beantwoord

Je ophouden juist aan de rand van het Perron en vrijhouden van vluchtdeur machinist.

• 8 augustus 2017
  • 21 reacties
  • 960 Bekeken

Reputatie 3
Als ik op een druk station maar ook tijdens rustige momenten zie je regelmatig het volgende:
- Een aantal mensen staan te wachten op de trein vlak bij de rand van het perron.
- Je weet immers niet of er niet toevallig van achter er een trein (werktrein, Meettrein, goederentrein,etc.) komt.
- Het is geen voorbeeld gedrag voor kinderen.
- Handhavend zie je eigenlijk nooit een actie.
- Kan de NS hierover eens een verduidelijking actie maken om reizigers te informeren.
- Dus waar houdt je je op voordat jouw trein komt. (waar ligt de grens van goed en fout opstellen van personen).
Hetzelfde geldt voor het barricaderen van de eerste deur met koffers etc. die de machinist geen vlucht route biedt bij blokkades van het spoorrails.
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 9 augustus 2017, 14:21

Zoals Goner al heeft aangegeven is er op elk perron een witte lijn waarachter de reizigers dienen te wachten. Ik ga er vanuit dat elke reiziger weet dat je niet te dicht bij de rand van het perron mag staan zodat de binnenrijdende trein veilig kan passeren.

Een reiziger in de trein begrijpt hopelijk wel dat ze nooit de deuren mogen blokkeren met koffers. Een conducteur zal deze reizigers hier dan ook op aanspreken i.v.m. de veiligheid.
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 5
Volgens mij staat er op alle perrons al een witte lijn waar je achter moet blijven als de trein nog niet stil staat. Maar ja, zo zijn er allerlei regels op perron en in de trein en ook dingen waar je zelf wel op kan komen met enig logisch nadenken ; alleen houdt geen hond zich er aan. Dat gedrag beperkt zich niet tot station/trein ... ik heb me er al bij neergelegd.
Zoals Goner al heeft aangegeven is er op elk perron een witte lijn waarachter de reizigers dienen te wachten. Ik ga er vanuit dat elke reiziger weet dat je niet te dicht bij de rand van het perron mag staan zodat de binnenrijdende trein veilig kan passeren.

Een reiziger in de trein begrijpt hopelijk wel dat ze nooit de deuren mogen blokkeren met koffers. Een conducteur zal deze reizigers hier dan ook op aanspreken i.v.m. de veiligheid.
Het gaat om de geblokte witte lijn waar je achter moet wachten.
De geleidestrook voor blinden is namelijk ook wit, maar ook de perronrand bij vernieuwde perrons is meestal wit.
Reputatie 3
Vaak zijn het dezelfde mensen en die denken dat ze moeten staan daar waar de deur van de trein komt en staan bij een binnenrijdende trein op de rand van het perron.
Is er iets onverwachts dan ontstaat er een gevaarlijke situatie. B.v. het meelopen met de binnenrijdende trein naar de deur. Staat er tussen de mensen iets zoals koffers dan ontstaat er extra gevaar.
Iets onverwachts is een kortere trein of juist een langere trein.
Geen van de reizigers houdt er rekening mee dat er juist soms van de andere kant er een trein komt. b.v bij verstoringen en bij het "roest rijden" Maar ook een meettrein of goederentrein.
Soms bij vorst zijn perrons buitengewoon glad door bevriezing.
Ik verwacht van de NS dat dit eens aan de orde wordt gesteld en wat er van reizigers wordt verwacht en daarna een stukje handhaving op naleef gedrag..
Als machinist vind ik niet prettig als mensen dicht bij de lijn staan
stel dat je door de drukte op het spoor geduwd wordt
die lijn mag van mij wel verder weg staan
Reputatie 5

Ik verwacht van de NS dat dit eens aan de orde wordt gesteld en wat er van reizigers wordt verwacht en daarna een stukje handhaving op naleef gedrag..

Echt ?
En mensen die oversteken zonder uit hun doppen te kijken, gaan we ook allemaal waarschuwen ... wat dacht je van je gezonde verstand gebruiken ?
Badge +3
Als machinist vind ik niet prettig als mensen dicht bij de lijn staan
stel dat je door de drukte op het spoor geduwd wordt
die lijn mag van mij wel verder weg staan

