beantwoord

Jaarabonnement fietsenstalling Venlo niet mogelijk

• 3 februari 2020
  • 13 reacties
  • 300 Bekeken

Hallo, Vanaf morgen, 4 februari 2020, gaat de zelfservice fietsenstalling op station Venlo in werking. Ik wil al twee maanden hiervoor een jaarabonnement afsluiten. Ik had al een jaarabonnement bij de beheerder die hiervoor tot 18 december 2019 actief was. Verdere afhandeling is via NS verlopen. Sinds december 2019 werd de toegang tot de stalling verbouwd en daarom zou het afsluiten van het jaarabonnement niet mogelijk zijn. Bij afronding van de werkzaamheden zou deze optie wel opengesteld worden. Het afsluiten van een jaarabonnement is echter nog steeds niet mogelijk, terwijl dit wel wordt vermeld op het station bij de toegangspoortjes.(zie de foto). Hoe gaat NS regelen dat ik een jaarabonnement kan afsluiten voor de fietsenstalling op station Venlo? Online kun je geen abonnement afsluiten. Via de klantenservice kom ik ook geen stap verder, omdat ze me alleen kunnen vertellen dat een jaarabonnement niet mogelijk is. Dat klopt dus niet met de berichten op het station zelf en ik ken al mensen die in december wel een jaarabonnement voor deze fietsenstalling hebben afgesloten

icon

Beste antwoord door Jouke NS 11 februari 2020, 10:29

Het bestellen van abonnementen voor de nieuwe stalling is vanaf afgelopen vrijdag mogelijk. Als het niet online lukt kun je langs gaan bij de beheerder van de stalling, zoals Robert B al aangeeft. Mocht je er desondanks niet uitkomen kun je onze Klantenservice benaderen voor hulp.  

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5

Hallo, Vanaf morgen, 4 februari 2020, gaat de zelfservice fietsenstalling op station Venlo in werking. Ik wil al twee maanden hiervoor een jaarabonnement afsluiten. Ik had al een jaarabonnement bij de beheerder die hiervoor tot 18 december 2019 actief was. Verdere afhandeling is via NS verlopen. Sinds december 2019 werd de toegang tot de stalling verbouwd en daarom zou het afsluiten van het jaarabonnement niet mogelijk zijn. Bij afronding van de werkzaamheden zou deze optie wel opengesteld worden. Het afsluiten van een jaarabonnement is echter nog steeds niet mogelijk, terwijl dit wel wordt vermeld op het station bij de toegangspoortjes.(zie de foto). Hoe gaat NS regelen dat ik een jaarabonnement kan afsluiten voor de fietsenstalling op station Venlo? Online kun je geen abonnement afsluiten. Via de klantenservice kom ik ook geen stap verder, omdat ze me alleen kunnen vertellen dat een jaarabonnement niet mogelijk is. Dat klopt dus niet met de berichten op het station zelf en ik ken al mensen die in december wel een jaarabonnement voor deze fietsenstalling hebben afgesloten

Bij Haarlem was het hetzelfde geval. Daar duurde het een paar dagen voordat het jaarabonnement beschikbaar was. Een week nadat de stalling over was gegaan op het nieuwe regime.

Misschien is dat bij Venlo ook pas zo? Wel gek dat niemand wat kan melden. Je foto doet het trouwens niet. 

Hallo Marcel M en welkom bij de NS Community. 

Ik moet hier navraag naar doen. Ik ga contact opnemen met de stationsmanager om te achterhalen hoe dit zit. 

hallo Marcel

je kunt nu wel een jaar abonnement op venlo station paken heb ik ook kunnen doen kun je gewoon via internet doen .

groetjes cindy 

hallo nu heb ik een vraag 

Ik had al een jaarabonnement bij de beheerder die hiervoor tot 18 december 2019 actief was. Verdere afhandeling zou  via NS verlopen.

helaas zijn ze de papieren kwijt geraakt nu weer op nieuw gestuurd maar niemand weet hoe het zit als ik bel krijg ik nu nog mijn geld terug van deze tot augustus zijn toch 8 maanden die ik terug moet krijgen .

zou hier graag antwoord op willen .

met vriendelijke groet cindy 

Badge +3

hallo Marcel

je kunt nu wel een jaar abonnement op venlo station paken heb ik ook kunnen doen kun je gewoon via internet doen .

Als ik kijk op https://www.ns.nl/fietsenstallingen/info/station-venlo dan staat er dat je (op dit moment) geen jaarabonnement kunt afsluiten, dus hoe is het jou gelukt?

