beantwoord

Informatiebord en klok spoor 1 Duivendrecht stuk

Goedemiddag, al enige tijd is het voorste informatiebord en bijbehorende klok op spoor 1 kapot. Het bord staat op zwart en de wijzers van de klok helemaal bovenaan. Het andere bord en klok op spoor 1 werken wel.

Kan dit nagekeken worden?

Bij voorbaat dank,
Sander
icon

Beste antwoord door Jouke NS 11 september 2018, 14:21

Hallo SanderKl en welkom bij de NS Community.

Heb je wellicht voor mij het nummer van dit bord voor me. Het nummer vind je aan de onderzijde van het bord. Als ik die gegevens heb kan hier melding van maken bij de collega's.

Bekijk origineel

41 reacties

Hallo SanderKl en welkom bij de NS Community.

Heb je wellicht voor mij het nummer van dit bord voor me. Het nummer vind je aan de onderzijde van het bord. Als ik die gegevens heb kan hier melding van maken bij de collega's.
Hoi Jouke, ik ben inmiddels niet meer daar, maar zal volgende keer even kijken.
Dat is prima, SanderKl. Zodra je de informatie hebt pakken we het verder op!
Even insturen naar ProRail is ook een optie, de verantwoordelijke manager daar heeft meermaals bevestigd dat men zonder clusterid (het nummer) ook een melding aanneemt en zelf de nodige gegevens even opzoekt.

https://www.prorail.nl/reizigers/contact-publiek

Ik geef direct toe dat het niet de meest charmante oplossing is, maar de ervaring leert dat het wel de meest snelle en praktische weg is.
Reputatie 7
Badge +2
Mooi dat het ook op die manier kan Henk.
Zelf meld ik ze tegenwoordig met foto en nummertje via Twitter (haha, net een paar minuten geleden eentje op Laan van NOI doorgegeven).
Een nummer erbij wordt gewaardeerd maar is niet verplicht. Als je idd de juiste wegen kent zeker bijvoegen, maar voor onbekende klanten moet het geen extra hobbel zijn alleen maar omdat dat nou eenmaal beleid is.
Reputatie 7
Badge +2
Ik ben intussen zo geconditioneerd dat ik dus wel doe. Nog even en ik heb een volledig overzicht van alle schermnummers van De Vink, Laan van NOI en Delft
Badge +3
Denk dat ze het nummer zo graag willen weten om hem even op afstand een reset te geven... zodat het weer (tijdelijk) werkt? Dat is alleen handig als de getoonde info niet klopt (is NS verantwoordelijk voor) en dus 'hangt'...

De meeste foto's die ik voorbij zie komen zijn toch echt hardware-gerelateerd, en een teken dat er iets echt stuk is of in ieder geval op overlijden staat. Monteur sturen en ForeyeT DEFECT stickertje er op laten plakken is wel zo handig dan.

Deze op Leiden CS, en is ook het eerste en enige(?) scherm als je het perron op loopt staat er zelfs bij... 😫

Robert B schreef:

Denk dat ze het nummer zo graag willen weten om hem even op afstand een reset te geven... zodat het weer (tijdelijk) werkt? Dat is alleen handig als de getoonde info niet klopt (is NS verantwoordelijk voor) en dus 'hangt'...

Daar is asset management voor 🙂 Wat betreft die verantwoordelijkheden zie ik graag een contract of besluit. Verschillende directies denken daar anders over namelijk.
Badge +3
Henk_NL schreef:

Daar is asset management voor 🙂 Wat betreft die verantwoordelijkheden zie ik graag een contract of besluit. Verschillende directies denken daar anders over namelijk.

Ik heb het ze eerder nog even ingewreven op Twitter (webhelp) en dus verwezen naar dit topic (nummer is niet nodig om door reizigers te laten gaan vinden).... Op het risico dat ze me een eikel of recalcitrant of obstinaat gaan vinden :D

Maar kan daar wel een potje breken dus komt goed 😛 Twitter is vluchtig en dat is iedereen morgen weer vergeten..
Mij vinden ze al jaren van alles, het doet me weinig zolang er brood op de plank komt. Gekibbel over nummertjes heeft de klant geen baat bij. Daar zijn ProRail en het ministerie het in ieder geval mee eens.
Reputatie 7
Badge +2

Robert B schreef:De meeste foto's die ik voorbij zie komen zijn toch echt hardware-gerelateerd, en een teken dat er iets echt stuk is of in ieder geval op overlijden staat. Monteur sturen en ForeyeT DEFECT stickertje er op laten plakken is wel zo handig dan.

Komt ook denk ik omdat de meeste schermen die echt stuk zijn vaak heel lang stuk zijn. Dat resetten is zo gedaan en dan doet zo'n scherm het weer. Staat dan misschien minder dan een dag op zwart en een groot deel van de mensen zal er dan alleen langs lopen en het daarna vergeten, zeker als zo'n ding het de volgende dag gewoon weer doet.

