iuschermteksten


Reputatie 6
Badge +2
Dit is een update/cleanup van https://forum.ns.nl/op-station-17/cicoschermteksten-8875.

Schermteksten van palen en poortjes bij (poging tot) in- en uitchecken zijn te vinden in het document ''Welkom bij oefenen met de poorten en paaltjes'' op http://www.ns.nl/binaries/_ht_1457423857324/content/assets/ns-nl/reisinformatie/webdemopalenenpoorten.pdf (voor geluiden zie https://forum.ns.nl/op-station-17/iugeluiden-25335).

Aanvullingen:

Voor MCL-schermteksten voor het geval niet is ingecheckt zie http://www.benikbram.nl/meekijken-met-de-conducteur-1; zie ook https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/datacollectie-ns-ov-chipkaart-24122/index1.html#post146745.

NS geeft bij in- en uitchecken het kortingpercentage aan (bij 0% ''Vol Tarief'', bij 100% ''Gratis'', verder ''20% korting'' en ''40% korting''), zie http://www.ns.nl/binaries/_ht_1457423857324/content/assets/ns-nl/reisinformatie/webdemopalenenpoorten.pdf#page=4, http://www.ns.nl/binaries/_ht_1457423857324/content/assets/ns-nl/reisinformatie/webdemopalenenpoorten.pdf#page=6.

Arrivapaaltjes geven dit niet aan. Arrivapoortjes (toegepast bij BTS voor NS en Arriva met een gemeenschappelijk binnengebied, dit betreft Ddr, Ah, Zl) hebben een ander scherm (hardware, schermopmaak, geluid) dan Arrivapaaltjes, namelijk hetzelfde als NS-poortjes. Ze vermelden ''Vol Tarief'' (hoewel de juiste korting en het juiste instaptarief worden gerekend, afhankelijk van tijd en abonnement). Arriva vindt het te lastig dit te corrigeren.

Op de betreffende stations hebben zowel de NS- als de Arrivapoortjes nieuwe schermteksten:

* NS-poortje: ''Uitchecken bij andere vervoerder: Arriva''
* Arrivapoortje: ''Uitchecken bij andere vervoerder: NS''

16 reacties

Reputatie 6
Badge +2
201901 20 6:11
Zie ook:

https://community.ns.nl/ns-flex-60/ns-flex-waardeloos-55143

https://community.ns.nl/ns-flex-60/gebruik-flex-met-weekendvrij-49876#post334723
Reputatie 6
Badge +2
Heb je dit ook al eens aangekaart bij Arriva Dennis?
Ja, zie https://forum.ns.nl/op-het-station-17/cicoschermteksten-8875/index2.html#post155244. bijdragevandennis
Badge +3
De links in de PDF naar bijv. geluiden en instructies om reizen op saldo te activeren zijn stuk.. :S
Heb je dit ook al eens aangekaart bij Arriva Dennis?
Reputatie 6
Badge +2
Arrivapoortjes (toegepast bij BTS voor NS en Arriva met een gemeenschappelijk binnengebied, dit betreft Ddr, Ah, Zl) hebben een ander scherm (hardware, schermopmaak, geluid) dan Arrivapaaltjes, namelijk hetzelfde als NS-poortjes. Ze vermelden ''Vol Tarief'' (hoewel de juiste korting en het juiste instaptarief worden gerekend, afhankelijk van tijd en abonnement). Arriva vindt het te lastig dit te corrigeren.
Ook in Std.
Reputatie 6
Badge +2
Zie ook http://www.limburg.nl/dsresource?objectid=64791e51-1777-44d4-83fe-d8fc25d68d59&type=org *(wel met slordigheden zoals 22s i.p.v. 0,22s). bijdragevandennis
''Het geluidssignaal bij inchecken: 1 x piep (4374(1,3DB) 1005hz en 3002hz(-70,1Db)'' is zelfs zo slordig dat mij niet duidelijk is wat wordt bedoeld. Met DB en Db zal wel dB (decibel) worden bedoeld, maar het zou dan veel meer moeten zijn. Ook vreemd is dan dat er alleen bij het geluidssignaal bij inchecken een voorschrift is voor de geluidssterkte. ''4374'' betekent misschien 0,4374s (?). Twee aanduidingen voor één piep is ook vreemd.