Amen! Het is natuurlijk een fabeltje dat jij of je kinderwagen mee 'gezogen' kunnen worden door een trein (of metro) die voorbij raast, maar een beetje afstand op een perron (halve meter) lijkt me fijn.
Reputatie 6
Badge
Oja? En toch zie ik elke dag honderden mensen op Rotterdam Centraal over de lijn steken om zo vlak voor de deur te komen en als eerst een zitplaats te bemachtigen. Het is net zoiets als spreiding over de treinlengte, de reiziger is lui.
Badge +3
Ik reageede op Cosworth en die kan het weten (maar hopelijk nooit meegemaakt).
Reputatie 7
Badge +3
Jaren geleden waren er behalve de onderbroken witte strepen toch ook van die (gele?) zig-zag strepen van de perron rand tot de streep met de waarschuwing daarachter te blijven vanwege snel voorbijrijdende treinen? In ieder geval op stations waar de IC’s niet stopten, zoals “mijn” station De Vink?
Misschien wordt je niet zo makkelijk meegezogen door een voorbijrijdende trein, maar ik vind het toch geen prettig idee om dicht langs de rand te staan wanneer een IC op volle snelheid langs raast. Heb regelmatig op Delft Zuid gestaan wanneer de Benelux voorbij denderde, doe ik toch automatisch nog een stapje achteruit.
Reputatie 5
Jaren geleden waren er behalve de onderbroken witte strepen
Ik keek net op HS uit op een perron waar de onderbroken lijn bestaat uit zwarte stenen ... dat wordt nog lastig. Trouwens, de afstand is niet echt groot, zo'n 30 cm ??
Reputatie 3
Duidelijkheid is belangrijk voor de veiligheid van elke reiziger. Vaak is fout gedrag zo over genomen door (kleine) kinderen. De ouders kunnen hiervoor moeilijk begrip krijgen van hun eigen kinderen.
Dagelijks zie ik reizigers nog te vaak bij en over de rand van het perron kijken of hun trein er aan komt.
Ik zie graag dat dit foute gedrag dat dit stopt en is in het belang van iedereen.
Reputatie 5
Ik zie graag dat dit foute gedrag dat dit stopt en is in het belang van iedereen.
Tsja, ik zou ook graag alle foute gedrag gestopt zien ; brommers op fietspaden, bellen in de auto, rijden onder invloed, door rood rijden, rechts inhalen, inbreken, kindermishandeling, geweld tegen conducteurs ... te veel om op te noemen. Maar perron-gedrag scoort niet overdreven hoog bij mij, sorry.
Ik vind het in dat opzicht zorgwekkender om in de zomer nog steeds (voornamelijk jeugd) met de benen over de rand van het perron te zien zitten. Die ben je kwijt als je een beetje pech hebt.
Reputatie 6
Badge
Maar als dat niet gebeurt vinden al je vriendjes je super cool en heb je je levensdoel
bereikt!

Dat is toch super vetgaaf? :?
Sorry, ik ben daar niet hip genoeg voor 😞 Er zijn sowieso weinig mensen die het langer dan 10 minuten met mij vol kunnen houden, lol.
Reputatie 4
Het grootste probleem zijn niet de reizigers maar het bijeen geraapte zooitje(sorry dat ik dat zo zeg) materieel. De deuren van de treinen zitten niet op de zelfde afstand van elkaar en de treinen stoppen zelden op exact de zelfde plaats. Dat is bijvoorbeeld in japan wel het geval. Daar kan je precies zien waar de deuren komen.
Reputatie 3
Normaal is het dat als je op het perron en je kijkt naar het spoor komt de trein normaal van links. Iedereen verwacht dan ook dat de trein van links komt. Je ziet mensen dan ook naar links kijken of er al zicht is op jouw trein.
Er zijn ook perrons waar de trein van rechts komt. Hang je dus kijkend naar links kun je een aanrijding hebben met een trein die van rechts komt. Die trein kan een trein zijn die tussendoor rijdt maar ook goederentreinen, meettreinen, etc.
De betreffende machinist beleeft dan weer eens een nare dag maar moet wel verder met zijn werk.

Op een druk station zijn er momenten dat reizigers niet eens de gelegenheid krijgen om (met koffers, fietsen, kinderwagens etc) uit te stappen omdat instappende opdringerige reizigers de beste plekjes in de trein willen kapen met natuurlijk een tas op de bank naast deze reiziger. Dit om zoveel ruimte in te nemen.
We moeten ook zo snel instappen omdat we anders het risico lopen dat een conducteur fluit en dan mogen we niet meer instappen. Het een leidt tot het ander.
Reputatie 3
En dan zijn er van die malloten die met de oren vol met doppen zitten te luisteren naar muziek of film. Omroepberichten horen zij niet. Roepende mensen ook niet. Worden boos als je ze aantikt. Pakken dan pas dat geluid uit hun oren. Snappen niet wat er aan de hand is. Vooral als ze alleen op het perron staan. Kennelijk vertrekt de trein op een ander perron.
Het grootste gevaar blijft dat plaats nemen op de rand van het perron en niemand die dit aanpakt.
Komen ze voor de trein terecht is er oponthoud van zeker 2 uur voor iedereen.
Die gene voor de trein gaat weg in een kist of als er mazzel is de ambulance. Je zal die rotzooi moeten opruimen. Daarom goede afspraken zijn gewenst.
Reputatie 7
Badge +3

Hetzelfde geldt voor het barricaderen van de eerste deur met koffers etc. die de machinist geen vlucht route biedt bij blokkades van het spoorrails.

In dit geval betreft het een loc waarbij de machinist naar achter kon vluchten en geen treinstel waar reizigers mogelijk de deur van machinst kunnen blokkeren, maar je moet er toch niet aan denken wat er in zo'n geval zou kunnen gebeuren.

http://www.tageblatt.lu/nachrichten/luxemburg/mit-110-kmst-gegen-betonplatten-98242426/

Reageer