beantwoord

Is er een overzicht van alle stations waar je in één oogopslag kunt zien of Stallen op rekening kan?

Toon eerste bericht

81 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Niet met een lijst van alle stations waar je kunt Stallen op rekening, 

Tja, daar was het natuurlijk om te doen. Het is toch geen moeite? Nu moet je het als consument per station op blijven zoeken. Het is één keer een lijst produceren en het bespaart de fietsende consument best veel onnodige moeite en, met de gedachte die ik opperde is het ook nog eens zo dat we zorgen voor minder fietsen in de trein. 

Nog even in de benen, dus!

Op deze omissie na, ziet het er zeer goed uit. Niettemin wel hulde aan @Rizana NS, die zich er voor inspande.:wine_glass:

Ik heb er nogmaals achteraan gemaild. Hierbij de reactie wat betreft de lijst die er niet is: 

Een lijst maken is niet nodig, aangezien er maar vier bewaakte/zelfservice stallingen zijn in Nederland waar je geen gebruik kunt maken van Stallen op rekening.

Dit staat ook op deze pagina onder de kop “Waar kun je Stallen op rekening?”.

Ik begrijp dat je dan alsnog niet weet welke stallingen bewaakt of zelfservice of onbewaakt zijn, maar op vrijwel alle middelgrote en grotere stations vind je of een bewaakte of een zelfservice stalling. Een lijst met stallingen moet nou eenmaal bijgehouden worden en dat gaat eigenlijk altijd mis. Wil je van een station weten of je er kunt Stallen op rekening, dan zoek je het op via ns.nl/fietsenstallingen. Wil je van twee stations weten of je kunt Stallen op rekening, dan zoek je twee stations op.

Er gaat dus geen lijst komen, helaas. En wat betreft mijn inspanningen, graag gedaan. :slight_smile:  

Reputatie 7
Badge +4

Nederland kent ook stallingen van Arriva en dat is voor de reiziger wel van belang. Doen die mee?

Heb je een voorbeeld voor mij, Thom?

Reputatie 7
Badge +4

Stavoren. Bij Arriva zijn het een fietskluisjes. Het is dunbevolkt gebied en dan is het handig dat het kan. Natuurlijk is moeten betalen niet het einde van de wereld.

Maar het idee van zo fietsend het land door te gaan en zonder de fiets in de trein mee te moeten nemen, is beter voor iedereen. Dat is waar het om gaat en uit de antwoorden begrijp ik dat dat kennelijk niet begrepen wordt.

In wezen is fietsvervoer een last. Het is een optie voor mensen die trein en fiets recreatie willen combineren. In combinatie met Stallen op rekening levert het minder fietsvervoer op. Het gaat niet of nauwelijks over het woon-werkverkeer.

Wat ik kennelijk niet duidelijk kan maken: het gaat om een overzichtslijst van heel Nederland, absoluut niet om de optie het per station op te kunnen zoeken.

Ik wil het in één oogopslag kunnen zien.

Stavoren komt ook niet voor in “de lijst” en als je die op de pagina zoekt, krijg je geen resulaten. Dus die doen niet mee.

Ik kan helaas niets meer voor je betekenen wat betreft de lijst. Die gaat er helaas niet komen.

Reageer