Voor geld terug (en de borg voor de pas) zal je deze waarschijnlijk moeten opsturen of inleveren. Als het abonnement op je ov-chipkaart staat en nog geldig is tot augustus zou je er gewoon mee moeten kunnen stallen lijkt me.

hallo Marcel

Als ik kijk op https://www.ns.nl/fietsenstallingen/info/station-venlo dan staat er dat je (op dit moment) geen jaarabonnement kunt afsluiten, dus hoe is het jou gelukt?

Voor geld terug (en de borg voor de pas) zal je deze waarschijnlijk moeten opsturen of inleveren. Als het abonnement op je ov-chipkaart staat en nog geldig is tot augustus zou je er gewoon mee moeten kunnen stallen lijkt me.

Hallo heb net gekeken kan je niet meer ik heb deze 18 dec afgesloten tot volgend jaar dus vindt het raar dat het nu niet meer kan .

Voor het geld terug heb ik brief opgestuurd maar zijn ze kwijt en als je belt niemand snapt het hoe het zit .heb nu een nieuwe brief gestuurd .

Hallo Jouke, 

Hallo Marcel M en welkom bij de NS Community. 

Ik moet hier navraag naar doen. Ik ga contact opnemen met de stationsmanager om te achterhalen hoe dit zit. 

Hallo Jouke,

Heb je nog meer informatie kunnen achterhalen?

Het is ons tot nu toe nog steeds niet gelukt om een abonnement voor de fietsenstalling in Venlo af te sluiten. Iemand had via NS klantenservice, voor de zakelijke markt, geïnformeerd. Hier had men gezegd dat vanaf vrijdag 4 februari een jaarabonnement beschikbaar zou zijn. Helaas klopt dit niet.

Vanaf vrijdag 4 februari zijn de poortjes gesloten en begint het 24 uurs dag stalling te gelden.  Dus vanaf vandaag zullen we iedere zondag en tijdens de vakanties en vrije dagen 0,50 per dag moeten betalen. Dit is wel erg jammer, gezien het feit dat we gewoon een jaarabonnement willen afsluiten (en eigenlijk ook en abonnement hadden die geldig was van augustus 2019 tot augustus 2020)(Op verzoek van de NS werd ons jaarabonnement opgezegd) 

hallo Marcel

Hallo heb net gekeken kan je niet meer ik heb deze 18 dec afgesloten tot volgend jaar dus vindt het raar dat het nu niet meer kan .

Voor het geld terug heb ik brief opgestuurd maar zijn ze kwijt en als je belt niemand snapt het hoe het zit .heb nu een nieuwe brief gestuurd .

Hallo Cindy,

We kennen 3 personen die rond 18 december 2019, een jaarabonnement hebben kunnen afsluiten (online) voor station Venlo. Een paar dagen later lukte het niet meer. Bij station Venlo is helaas de mogelijkheid van een jaar abonnement niet meer beschikbaar. We moeten beginnen met betalen ( 24 uur vrij en daarna 0,50 per dag afrekenen.) Erg jammer gezien het feit dat we wel een jaarabonnement hadden bij de beheerder van de fietsenstalling.

Badge +3

Als je al een jaarabonnement (witte pas) had via de beheerder dan zal dat overgezet moeten worden op je ov-chipkaart, want anders werkt het natuurlijk niet.

Online gaat dat niet lukken, maar via de klantenservice neem ik aan van wel. Plus dat je de borg voor de pas nog tegoed hebt, en eventueel (naar rato) wat je meer dan €55 voor je abonnement betaald hebt.

Het bestellen van abonnementen voor de nieuwe stalling is vanaf afgelopen vrijdag mogelijk. Als het niet online lukt kun je langs gaan bij de beheerder van de stalling, zoals Robert B al aangeeft. Mocht je er desondanks niet uitkomen kun je onze Klantenservice benaderen voor hulp.  

Hallo, het abonnement heb ik maandag online aangetroffen. Ik heb toen dus wel het abonnement kunnen afsluiten. Mijn probleem is nu dus opgelost. Bedankt voor het meedenken.

Bedankt voor de terugkoppeling, Marcel M.

Als je al een jaarabonnement (witte pas) had via de beheerder dan zal dat overgezet moeten worden op je ov-chipkaart, want anders werkt het natuurlijk niet.

Online gaat dat niet lukken, maar via de klantenservice neem ik aan van wel. Plus dat je de borg voor de pas nog tegoed hebt, en eventueel (naar rato) wat je meer dan €55 voor je abonnement betaald hebt.

Hallo, dank voor het meedenken. ik heb maandag de online optie aangetroffen. Ik heb nu het jaarabonnement kunnen afsluiten. Mijn probleem is nu dus opgelost.

Reageer