Vandaag rijdt de intercity van 16:46 vanaf Schiphol tot Eindhoven (perron 1) waar dan een andere intercity op perron 4 klaar staat om verder naar Heerlen te rijden. Is het niet klantvriendelijker om het personeel te wisselen dan om alle passagiers te laten overstappen met het risico van vertraging.
Nu moest de stoptrein Deurne wachtten totdat de intercity Heerlen vertrokken was en ook dat de intercity vanaf Schiphol vertrokken was naar het rangeerterrein. NS en/of Prorail zouden best wat klantvriendelijker kunnen zijn. De reizigers betalen niet voor ongemakken/ergernissen zoals deze. Vertraging stoptrein Deurne uiteindelijk 10 minuten op station Brouwhuis
A
Misschien komt het door dat de rechtstreekse intercity defect was. In het algemeen gaan de intercity's altijd voor.
Dit is inderdaad geen normale situatie en blijkbaar heeft men een trein moeten uitwisselen in verband met een defect waar men niet verder mee mocht rijden. Dan kan het inderdaad voorkomen dat iedereen moet overstappen en dat dat voor extra oponthoud leidt.
Gebeurt ook vrij geregeld dat dan naar voren op het perron moet worden gelopen, maar dat kan natuurlijk alleen als de som van de 2 treinen niet langer is als de max perronlengte. En zelfs kans dat het personeel OOK die overstap moet maken.
Dit is vrij uniek, want in de meeste EUR-landen mogen zo niet 2 treinen op hetzelfde perronspoor.
Dit is vrij uniek, want in de meeste EUR-landen mogen zo niet 2 treinen op hetzelfde perronspoor.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.