt bij het passeren van zogeheten TNV-meetpunten. Die meetpunten zij oorspronkelijk bedoeld voor treinbeveiligingssystemen. Een trein moet dus echt voorbij dit meetpunt komen (in beweging zijn) om de informatie op de borden bij te werken. Ik ga je suggestie over het bijwerken van de borden bij het geven van het vertreksein niettemin doorgeven.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 3
Badge
Heb gisteren dezelfde ervaring gehad op station Leiden Centraal, komend uit de richting Holland Spoor. De 2254 (IC naar Hlm-Asd van 17:42) stond op de borden met +10, maar was 25 minuten later nog niet gekomen en is er uiteindelijk nooit gekomen; bleek al weg te zijn. Uitgebreid over getwitterd met NS_online. Zelfde conclusie: trein was al weg, maar stond nog op de borden. Het gaat echt heel regelmatig mis.

Het meest verbazingwekkende vond ik nog de reacties van NS_online: "wordt er ook niks omgeroepen?" (Nee natuurlijk niet; dan zou ik niet getweet hebben), of "misschien is de informatie nog niet verwerkt" (nee, dat vraag ik nou net).
Het leek wel of ze NS_online zelf niet wisten waar de treinen waren. . .
Reputatie 1
De borden worden (over het algemeen) bijgewerkt bij het passeren van zogeheten TNV-meetpunten. Die meetpunten zij oorspronkelijk bedoeld voor treinbeveiligingssystemen. Een trein moet dus echt voorbij dit meetpunt komen (in beweging zijn) om de informatie op de borden bij te werken. Ik ga je suggestie over het bijwerken van de borden bij het geven van het vertreksein niettemin doorgeven.

Bedankt voor je uitleg Inge. Ben benieuwd of dit ooit in de toekomst inderdaad anders word, zou in veel situaties de reiziger erg helpen.

Reageer