beantwoord

Is P&R parkeren in Boxtel nog steeds gratis

• 26 januari 2018
  • 11 reacties
  • 3498 Bekeken

Reputatie 7
Badge
Terug van vakantie probeerde ik de auto aan de "voor/stadszijde" te parkeren, maar dat was vol/afgezet. Vorig jaar parkeerde ik 'm dan ergens in het woonwijkje maar daar geldt ineens vergunningparkeren. Verwezen wordt naar het NS terrein annex Qpark aan de "achterzijde", waar volgens de foto van Google streetview juli 2017 de slagbomen open staan.

Als ik bij NS probeer te achterhalen wat de parkeerkosten zijn bij dit station Boxtel (aangezien parkeren bij de stations Best, Oisterwijk en Vught gratis is), is het draaien in een rondje:
Je begint bij stationsinformatie en dan moet je aanklikken Boxtel ; en komt in beeld: Op dit station kunt u uw auto parkeren op een betaald P+R parkeerterrein.Meer informatie kunt u hier vinden. en op de dan volgende pagina van Q-park staat Bekijk het tarief op uw station, en dan ben je weer aan het begin.

Er staat ergens op een website dat het 2 euro maximaal per dag voor een treinreiziger met OV-chipkaart kost, maar ik lees ook op internet een bericht uit 2017 dat de gemeenteraad van Boxtel de slagbomen open wil, en het parkeren gratis. NS zag dat niet zitten, en kondigde alvast aan dat parkeren in Best ook geld gaat kosten.

Wie weet de waarheid?
icon

Beste antwoord door klant_Jac 27 januari 2018, 10:29

Vanmorgen gecheckt: 2 euro per dag voor OV chip reizigers op Qpark aan de industriekant. Leeg terrein.
Bekijk origineel

11 reacties

Het lijkt mij dat dit een zaak is van de gemeente. Voorlopig zit Q-park meestal aangesloten via winkels en de gemeente. Daar kunt u het beste contact op gaan nemen. Het lijkt mij ook een politieke keuze.
Badge +3
Volgens Q-Park is het €2,00 per dag voor treinreizigers.
https://www.q-park.nl/nl/parkeren-bij-q-park/per-stad/boxtel/p-r-salmstraat

Mijn ervaring met betaalde P+R-terreinen is dat je de informatie op de site van NS met een flinke schep zout moet nemen en altijd moet controleren bij de website van de exploitant.
Reputatie 7
Badge
Volgens Q-Park is het €2,00 per dag voor treinreizigers.Mijn ervaring met betaalde P+R-terreinen is dat je de informatie op de site van NS met een flinke schep zout moet nemen en altijd moet controleren bij de website van de exploitant.

Ik neem de website van Qpark ook met een schep zout. In Oisterwijk is ook Qpark, maar die blijkt gratis voor treinreizigers als je er de OV chip in steekt. En de slagbomen in Boxtel staan vaak open, hoorde ik.

Iemand die er recent heeft geparkeerd?????
Reputatie 7
Badge
Vanmorgen gecheckt: 2 euro per dag voor OV chip reizigers op Qpark aan de industriekant. Leeg terrein.
Badge +3
De website van Q-Park is dus correct.:D
Reputatie 7
Badge
De website van Q-Park is dus correct.:D
inderdaad. Ze zullen er alleen nauwelijks iets verdienen.
Reputatie 7
Badge +3
De vraag is of zaterdag wel representatief is.
Reputatie 7
Badge
De vraag is of zaterdag wel representatief is.
als ik de passanten in de buurt en de berichten in lokale blad mag geloven.... Ja.

Soort lokaal protest,omdat Boxtel vroeger spoorstad nr 1 van het zuiden was?
Of omdat het NS terrein braak ligt, en QPark geld wil?
Of omdat er genoeg vrije plaatsen op loopafstand zijn?
Ik vraag me ook nog steeds af hoe mensen op station Boxtel zonder in- en uitchecken kunnen overstappen op een andere trein, want de poortjes staan tegenwoordig bij de trappen als je het perron wilt verlaten. Dus als je aansluitende trein op een ander spoor stopt, moet je dan eerst uitchecken, de trap op en over de loopbrug naar het andere perron, en dan weer inchecken? Maar dat maakt je reis dan toch duurder?
Badge +3
Nee, dat maakt de reis niet duurder.
Reputatie 7
Badge
Nee, dat maakt de reis niet duurder.behalve bij een omweg tijdens stremming Tilhurg-Den Bosch. Dan is het wel duurder, en kan je bij NS zeuren om geld terug.

Reageer