informatiebalie

• 2 februari 2016
  • 15 reacties
  • 402 Bekeken

waarom kunnen de mensen achter de informatiebalie niet luisteren? Sterker: mij wordt door een mevrouw in de infobalie verweten dat ik haar niet laat uitpraten. hetgeen me nogal vreemd voorkwam daar ze helemaal niet inging op mijn vraag, maar haar standaard riedeltje afwerkte. En daar werd ik nogal pissig over. Moet ik me als een klein kind laten behandelen? Dacht het niet.
En als klap op de vuurpijl: zich verschuilen achter het argument dat ¨ze er niet over gaat¨. Prima: maar stuur me dan direct door, en gedraag je niet als de eerste de beste winkelverkoper: ¨als wij het niet hebben. bestaat het niet¨

15 reacties

Mijn ervaring is dat de mensen van de informatiebalie wel klanten proberen te helpen. Dat de cummunicatie soms stroef verloopt is iets waar we allemaal wel eens tegen aanlopen. Het kan namelijk best zo zijn dat de medewerker uw vraag niet naar alle tevredenheid kan beantwoorden omdat het buiten haar referentiekader valt.
Maar als uw vraag nog beantwoord moet worden kunt u deze eventueel ook hier stellen.
Hoi phansen, wat vervelend dat je het gevoel hebt dat de medewerker van de informatiebalie niet naar je heeft geluisterd. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Helpt het voor jou als je hier nogmaals je vraag stelt? Hopelijk kan ik of een van mijn collega's hem dan wel naar tevredenheid beantwoorden.
Feit: met een Dal - Voordeel - Keuzedag mag je WEL tussen 16 en 18.30uur, dus in de spits, inchecken.
Dat moest ik in de praktijk maar zelf proefondervindelijk uitzoeken.
Een vraag daarover werd door infobalie-personeel in Groningen, Haarlem en Leiden door bij elkaar 6 mensen FOUT beantwoord. Dat vind ik enigszins belachelijk. Het personeel herhaalt alleen het standaardriedeltje over reizen in de spits, als je maar VOOR ingang van de spits incheckt. Maar daar is in dit geval dus geen sprake van: het gaat mij expliciet over het inchecken GEDURENDE de avondspits.
De op de website van de NS gevonden informatie is overigens OOK onduidelijk.
als het mogen reizen afhangt van wanneer je incheckt, vermeldt dat dan.

A https://www.ns.nl/producten/toevoegingen-aan-uw-abonnement/p/keuzedagen-dal-voordeel-altijd-voordeel
- U mag vrij reizen van ma. t/m vr. vóór 6.30 uur en na 9.00 uur, in het weekend en op feestdagen
(dus als je voor 6.30 inchechkt kan je ook gewoon doorreizen in de spits)
- Wanneer reist u op een Keuzedag met korting?
Op maandag tot en met vrijdag vóór 6.30 uur en na 9.00 uur (dus ook in de avondspits)

Helaas: het personeel denkt het te weten, zonder op de website te kijken. En doen ze dat wel, probeert de medewerker alsnog me wijs te maken dat de website wel reizen in de avondspits zal bedoelen (i.p.v. inchecken). Nee, ik mag op eigen kosten de NS gaan bellen blahblahblahlah - nou dacht het niet.
Er is een duidelijk verschil tussen ¨reizen¨ en ¨inchecken¨, en ik verwacht van de NS dat ze duidelijk verschaffen. Temeer daar je steeds als je belt met de NS gewezen wordt op/verwezen naar die geweldige website.
Jammer dat de medewerkers je niet aan de goede informatie konden helpen. Op de site staat het wel goed aangegeven:
Wanneer reist u op een Keuzedag met korting?
Op maandag tot en met vrijdag vóór 6.30 uur en na 9.00 uur (dus ook in de avondspits)
In het weekend de hele dag, ook vóór 9.00 uur
Op feestdagen

Ik hoop dat je ondanks dit nog een fijne reis hebt gehad.
Badge +3
Nee, phansen merkt juist op dat het op de site niet goed staat aangegeven, omdat er op de website wordt gesproken van reizen terwijl er inchecken wordt bedoelt. Iemand die incheckt op een werkdag om 6.00 uur mag rustig in de ochtendspits van Groningen naar Vlissingen reizen, terwijl dat in strijd is met de informatie zoals die er nu staat.
Moderators hier zijn dus ook niet goed op de hoogte en bevestigen het punt van TS dus....
Ik heb het doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling zodat het goed op de site komt te staan.
ik vind dit nog al verwarrend..
De vraag gaat over de avondspits..en in het antwoord praat men enkel over" vóór 6.30 uur en na 9.00 uur"
Is de avondspits niet "tussen 16 en 18.30uur" ?
en dan vraag ik me nu ook af ..mag je dan wel inchecken tussen 16 en 18.30 ?
Tot nu lette ik er altijd op dat ik voor 16uur in de trein was..wat soms best vervelend is.. maar anders moest ik wachten tot na 18.30u of de volle prijs betalen en daar heb ik geen abonement voor genomen .

Klare taal zou welkom zijn!

patty
Badge +3
Voor Keuzedagen geldt geen avondspits. U kunt dus zonder problemen tussen 16.00 en 18.30 uur inchecken om met uw Keuzedag te reizen.
Voor Keuzedagen geldt geen avondspits. U kunt dus zonder problemen tussen 16.00 en 18.30 uur inchecken om met uw Keuzedag te reizen.

Dank voor het antwoordje!!
patty
Maar... is dat niet veranderd op 1 januari 2016 ??
Badge +3
Nee, op 1 januari is de geldigheid van Samenreiskorting aangepast, niet die van Keuzedagen.
ik heb nog nooit iemand 'mee genomen'.. maar ga dat in de toekomst wel een keer doen.
ik begrijp dat de persoon die met me mee gaat ook een chipkaart moet hebben ..niet een papieren kaartje.
Maar verder dacht /denk ik dat voor beide dezelfde regels/voorwaarden van toepassing zijn?
Bedoel de uren en zo..dat er met korting gereisd kan worden.

fijne dag!!
patty
Badge +3
Om gebruik te maken van Samenreiskorting moet de persoon die meereist inderdaad een eigen OV-chipkaart hebben (persoonlijk of anoniem) en daarop bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting laden, evenals voldoende saldo. Als daarna wordt in- en uitgecheckt met die kaart, dan wordt het kortingstarief in rekening gebracht. Maar alleen als wordt ingecheckt tijdens de uren dat Samenreiskorting geldig is.

Samenreiskorting is sinds 1 januari geldig bij inchecken op werkdagen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur, en in het weekeend en op feestdagen de hele dag. Deze geldigheid geldt het hele jaar door; er is dus geen periode in de zomer en tussen Kerst en Oud en Nieuw dat Samenreiskorting de hele dag geldig is op werkdagen. Inderdaad kan het dus zo zijn dat u met uw Keuzedag in de middagspits gratis reist en uw reisgenoot vol tarief betaalt.

Voor meer informatie over Samenreiskorting kunt u op www.ns.nl/samenreiskorting terecht.
Heel duidelijk!!
Dank u wel!

patty

Reageer