intercity station Amersfoort Schothorst, geen Kiosk?! geen veiligheid?! vieze zwervers?!

• 19 augustus 2015
  • 6 reacties
  • 661 Bekeken

Ik reis super vaak met de trein, en stap altijd op bij de intercity station Amersfoort Schothorst. A,s ik een broodje wil moet ik naar Amersfoort CS of de Albert Heijn in de buurt. Dat kost veel tijd en is irritant! Waarom dan wel een pannini zaakje in het gebouw waar de lokketjes waren? DIE NOOIT OPEN IS, ik spreek pasagiers daar vaak die ik meestal ook tegenkom daardie het ook zwaar irritant vinden. Ook is het irritant dat elke vrijdag zowiezo een Zwerfer daar licht te slapen zit te masturberen ( inderdaad er hè ) in het overdekt wacht hokje van spoor 3. Elke keer als ik dat zie denk ik WAAROM. En meld ik het altijd bij de info en service paal op het perron en ik sprak er laatst 1 aan die aan het roken was van welke trein pak jij en spuugde op me.

mijn punt is is dat als er een kiosk kom top het perron dat 1 de zwerfers minder komen en dat het personeel dat dan kan melden inplaats van de pasagiers zoals ik, we gewoon een brootje kunnen halen in de ochtend inplaats van je treinmissen door naar Albert Heijn Ziwlhorst te lopen.

En het is een intercity station waar intercitys beginnen zoals de trein Schiphol en Rotterdam - Den Haag centraal. Trouwens waarom mag ie niet in de trein naar Enkhuizen stappen als die daar elk uur begint en er 10 minuten stilstaat. Dan kun je toch gewoon daar pasahiers laten instappen en vanaf daar naar Amserdam CS kunnen want als je vanaf Amsf. Schoth. Naar Amsterdam CS wilt moet je toch al die trein hebben maar eerst in Amersfoort zien te komen

ook is de reizigers drukte zeer groot en soms sta je krap op het perron

Met alle punten en vragen in 1 tijd voor een verbouwing en een kiosk. Ook handig is personeel daar laten lopwn van service en veiligheid om die irritante vieze masturberende zwervers weg te houden.

Sorry voor mijn geklaach maar het is een zeer eng station geworden die een opknap beurt nodig heeft zoals de fietstunnek waar je steeds verrot gescholden word

tja.... ik weet het dit is iets voor prorail maar een Kiosk is van NS

groetjes Lucas

6 reacties

Reputatie 2
Amersfoort Schothorst is geen intercitystation, maar een sprinterstation. In de systemen van NS staat het station ook als sprinterstation aangeduid. Dat de intercity Schothorst - Den Haag C / Schiphol er stopt, komt omdat station Amersfoort te weinig ruimte heeft om de IC daar te laten keren én tegelijk overstap te kunnen bieden op de trein naar Enschede. Het doorrijden naar Schothorst is daardoor noodzakelijk is. Omdat er toch structureel langs het perron gekeerd moet worden heeft NS besloten die slagen ook open te stellen voor reizigers (ook al is er geen noodzaak toe gezien het aantal reizigers dat Schothorst trekt).
Op momenten (werkzaamheden of verstoringen) waarbij er geen trein naar Schiphol of naar Den Haag Centraal kan rijden en dus de overgebleven tak altijd doorrijdt naar Enschede, rijdt er dan ook geen vervangende trein naar Schothorst, omdat het al extra luxe was en geen noodzaak.

Dat de intercity naar Amsterdam Centraal niet opengesteld is voor reizigers, heeft ermee te maken dat deze niet structureel langs Schothorst keert. Alleen buiten de spits rijden de helft van de ritten van/naar Schothorst om daar te keren. Alle overige ritten rijden van/naar Deventer (en 1x per 2 uur zelfs door naar Berlijn).

Dat station Schothorst weinig voorzieningen heeft, heeft dan ook met de status van sprinterstation te maken.

Dat er overlast is, is natuurlijk niet goed. Hier zouden NS en de politie meer op moeten letten.
Reputatie 7
Badge +3
Ik begrijp de vraag maar ik vrees dat horeca op station Schothort verliesgevend is.

Zwervers die op het station overnachten kun je hier melden dan wordt dat vanzelf doorgestuurd naar de instanties die daar tegen kunnen optreden. Recentelijk is er na een melding nog opgetreden tegen een zwerver die de wachtruimte op station Den Dolder als huiskamer had ingericht.
Reputatie 6
Badge
Opmerkelijk verhaal, Tamzin. Even over die masturberende zwerver: hoe laat ligt hij er meestal als ik vragen mag?
Reputatie 7
Badge +3
Weet niet of-ie er na een jaar nog steeds is, maar slapen en masturberen tegelijk vind ik dan wel weer knap ...
Reputatie 6
Badge
Dat vind ik nou ook. Vandaar dat ik wil weten hoe laat hij daar te vinden is.
Reputatie 7
Badge +3
Hij is inmiddels verwijderd zoals ik hierboven al schreef. Op YouTube zij er nog een filmpje te zien waarop hij bezig is met zijn ochtendgymnastiek.

Reageer