beantwoord

intercity sloeg station schiphol over

• 25 juli 2019
  • 39 reacties
  • 1447 Bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 3
Lees tot nu toe alleen maar giswerk, dus nog geen duidelijkheid hierover.
Uit de trein-logs van optrekken/afremmen valt niks af te lezen? En anders even contact opnemen met de dienstdoende machinist/kondoekoe van dat moment op die trein?
Reputatie 5
Badge
Om het wachten op een moderator een beetje te verkorten, heb ik eens navraag gedaan bij iemand die dichter op het vuur zit. Het gaat om rit 1884. Deze is volgens ProRail om 00:25:03 op Schiphol aangekomen op spoor 6. Daarna om 00:26:00 vertrokken. Een haltering van 57 seconden kan prima zo laat op de avond op Schiphol. De trein had daarna om 00:41:00 in Leiden moeten aankomen. De gemeten tijd aldaar was 00:40:58. Geen gekke vroege aankomst dus.

Blijft de vraag waarom TS ervaren heeft dat de trein niet gestopt is.
Oh dat is heel gek want ik heb de gehele tijd (vanaf 00.15) op perron 6 gestaan en de trein die langsreed zonder te stolpen was om 00.26 een intercity naar DenHaag centraal. Daarnaast zit er ook aardig verschil in snelheid tussen een opstartende trein en eentje die doorrijdt op een station. De ic die langsreed was er zeker geen eentje die net probeerde op te starten, maar is kwam met volle vaart doorgereden.

Ik vind het echt heel fijn dat iedereen mee denkt, maar het zou inderdaad fijn zijn als een moderator gewoon duidelijkheid kan geven zodat wij niet meer hoeven te gissen..
Reputatie 6
Inderdaad, waarom wordt na dagen dit topic nog niet opgepakt door de moderatie ?
Bel die machinist op en vraag het........😀
Inderdaad, waarom wordt na dagen dit topic nog niet opgepakt door de moderatie ?
Bel die machinist op en vraag het........😀

Het zou mij verbazen als medewerkers van de klantenservice zomaar toegang hebben tot de privégegevens van machinisten om dit soort vragen te stellen, ik zou daar niet heel erg blij van worden
Reputatie 6
Daar zal toch wel een interne "route" voor zijn.
Waarom zou je er niet blij mee zijn, @tridek_ok ?

Een reiziger, in dit geval @BenBoss steld een serieuze vraag, niet al te moeilijk, waarom komt daar dan geen reactie op ?
Goedemiddag BenBoss, en welkom bij de Community.

Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Ik weet niet waarom je eerder geen reactie hebt gehad.

Ik kan nu de reishistorie niet meer inzien en een reden achterhalen waarom deze trein zou zijn doorgereden. Gister hadden we het wellicht nog kunnen achterhalen. Dus wat hier aan de hand was, blijft helaas een groot raadsel.
Goedemiddag BenBoss, en welkom bij de Community.

Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Ik weet niet waarom je eerder geen reactie hebt gehad.

Ik kan nu de reishistorie niet meer inzien en een reden achterhalen waarom deze trein zou zijn doorgereden. Gister hadden we het wellicht nog kunnen achterhalen. Dus wat hier aan de hand was, blijft helaas een groot raadsel.

Serieus? Gooit de NS deze gegevens al na 1 dag weg?

Hoe kan de NS dan zaken als GTBV bij vertraging beoordelen als het feit of een trein wel/niet gestopt is na 24 uur al niet meer op te vragen is?????
Reputatie 6
Natuurlijk is bekend wie deze trein gereden heeft. Dat moet maanden later nog te achterhalen zijn zonder enige moeite.
Ook al lijkt het mij onwaarschijnlijk dat deze trein niet gestopt is, maar nu krijgt de klant geen antwoord en weet niet waarom deze de trein niet heeft kunnen nemen.
Daar zal toch wel een interne "route" voor zijn.
Waarom zou je er niet blij mee zijn, @tridek_ok ?

Omdat je er niet vrolijk van wordt als elke Miep bij de klantenservice je (wellicht zelfs in je vrije tijd) gaat bellen omdat er een klant een vraag heeft gesteld. Als er een trein niet stopt op een station als Schiphol levert dat een groter aantal meldingen op, dus wellicht goed om eens uit te zoeken of er meer meldingen zijn geweest via Facebook en Twitter in plaats van hier het bijdehandje uit te blijven hangen en te drammen als een klein kind dat niet het antwoord krijgt waar het op hoopt.
Reputatie 6
EVen voor de duidelijkheid, niet ik stond op Schiphol, maar een klant, welke een vraag stelt op de Community. Dan zeggen dat de gegevens er niet zijn komt niet klantvriendelijk over, maar dat is mijn bescheiden mening.
EVen voor de duidelijkheid, niet ik stond op Schiphol, maar een klant, welke een vraag stelt op de Community. Dan zeggen dat de gegevens er niet zijn komt niet klantvriendelijk over, maar dat is mijn bescheiden mening.

Precies. Maar blijkbaar vind jij het nodig om maar te blijven drammen dat er nog geen moderator actie heeft ondernomen en wat de moderatoren dan maar zouden moeten doen, zoals de machinist bellen om uitleg te geven.
Reputatie 6
In vergelijkbare topics, trein minuutje te vroeg weg, stationnetje voorbij gereden, rokend personeel op het perron, dan wordt er gelijk actie ondernomen.
Nu is er een melding van een trein welke schijnbaar een station voorbij rijdt, en zijn er na 3 dag geen gegevens meer beschikbaar.

De klant krijgt dus geen antwoord op zijn/haar vraag over het voorval en dat vind ik jammer (en dat is heel wat anders dan drammen).
Nogmaals persoonlijk kan het mij niets schelen, ik sta of stond niet op Schiphol.

De klant krijgt dus geen antwoord op zijn/haar vraag over het voorval en dat vind ik jammer (en dat is heel wat anders dan drammen).

Je noemt in dit topic 3 x dat moderatie in actie moet komen, probeert een machinist wijs te maken of station Schiphol wel of niet gemist kan worden, roept de moderatoren op om de betreffende machinist dan maar te bellen om uitleg en trekt de uitleg die gegeven wordt (niet alleen door de moderator(en)) in twijfel. Ik noem dat drammen.

Reageer