Bizar dat dit onderdeel van het officiële programma van eisen waar de vervoerder aan moet voldoen zo'n rommeltje is. bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
Zie ook http://www.limburg.nl/dsresource?objectid=64791e51-1777-44d4-83fe-d8fc25d68d59&type=org *(wel met slordigheden zoals 22s i.p.v. 0,22s). bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
Arrivapoortjes (toegepast bij BTS voor NS en Arriva met een gemeenschappelijk binnengebied, dit betreft Ddr, Ah, Zl) hebben een ander scherm (hardware, schermopmaak, geluid) dan Arrivapaaltjes, namelijk hetzelfde als NS-poortjes.
Zo zijn er ook verschillen tussen de Connexxionpoortjes (Amf) en -paaltjes (Ed). bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
Bij inchecken bij Arriva-poortjes staat er ondanks vrij reizen ''Vol Tarief'', bij uitchecken in Ah ''Vol Tarief'' en het bedrag van € 0,00, maar in Ddr geen van beide.

Niet duidelijk is of het weglaten van de ritprijs impliceert dat die nul is.

En in Zl als in Ddr.
Reputatie 6
Badge +2
Zie ook https://forum.ns.nl/op-station-17/tijdweergave-op-poortjes-25152 (niet alleen over de weergave van de tijd op het scherm, maar over de eigen interne tijd zelf).

En https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/waarom-geen-melding-poortjes-daluren-hebt-12992.
Reputatie 6
Badge +2
Helaas wordt de tijd erg klein weergegeven (zie http://www.ns.nl/binaries/_ht_1457423857324/content/assets/ns-nl/reisinformatie/webdemopalenenpoorten.pdf#page=2) in verhouding tot het belang ervan. Als je moet wachten op de daluren is het handiger op een stationsklok te kijken hoe lang het nog duurt, als die in de buurt is (ook voor de secondenwijzer). Uiteindelijk moet je nog wel even de tijd op het iuscherm controleren vóór je je kaart presenteert (zie ook https://forum.ns.nl/abonnementen-2/rit-naar-reis-voorkom-ik-straks-veel-betaal-25194/index1.html#post155375).
Op Arrivapaaltjes staat de tijd helemaal niet, en bij inchecken ook niet het kortingpercentage. Voor controle moet je naar een automaat.
Reputatie 6
Badge +2
Bij inchecken bij Arriva-poortjes staat er ondanks vrij reizen ''Vol Tarief'', bij uitchecken in Ah ''Vol Tarief'' en het bedrag van € 0,00, maar in Ddr geen van beide.

Niet duidelijk is of het weglaten van de ritprijs impliceert dat die nul is.
Reputatie 6
Badge +2
NS (..) Bij het binnen een uur uitchecken op het incheckstation staat vermeld ''Vol Tarief''.
Toch niet, tegenwoordig staat er ''Inchecken geannuleerd'' (http://www.ns.nl/binaries/_ht_1457423857324/content/assets/ns-nl/reisinformatie/webdemopalenenpoorten.pdf#page=8).

Wel na meer dan een uur, met verlies van instaptarief (>= € 0).
Reputatie 6
Badge +2
NS (..) Bij het binnen een uur uitchecken op het incheckstation staat vermeld ''Vol Tarief''.
Toch niet, tegenwoordig staat er ''Inchecken geannuleerd'' (http://www.ns.nl/binaries/_ht_1457423857324/content/assets/ns-nl/reisinformatie/webdemopalenenpoorten.pdf#page=8).
Reputatie 6
Badge +2
NS geeft bij in- en uitchecken het kortingpercentage aan (bij 0% ''Vol Tarief'', bij 100% ''Gratis'', verder ''20% korting'' en ''40% korting''), zie http://www.ns.nl/binaries/_ht_1457423857324/content/assets/ns-nl/reisinformatie/webdemopalenenpoorten.pdf#page=4, http://www.ns.nl/binaries/_ht_1457423857324/content/assets/ns-nl/reisinformatie/webdemopalenenpoorten.pdf#page=6.
Bij het binnen een uur uitchecken op het incheckstation staat vermeld ''Vol Tarief''. Omdat dit gratis is maakt dat materieel niet uit. Sowieso gelden voor het instaptarief en de teruggave daarvan in het algemeen niet de gewone kortingpercentages (bij Dal Vrij wel: 0% of 100% korting).
Reputatie 6
Badge +2
Helaas wordt de tijd erg klein weergegeven (zie http://www.ns.nl/binaries/_ht_1457423857324/content/assets/ns-nl/reisinformatie/webdemopalenenpoorten.pdf#page=2) in verhouding tot het belang ervan. Als je moet wachten op de daluren is het handiger op een stationsklok te kijken hoe lang het nog duurt, als die in de buurt is (ook voor de secondenwijzer). Uiteindelijk moet je nog wel even de tijd op het iuscherm controleren vóór je je kaart presenteert (zie ook https://forum.ns.nl/abonnementen-2/rit-naar-reis-voorkom-ik-straks-veel-betaal-25194/index1.html#post155375).

Reageer