beantwoord

Intercity stopt wel op Almere-Poort

• 29 juni 2015
  • 7 reacties
  • 483 Bekeken

Zojuist om 15.05 uur stopte een intercity op Almere Poort. En dat alleen om een conducteur uit te laten stappen! Maar waarom stopt er dan geen Intercity op Almere Buiten om duizenden reizigers te laten in en uitstappen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 juni 2015, 15:19

Omdat dat niet past in de dienstregeling. Door een extra stop in Almere Buiten wordt de rit van de Intercity tussen Zwolle en Weesp met ongeveer 2/3 minuten verlengd en dat past aan beide zijden niet, omdat de Intercity's dan het pad van andere treinen onmogelijk maken. Met andere woorden: door extra te stoppen in Almere Buiten zal de dienstregeling in vrijwel heel Nederland op de schop moeten. De keuze om die stop dan niet te maken, is daardoor te rechtvaardigen.

Een eenmalige stop die blijkbaar binnen het tijdpad van de trein mogelijk was, is iets anders dan een dienstregeling volledig aanpassen.
Bekijk origineel

7 reacties

Omdat dat niet past in de dienstregeling. Door een extra stop in Almere Buiten wordt de rit van de Intercity tussen Zwolle en Weesp met ongeveer 2/3 minuten verlengd en dat past aan beide zijden niet, omdat de Intercity's dan het pad van andere treinen onmogelijk maken. Met andere woorden: door extra te stoppen in Almere Buiten zal de dienstregeling in vrijwel heel Nederland op de schop moeten. De keuze om die stop dan niet te maken, is daardoor te rechtvaardigen.

Een eenmalige stop die blijkbaar binnen het tijdpad van de trein mogelijk was, is iets anders dan een dienstregeling volledig aanpassen.
@De Luchmacht2 al een hele tijd is de dienstregeling op de Flevollijn ontregeld. Ik heb op Twitter namelijk gevonden dat er een persoon op of langs het spoor liep en dat de politie op dese lijn moeten onderzoeken maar er is kennelijk geen persoon gevonden. Prognose is voor nu dat het treinverkeer (langzaam) weer op gang komt
Luchtmacht? Eigenaardige naam, maar dat zijn slechts smoejes van de NS die jij kopieert, trouwens mijn trein kwam 5 minuten later doord deze grappen makerij! Maar dat vindt de Luchtmacht dus goed!
AJD? Eigenaardige naam.

Of het smoesjes van NS zijn, kun je zelf onderzoeken. Een vertrek van 3 minuten eerder uit Zwolle van de intercity, waardoor de trein uit Leeuwarden/Groningen 3 minuten eerder in Zwolle moet aankomen, heeft effect op de overstap aldaar richting Amersfoort/Utrecht/Rotterdam, de intercity uit de richting Arnhem/Deventer, de Sprinter uit Kampen en de trein uit Emmen. Aan de zijde van Weesp kan de trein ook niet 3 minuten later aankomen, omdat hij dan in het pad van andere Intercity's en Sprinters rijdt op een overvol traject. De treinen tussen Hilversum en Amsterdam/Schiphol zullen erdoor worden beïnvloed.

Ik heb me helemaal niet uitgelaten over de kleine vertraging die je hebt opgelopen, maar meestal ben ik van mening dat mensen niet moeten zeuren over een vertraging van een paar minuten.
Volgens mij werk je als voorlichter bij de NS, die vinden dat klanten zeuren...
Wederom een verkeerde aanname...
Reputatie 4
Zojuist om 15.05 uur stopte een intercity op Almere Poort. En dat alleen om een conducteur uit te laten stappen! Maar waarom stopt er dan geen Intercity op Almere Buiten om duizenden reizigers te laten in en uitstappen?

Wel apart dat er gestopt wordt om een conducteur uit te laten stappen, terwijl de intercity die op Almere Buiten moet stoppen het juist vergeet getuige dit topic

https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/intercity-schiphol-airport-lelystad-centrum-stopt-op-almere-oostvaarders-ipv-almere-buiten-33456

Reageer