Intercity Haarlem-Alkmaar 1 juli 2019 17:28

• 1 juli 2019
  • 4 reacties
  • 285 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Vandaag was het helaas weer eens raak. Aangekomen op Haarlem met de IC naar Vlissingen nam ik met velen plaats in de gereedstaande intercity naar Alkmaar. Om 17.30 uur dacht ik nog "Oh we hebben blijkbaar een paar minuten vertraging". Om 17.31 zie ik rechts van mij de stoptrein naar Beverwijk en Uitgeest langsrijden.

In het kader van klantvriendelijkheid had het misschien wel gepast geweest als NS tijdig had omgeroepen dat de Intercity helaas niet zou rijden en dat reizigers voor Beverwijk de stoptrein naar Uitgeest konden nemen. Nu werd dit pas pal nadat de stoptrein naar Uitgeest was vertrokken omgeroepen. De conducteur cq machinist in de trein van 17.58 uur riep nog wel om dat reizigers een welwillend oor konden vinden bij de klantenservice en gebruik konden maken van GTBV. Ik en de vele reizigers met mij wil daarentegen gewoon tijdig worden geïnformeerd.

4 reacties

Badge
Deze trein moest om 17.28 uur vertrekken maar waren de deuren al gesloten of bleven deze open? Als de deuren gesloten waren dan zal het probleem van de trein pas naar voren zijn gekomen op het moment dat de machinist weg wilde rijden. Anders was het probleem voor de vertrekprocedure al geconstateerd en werd er getracht het probleem op te lossen zodat er alsnog vertrokken kon worden.

In het laatste geval had een omroep fijn geweest voor de reizigers die dan met de sprinter mee hadden gekund, mits de Hc natuurlijk bekend was op het traject en deze optie wist.

Toch moet ik wel zeggen dat de tijd tussen deze 2 treinen erg kort was maar ze stonden cross platform dus als je snel was geweest had je het misschien nog gered, maar het was dan alsnog erg krap geweest met een omroep op vertrektijd.
De deuren bleven open. Als er was omgeroepen dat er problemen met de trein waren dan was iedereen uitgestapt en had de stoptrein genomen. Nu was dat niet mogelijk. Ook geen reden gehoord waarom de trein van 17.28 uur niet kon rijden. En ja die trein hadden we gemakkelijk gehaald want hij stond bijna naast ons.
Badge
Als de deuren open zijn gebleven dan ga ik er vanuit dat de problemen al bekend waren voor vertrek en dan had het erg fijn geweest voor de reizigers als er gewezen werd op de alternatieve sprinter die vlak naast jullie stond, al had je dan waarschijnlijk een erg drukke sprinter gekregen door het uitvallen van de dubbeldekker DDM-1.
Ik zie dat Jeroen al een en ander aan toelichting heeft gegeven op de specifieke situatie, egeerling. Ik vind het spijtig om te lezen dat er geen omroep is gegeven, terwijl dit wel mogelijk zou moeten zijn geweest en waarschijnlijk erg waardevol was geweest voor de reizigers. Ik heb je feedback dat deze omroep zeer wenselijk was geweest bij deze doorgezet.

Reageer