beantwoord

is dat echt nodig?

• 10 februari 2018
  • 2 reacties
  • 160 Bekeken

ik was mijn kaartje kwijt, die bij de procedure fietsenstalling NS Zaandam hoort.
Bij het ophalen van mijn fiets, moest ik een formulier invullen, met identificatie, ondanks
dat ik 2 sleutels had van 2 verschillende sloten van de fiets,
.papierwerk is belangrijker, dan mensen helpen.
Ik moest denken aan die welbekende al de reclame van OHRA
https://youtu.be/mJipJwDPJ-g
Wat mijn gevoel erover prima weergeeft.
Zonde van de tijd van iedereen en papier.
volkomen uit de tijd.
icon

Beste antwoord door klant_Jac 10 februari 2018, 11:19

Welkom martin50000 op dit forum.
Vervelend, al die administratie als jij je fietskaartje kwijt bent. Maar het is helaas nodig, want anders kan het mis gaan.

Stel nou dat je fiets een waarde heeft van 2000 euro, dat je onderweg naar buiten je sleutels verloren had, dat de vinder 1+1=3 denkt, en met jouw sleutels naar binnen loopt, en jouw dure fiets meekrijgt "want sleutels= eigenaar". Jij merkt 's avonds dat je sleutels weg zijn, je haalt de reserve sleutels op, en meld je met kaartje bij de stalling. Jouw dure fiets is al weg... Zou je dan niet de fietsenstalling aansprakelijk stellen voor meegeven fiets zonder kaartje?

Je kwakt je prima(ir) gevoel op internet, maar bekijk de situatie ook 's vanuit de andere kant! Dan ben je blij met de zorgvuldigheid van NS met jouw fiets. Dat is nl. ook mensen helpen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge
Welkom martin50000 op dit forum.
Vervelend, al die administratie als jij je fietskaartje kwijt bent. Maar het is helaas nodig, want anders kan het mis gaan.

Stel nou dat je fiets een waarde heeft van 2000 euro, dat je onderweg naar buiten je sleutels verloren had, dat de vinder 1+1=3 denkt, en met jouw sleutels naar binnen loopt, en jouw dure fiets meekrijgt "want sleutels= eigenaar". Jij merkt 's avonds dat je sleutels weg zijn, je haalt de reserve sleutels op, en meld je met kaartje bij de stalling. Jouw dure fiets is al weg... Zou je dan niet de fietsenstalling aansprakelijk stellen voor meegeven fiets zonder kaartje?

Je kwakt je prima(ir) gevoel op internet, maar bekijk de situatie ook 's vanuit de andere kant! Dan ben je blij met de zorgvuldigheid van NS met jouw fiets. Dat is nl. ook mensen helpen.
Welkom op het Serviceforum, martin50000.

Aan de ene kant snap ik je punt. Papierwerk is niet ieder zijn/haar favoriete bezigheid. Het behoort echter wel tot onze procedure. De situatie die klant_Jac schetst zal vast niet snel gebeuren maar inderdaad, stel je voor dat het wél gebeurt. Dan baal je wel als een stekker dat jouw fiets is meegegeven aan een ander 😞

Reageer