beantwoord

Informatievoorziening verstoring op orde brengen

• 20 maart 2015
  • 3 reacties
  • 163 Bekeken

Reputatie 5
Badge
Vanavond ondervond het treinverkeer rond Schiphol (wederom) hinder van een sein- en wisselstoring. Dat kan natuurlijk gebeuren. Bij aankomst op Station Amsterdam Zuid toonde het digitale overzichtsscherm tot mijn genoegen dat de intercity naar Leeuwarden van 19:42 wel zou rijden. Zonder vertraging zelfs. Toen de vertrektijd aanbrak werd omgeroepen dat de trein niet zou rijden. Uit navraag blijkt nu dat deze trein nooit vanaf het beginpunt Den Haag Centraal is vertrokken. Om 19:04 was dus al duidelijk dat deze trein nooit zou gaan rijden. Waarom bleef het scherm op Amsterdam Zuid dan toch tot het laatst toe een niet-vertraagde/niet-opgeheven trein tonen?

Graag verneem ik waarom deze fout in uw systemen voorkomt; op welke wijze u deze fout gaat herstellen en op welke termijn we die oplossing tegemoet kunnen zien.
icon

Beste antwoord door Stephan NS 21 maart 2015, 11:00

Beste Sneltram, ik begrijp dat dit geen wenselijke situatie was. We vinden het zeker belangrijk om de reisinformatie zo goed mogelijk te communiceren, daarom vind ik het jammer om te lezen dat dit gisteravond niet goed verliep. Ik kan je geen goed antwoord geven op de vraag waarom dit niet tijdig op het scherm stond aangegeven, want normaal gesproken moet dit er wel komen te staan. Mocht je door deze situatie 30 minuten of meer extra reistijd hebben ervaren, dan kun je in ieder geval een claim indienen.
Bekijk origineel

3 reacties

Beste Sneltram, ik begrijp dat dit geen wenselijke situatie was. We vinden het zeker belangrijk om de reisinformatie zo goed mogelijk te communiceren, daarom vind ik het jammer om te lezen dat dit gisteravond niet goed verliep. Ik kan je geen goed antwoord geven op de vraag waarom dit niet tijdig op het scherm stond aangegeven, want normaal gesproken moet dit er wel komen te staan. Mocht je door deze situatie 30 minuten of meer extra reistijd hebben ervaren, dan kun je in ieder geval een claim indienen.
Reputatie 5
Badge
Mijn vertraging was zelfs meer dan een uur. Via de omroep werd aangegeven dat we moesten wachten op de intercity naar Groningen van een half uur later en dan in Zwolle overstappen. Die intercity naar Groningen heeft van Weesp tot Zwolle achter een sprinter gereden (we konden blijkbaar niet passeren in Almere Centrum, Oostvaarders, Lelystad, Swifterbant of Dronten; of ARI werd niet overruled). In ieder geval hadden we een flinke vertraging en de overstap in Zwolle heeft niet gewacht. De omroep op Amsterdam Zuid was dus ook onjuist. Uiteindelijk konden we in Zwolle 25 minuten later alsnog naar Leeuwarden vertrekken. Vandaar een totale vertraging van meer dan een uur.
Reputatie 1
Badge
Dan heeft U tenminste een gratis reis-100% terug bij meer als 60 min. vertraging. Dat mioet de sunige Frysk deugd doen. Al zal uiteraard het automatisch systrem dat NS hier nu voor gebruikt dat niet zo zien. Dus her-reclameren of meteen een brief erbij schrijven-met papieren aanvraag- is aangewezen.

Reageer