Maar als het echt stuk is, kan het wel maanden duren en dan gaan mensen denken "nog steeds stuk" en komen de meldingen.

Zo had deze TB7 10403 in de fietsstalling in Delft bv, 2 weken geleden door mij een keer begin van de avond gemeld om te resetten, de volgende ochtend dat ik er was gewoon weer netjes beeld (en nog steeds).

Badge +3
Ja precies... als een reset het oplost is het prima om het nummer te weten (geen Defect sticker nodig).

Wel grappig vanavond.. de volgende alweer op Twitter https://twitter.com/marcelloch/status/1039582773919600640

Ik ga ze maar niet meer in het RIS topic zetten, want ben de discussie over "heb jij niets beters te doen" daar al meer dan zat.. Ik geef de schuld gewoon aan 9/11 (what's in a number and who cares?)

Ben hier opgehouden..

Antwoord was dus ja, die heeft ook een nummer... Dank @marcelloch op Twitter :P

Reputatie 7
Badge +2
En Leiden is Lam ....... nog even wachten, het is bijna 3 oktober

https://twitter.com/ConducteurBram/status/1039576470392397825
Badge +3
Wordt steeds leuker zo...

In Eindhoven de helft van de borden bij de bushaltes ook altijd disco..

Maar met wat puzzelen weet je precies wat er moet staan natuurlijk, dus laten ze het maar zo en hebben geen haast.. :P

En Leiden Lam is uiteraard overduidelijk voor iedereen rond 3 oktober 😛
Reputatie 7
Badge +2
Henk_NL schreef:

Even insturen naar ProRail is ook een optie, de verantwoordelijke manager daar heeft meermaals bevestigd dat men zonder clusterid (het nummer) ook een melding aanneemt en zelf de nodige gegevens even opzoekt.

https://www.prorail.nl/reizigers/contact-publiek
Ik geef direct toe dat het niet de meest charmante oplossing is, maar de ervaring leert dat het wel de meest snelle en praktische weg is.

https://twitter.com/SonjavanZwol/status/1039882723782000647
Hier vroeg ProRail toch weer om een nummertje van het Duivendrecht scherm van spoor 1 uit beginpost, iemand anders gaf aan dat het 10584 is.
Is nu dus bekend bij ProRail.
Het is handig als men er toevallig een nummertje bij kan doen, maar geen eis zoals NS het doet. Ook zonder nummertje kan een melding worden gemaakt.
Reputatie 7
Badge +2
Als zo'n scherm maar lang genoeg kaduk is, is er vast wel iemand die een nummertje noteert.
De lijst wordt iedere keer langer. Wanneer komt de volgende vrachtwagen weer?
Klagen bij het ministerie 🙂
Momo schreef:

Als zo'n scherm maar lang genoeg kaduk is

Er zijn door ProRail contracten gesloten met een oplostijd van 4 uren (!). Juist daarom zijn de contracturele/juridische problemen met de Italiaanse leverancier zo bijzonder.
Jouke NS schreef:

Dat is prima, SanderKl. Zodra je de informatie hebt pakken we het verder op!

Hallo Jouke,

vandaag was ik er weer (en dacht ik eraan). Hij is nog stuk en het nummer is 10584.

alvast dank voor het laten repareren.

met vriendelijke groet,
Sander
Bedankt voor de extra informatie SanderKl! Ik heb er even achteraan gebeld en het niet werken van dit bord blijkt bekend te zijn. Het gaat in dit geval om een defect front van het scherm, wat dus vervangen moet worden. Helaas is het onderdeel niet meer op voorraad, waardoor het moet nabesteld worden. Daar kan enige tijd overheen gaan.
Ok, dank voor je snelle actie en reactie. Goed dat het bekend is en aan gewerkt wordt. Fijne avond.
Reputatie 7
Badge +2
Momo schreef:

Zo had deze TB7 10403 in de fietsstalling in Delft bv, 2 weken geleden door mij een keer begin van de avond gemeld om te resetten, de volgende ochtend dat ik er was gewoon weer netjes beeld (en nog steeds).

Helaas stond deze vanmiddag weer op zwart, dus maar weer melding via Twitter en ^DT heeft hem wederom doorgegeven om te resetten.
Hopelijk is dit geen teken dat het scherm echt aan het overlijden is.

Hoe lang gaan dit soort schermen eigenlijk gmiddeld mee?
Reputatie 1
Dit moet wel een heel zeldzaam onderdeel zijn. Het bord is namelijk nog steeds buiten gebruik. Er zijn al meerdere mensen per abuis in een vertraagde trein naar Lelystad gestapt terwijl ze dachten in de trein naar Amersfoort te zijn ingestapt.

Reageer