beantwoord

Intelligent Platform Bar Schiphol Airport

• 29 maart 2017
  • 9 reacties
  • 685 Bekeken

Reputatie 1
Goedemiddag,

Ik heb een tijdje geleden een artikel gelezen over de introductie van de 'intelligent platform bar' op verschillende stations. Dit om reizigers beter te spreiden over het perron en het instappen te versnellen.

Er is een proef geweest op station 's-Hertogenbosch, en de schermen zouden volgens het artikel en prorail in het voorjaar worden geïnstalleerd op Schiphol Airport en andere stations.

De laatste tijd is het weer stil rond deze ontwikkeling. Was het een mediastuntje of is het in de ijskast verdwenen?

Ik hoor graag van jullie!

Bij deze ook de link naar het artikel: https://www.google.nl/amp/s/www.nrc.nl/nieuws/2016/09/07/drukte-op-station-schiphol-wordt-bestreden-met-trappen-en-borden-4176760-a1520172/ampkel:https://www.google.nl/amp/s/www.nrc.nl/nieuws/2016/09/07/drukte-op-station-schiphol-wordt-bestreden-met-trappen-en-borden-4176760-a1520172/amp
icon

Beste antwoord door Julian 29 maart 2017, 15:36

Dit is zeker niet in de ijskast beland. Medio april zou de balk bij spoor 1 opgehangen moeten worden.
Er worden nu nog diverse voorbereidende werkzaamheden daarvoor uitgevoerd.
Bekijk origineel

9 reacties

Dit is zeker niet in de ijskast beland. Medio april zou de balk bij spoor 1 opgehangen moeten worden.
Er worden nu nog diverse voorbereidende werkzaamheden daarvoor uitgevoerd.
Reputatie 1
Medio april is inmiddels verstreken. Wat zijn de ontwikkelingen op dit moment? Zijn er redenen voor uitstel?
Ik zou je niet durven zeggen wat de status hier van is, Mueslireep maar... Ik ga het intern even navragen 🙂 Wordt vervolgd!
Ik heb tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen van de betreffende afdeling, Mueslireep. Ik heb er daarom zojuist nog een bericht achteraan gestuurd. Hopelijk kan ik je snel van meer info voorzien! 🙂
Reputatie 7
Badge +3
De proef in Den Bosch was een mislukking omdat de verkeersleiding van ProRail niet meewerkte en treinen steeds verordonneerde om op andere plaatsen te stoppen. Ik ben benieuwd of het op Schiphol wel zou lukken.
Reputatie 6
Ik ben benieuwd: door de zeer slecht bedachte stopplekken zouden deze aanwijzers met name handig zijn wanneer treinen met een enkel treinstelletje. Afgelopen Koningsdag nog veel gestressde reizigers toen een SLT'4tje voor kwam rijden, die op een dusdanige plek stopte dat het halve perron zich moest verplaatsen.
Het duurde even maar ik heb de volgende terugkoppeling mogen ontvangen:

We hebben in het verleden met een digitale instapbalk geëxperimenteerd op station Den Bosch. Na uitgebreid testen en analyseren is gebleken dat reizigers er weinig gebruik van maken en dat het niet tot een betere spreiding in de trein leidt. De proef met instapzones heeft wel een positief resultaat gegeven en is dus uitgebreid naar meerdere stations.
Om een update te geven: het heeft even wat langer geduurd, maar de contouren van de Platform bar zijn sinds 24 juni j.l. zichtbaar op spoor 1.
De prognose is nu dat het systeem dit najaar in dienst genomen gaat worden.
Afgelopen week is de platform bar in gebruik genomen op Schiphol. Meer hierover op :
https://www.nu.nl/binnenland/5035316

Reageer