beantwoord

Is er een manier om op het perron te zien van waar tot waar de trein zal zijn voordat deze binnenrijdt?

• 1 februari 2019
  • 3 reacties
  • 530 Bekeken

Ik zie veel mensen vaak aan het begin van t perron staan en dan is t vaak daar druk. In de app kun je vinden hoelang een trein is, maar ik vind het nog moeilijk dit te vertalen naar de daadwekelijke lengte aan het perron. Is er iets waaraan ik kan zien tot waar de trein door gaat lopen als die bv 5 of 9 stellen heeft?
icon

Beste antwoord door Momo 1 februari 2019, 16:51

Hiervoor kun je kijken naar blauwe bakkenbordjes. Zoals op onderstaande foto moet een trein met 8 bakken stoppen bij bordje 8 en eentje met 6 bakken dus bij de 6.

Het gaat niet helemaal op voor treinen met afwijkende baklengte, bv een SLT sprinter.
8 bakken SLT is korter dan 8 bakken dubbeldekker en zal waarschijnlijk bij de 6 moeten stoppen.

is een trein langer dat er aan cijfers op de bordjes staat dan moet die stoppen bij het laatste bordje (waar geen cijfer op staat).

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Dat kan je zeker zien. Langs de rails staan blauwe borden met een cijfer (2,4,6 enz.). Als een trein bijv met 5 bakken rijdt, dan zal de voorkant van de trein stil komen te staan tussen het bord met het cijfer 4 en het cijfer 6.
Reputatie 7
Badge +3
Hiervoor kun je kijken naar blauwe bakkenbordjes. Zoals op onderstaande foto moet een trein met 8 bakken stoppen bij bordje 8 en eentje met 6 bakken dus bij de 6.

Het gaat niet helemaal op voor treinen met afwijkende baklengte, bv een SLT sprinter.
8 bakken SLT is korter dan 8 bakken dubbeldekker en zal waarschijnlijk bij de 6 moeten stoppen.

is een trein langer dat er aan cijfers op de bordjes staat dan moet die stoppen bij het laatste bordje (waar geen cijfer op staat).

Badge
Voor sommige stations (bijv. Utrecht Centraal) kun je het ook in de NS-app zien. Als je bij de vertrektijden op een specifieke trein tikt, zie je bij welke letters de trein stopt. Die letters zijn op het perron met bordjes aangegeven.

Reageer