beantwoord

Intercity direct toeslag vrij op 19 november?

• 8 november 2017
  • 10 reacties
  • 360 Bekeken

Reputatie 2
Op zondag 19 November a.s. zijn er onderhoudswerkzaamheden tussen Utrecht CS en Rotterdam CS. Geadviseerd wordt soms om te reizen met de Intercity Direct. Is deze die zondag toeslagvrij?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 8 november 2017, 22:30

In de Intercity Direct is alleen de toeslag nodig om hier gebruik van te kunnen maken. De reis zelf middels incheck of kaartje (los) of E-ticket is te combineren met de samenreiskorting, zoals gewoonlijk. Beiden dienen wel de toeslag te betalen. Dat is, zoals Raymond, nog maar te bezien, want het is mogelijk dat ze kort van tevoren de ICD toch toeslagvrij verklaren die dag.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Het lijkt mij niet dat de enige omreisroute via de ICD zal zijn, gezien er ook reguliere IC's zullen rijden. Tot nu toe kan ik je aangeven dat hij niet toeslagvrij zal zijn, dit staat ook als zodanig in de Reisplanner aangegeven.
Reputatie 3
Ik zie in de planner dat het tussen Utrecht en Woerden is en er bussen ingezet worden,maar vreemd genoeg worden zowel IC direct (met toeslag) en zelfs de Thalys genoemd.
https://www.ns.nl/reisplanner/#/?aankomst=Rotterdam%20Centraal&aankomsttype=treinstation&tijd=2017-11-19T14:00&type=vertrek&vertrek=Utrecht%20Centraal&vertrektype=treinstation
Reputatie 6
Badge
Bij eerdere identieke werkzaamheden werd icd ook als omreisadvies vermeld en pas twee dagen van te voren toeslagvrij verklaard... nog een week geduld dus, waarschijnlijk....
Reputatie 2
Nog een aanvullende vraag: geldt de samenreiskorting ook voor de Intercity Direct? Of moet je in de ICD altijd het volle pond betalen?
Reputatie 7
In de Intercity Direct is alleen de toeslag nodig om hier gebruik van te kunnen maken. De reis zelf middels incheck of kaartje (los) of E-ticket is te combineren met de samenreiskorting, zoals gewoonlijk. Beiden dienen wel de toeslag te betalen. Dat is, zoals Raymond, nog maar te bezien, want het is mogelijk dat ze kort van tevoren de ICD toch toeslagvrij verklaren die dag.
Reputatie 6
Badge
De werkzaamheden op 18 en 19 november zijn tussen Woerden en Utrecht. Ik denk, dat ICD toch niet toeslagvrij wordt. Omreizen met ICD duurt bijna net zo lang als met (ander) vervangend vervoer via Woerden.

Het weekend erop, zijn er werkzaamheden bij Gouda. Dan is ICD wel toeslagvrij, waarschijnlijk omdat de verstoring tussen Utrecht en Rotterdam dan groter is.
Reputatie 2
Dit is toch een beetje willekeur. Hangt toch ook af hoe je eigen reis die dag er precies uitziet.
Ik dacht dat het de bedoeling was de Intercity Direct toeslagvrij te maken in de daluren?

http://www.treinreiziger.nl/intercity-direct-vanaf-najaar-toeslagvrij-tijdens-daluren/
Dat klopt, cmi, en dat is op het moment ook nog steeds de planning. Een concrete datum per wanneer dit gaat gebeuren is echter nog niet bekend.
Reputatie 2
Vandaag heb ik op weg naar Rotterdam CS 2x 2,40 euro betaald. Heb geen conducteur gezien net als in de andere 3 uur treinen vandaag.

Reageer