beantwoord

Is de intercity direct gratis al er geen andere mogelijkheid is?

• 26 oktober 2014
  • 3 reacties
  • 422 Bekeken

Ik moet vandaag van Rotterdam centraal naar Leeuwarden. Er is echter storing tussen Zwolle en Amersfoort en de reisplannen geeft alleen reizen met de intercity direct. Mag ik hier dan gebruik van maken zonder toeslag?
icon

Beste antwoord door TreinTrainer 26 oktober 2014, 17:25

Hallo Janine!

Dit mag alleen bij hoge uitzondering. Dit wordt dan vooraf gecommuniceerd. Je zult deze keer dus gewoon een toeslag moeten kopen. Dit kan bij de kaartautomaat of door 'in te checken' bij de rode toeslagzuil op het perron. Als je dit nalaat kost je dit in de trein 10 euro extra.

Fijne reis!
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Janine!

Dit mag alleen bij hoge uitzondering. Dit wordt dan vooraf gecommuniceerd. Je zult deze keer dus gewoon een toeslag moeten kopen. Dit kan bij de kaartautomaat of door 'in te checken' bij de rode toeslagzuil op het perron. Als je dit nalaat kost je dit in de trein 10 euro extra.

Fijne reis!
Voor alle duidelijkheid: je moet eerst wel normaal inchecken zoals je gewend bent. Pas daarna haal je je kaart langs de toeslagzuil enkel voor het afrekenen van de toeslag...
Badge
He Janine, welkom op het forum. Wat TreinTrainer aangeeft, klopt. Indien Intercity Direct toeslag vrij is, wordt dit van tevoren gecommuniceerd via de website en/of omgeroepen op het station. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'in de trein'. Groet, Leny

Reageer