beantwoord

Is het mogelijk dat iemand toegang krijgt tot je account na het opladen?

• 4 februari 2019
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Nadat ik zojuist 50 euro op mijn ov chipkaart had opgeladen bij het station en deze voor de scanner hield stapte een iets wat kleine vrouw in die nonchalant iets begon te doen. Ik wist niet goed hoe ik hier mee om moest gaan en zij was vrij snel weg. Is het mogelijk dat mijn account een risico loopt? Ik dacht van niet maar vragen kan altijd leek me. Ik hoor graag een antwoord mvg, Julien
icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 februari 2019, 18:32

Goedenavond Jvrager en welkom bij de NS Community!

Ik snap even niet zo goed de link tussen wat de vrouw deed en de veiligheid van jouw account. Bedoel je daarmee jouw bankrekening vanaf waar je de oplaadactie hebt uitgevoerd? Wat precies deed deze vrouw in de trein waardoor je je zorgen maakte?

Algemeen gezien zal iemand die na jou bij een kaartautomaat komt niets kunnen doen met jouw bankrekening. Dit is uiteraard gewoon goed beveiligd!
Bekijk origineel

5 reacties

Goedenavond Jvrager en welkom bij de NS Community!

Ik snap even niet zo goed de link tussen wat de vrouw deed en de veiligheid van jouw account. Bedoel je daarmee jouw bankrekening vanaf waar je de oplaadactie hebt uitgevoerd? Wat precies deed deze vrouw in de trein waardoor je je zorgen maakte?

Algemeen gezien zal iemand die na jou bij een kaartautomaat komt niets kunnen doen met jouw bankrekening. Dit is uiteraard gewoon goed beveiligd!
Goedenavond Stijn, allereerst bedankt voor je reactie!, Ik bedoelde met instappen dat zij direct het afgesloten hokje in Hilversum inging waar ik de oplaadactie had uitgevoerd nadat ik mijn ov voor de scanner had gehad.(mijn excuses voor de verwarring in Hilversum heb je kaartautomaten in een soort van hokje). Ik was vrij verrast want normaal gesproken wacht men op zijn minst totdat je het hokje uit bent maar zij nam dus direct de plaats in als het ware. Ik had ook niet nog het scherm bekeken dat opkwam nadat ik mijn ov voor de scanner hield. Ik weet niet of je vanuit dat scherm toegang hebt tot iemands account ik dacht van niet maar twijfelde uiteindelijk toch. Om die reden stuurde ik een berichtje.
Ah ik snap het. Alsnog is er niets aan de hand! Voor eventuele verdere betalingen van jouw rekening zou nogmaals jouw pinpas benodigd zijn. Puur met de automaat kan ze niets doen. Het enige wat ze eventueel zou kunnen zien is dat jouw actie succesvol is voltooid. 🙂
Badge +3
Ja, het scherm zal Terug naar Start o.i.d. tonen, of Volgende klant.

Sowieso kan iemand anders geen transacties uitvoeren die jou geld zouden kosten, want je moet dat altijd zelf via de betaalterminal bevestigen met je pinpas.
Top! Bedankt Stijn! Ik ben zeer tevreden met deze community!

Reageer