beantwoord

Invalidepoortje werkte niet, niemand aanwezig, hoe kom je er uit?

• 24 december 2016
  • 6 reacties
  • 279 Bekeken

Op 12 december reisde ik met koffer op rollator naar Alkmaar.
Toen ik het station uitwilde weigerde het poortje dienst.
De hele rij andere poortjes waren te smal.
Er was niemand aanwezig en ik heb er zeker 5 minuten gestaan.
Gelukkig kwam er van de andere kant een reiziger die voor mij het poortje open hield.
5 dagen later op de terugweg hetzelfde verhaal.
Gelukkig was er dit keer net een monteur aanwezig.
Mijn vraag is: als je daar staat en er is geen NS personeel aanwezig​, is er dan een manier om iemand te bereiken?
Bij die poortjes staat geen praatpaal.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 24 december 2016, 12:21

Hallo Mevr.Marie en welkom op het NS Serviceforum,

Wat een nare ervaring zeg. Ik heb contact gehad met het station in Alkmaar en mij is verteld dat bij beide uitgangen een paal aanwezig is met zowel een informatieknop als een sos-knop, deze moeten dichtbij de bredere poortjes staan. Ook kreeg ik de tip om te delen dat de poortjes niet opengaan indien je te dicht met je rollator bij het poortje zelf staat, misschien is het mogelijk om iemand anders in te laten checken als jou dit nogmaals overkomt.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

6 reacties

Hallo Mevr.Marie en welkom op het NS Serviceforum,

Wat een nare ervaring zeg. Ik heb contact gehad met het station in Alkmaar en mij is verteld dat bij beide uitgangen een paal aanwezig is met zowel een informatieknop als een sos-knop, deze moeten dichtbij de bredere poortjes staan. Ook kreeg ik de tip om te delen dat de poortjes niet opengaan indien je te dicht met je rollator bij het poortje zelf staat, misschien is het mogelijk om iemand anders in te laten checken als jou dit nogmaals overkomt.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station om de vindbaarheid te vergroten.
Het was niet zo'n drama hoor, maar het is wel handig om goed op de hoogte te zijn voor ern volgende keer.
Ik begrijp hieruit dat het metaal van de rollator het circuit verstoord.
Ik weet niet waardoor dit kan komen maar mij is verteld dat je niet te dichtbij moet staan tijdens het aanbieden van de OV-chipkaart.
Ik weet niet waardoor dit kan komen maar mij is verteld dat je niet te dichtbij moet staan tijdens het aanbieden van de OV-chipkaart.
De oorzaak is dat de NS dit ingebouwd heeft om te voorkomen dat er twee personen tegelijk door het poortje gaan. Als het poortje een object (mens/rollator) detecteert dicht bij de deurtjes dan ga het poortje er vanuit dat er één persoon vòòr de persoon die incheckt staat en probeert illegaal door het poortje te komen.
Dan kom je er met een scootmobiel dus nooit door.
Reputatie 6
Badge +1
Klopt, met een scootmobiel (of fiets) zijn de poortjes erg onhandig!

Reageer