beantwoord

Intercity Vlissingen en Dordrecht verdwijnen niet van vertrekschermen?

• 24 januari 2017
  • 13 reacties
  • 278 Bekeken

Reputatie 6
Badge
De laatste dagen zie ik steeds als ik op Rotterdam Centraal op de vertrekborden kijk, zelfs 5 minuten na vertrek nog de Intercity Vlissingen en Dordrecht nog steeds erop staan. Zowel op de sporen zelf als op de vertrekschermen bij de ingang. Hierdoor dacht ik de eerste keren onnodig hem nog te kunnen halen, waardoor ik ging rennen om vervolgens verteld te worden dat ''de trein gewoon op tijd is vertrokken''. Zo ben ik niet de enige die nog probeert zich te haasten naar de trein. Ook oudere mensen hadden er wel eens last van.

U bij NS snapt wel dat dit erg hinderlijk is, en ik vroeg mij af: zou dit a.u.b zo snel mogelijk verholpen kunnen worden?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 26 januari 2017, 21:44

Update: Het scherm is gereset, hopelijk lost dit de problemen op.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Soms let er iemand bij de verkeersleiding niet op.
Reputatie 7
Badge +3
Gebeurt niet alleen in Rotterdam. Gistermiddag kwam ik iets na 5 uur op station Delft en het vertrekbord gaf de IC Den Haag van 16.59 met +5 aan.
Maar na een paar minuten kwam gewoon de sprinter van 17.05 op tijd aanrijden terwijl nog steeds de eerdere IC op het vertrekscherm stond. HC of machinist van de sprinter had ook door dat het scherm op het perron verkeerde info aangaf en riep in de sprinter om dat dit de sprinter naar Den Haag was en niet de IC zoals wel op het scherm stond. Goede actie van treinpersoneel maar zou niet nodig zijn als het vertrekscherm juiste info zou aangeven.
Goedemorgen landrsthrn,

Dat is inderdaad niet heel handig. Heb je voor mij ook het nummer van dit bord? Je kunt hem vinden aan de onderkant.
Deze melding kan ik dan doorzetten, we kunnen schermen resetten. Als het goed is moet alles daarna weer goed werken.

@Momo, ditzelfde geldt ook voor jou! Je mag altijd het nummer doorsturen. Dan zet ik de melding door.
Reputatie 7
Badge +3
@Yvonne NS
Goed dat je dit meldt, want het kan ook eventueel een technisch probleem zijn. De borden worden draadloos aangestuurd en met wat mistig weer kan de communicatie wel eens falen en dan blijft de oude info staan.
Reputatie 6
Badge
Bedankt voor je reactie, Yvonne. Ik zal het bordnummer vanavond hier posten, als ik hem weer zie. Kun je ook doorgeven dat het op de sporen 6 en 7 ook voor komt? Maar dan gewoon op de grote borden waar alleen de eerstvolgende trein op staat.
@ landrsthrn
Ik heb dan eigenlijk wel per bord het nummer nodig, maar ik zet je hele melding sowieso door!

En @Tamzin, dankjewel voor je toevoeging.
Reputatie 1
Soms let er iemand bij de verkeersleiding niet op.
Zoiets gaat toch automatisch neem ik aan?
Reputatie 7
Badge +3
Goedemorgen landrsthrn,

Dat is inderdaad niet heel handig. Heb je voor mij ook het nummer van dit bord? Je kunt hem vinden aan de onderkant.
Deze melding kan ik dan doorzetten, we kunnen schermen resetten. Als het goed is moet alles daarna weer goed werken.

@Momo, ditzelfde geldt ook voor jou! Je mag altijd het nummer doorsturen. Dan zet ik de melding door.

Hallo Yvonne,
Betreft 15312, is het scherm op perron 1 van Delft, aan de noordzijde in de buurt van de trap naar de stationshal.
Heb er maandag niet opgelet of het scherm verderop op het perron, richting trap naar fietsenstalling ook nog de vorige trein aangaf.
Ik zal het doorgeven. Graag verneem ik of dit issue in de toekomst vaker opduikt.
Reputatie 6
Badge
Yvonne, ik heb 2 "nummers" gevonden:

11590 stond apart op een sticker.
211143 is het serienummer.

Hopelijk kan je het zo snel mogelijk laten verhelpen.
Bedankt landrsthrn, ik heb het doorgegeven. Ik hoop dat de schermen snel weer werken zoals het hoort.
Reputatie 7
Update: Het scherm is gereset, hopelijk lost dit de problemen op.
Reputatie 6
Badge
Inderdaad opgelost, bedankt Thomas.

Reageer