beantwoord

Jehova’s Getuigen op station Breukelen

• 3 oktober 2018
  • 7 reacties
  • 466 Bekeken

In Breukelen word ik regelmatig aangesproken door Jehova’s getuigen die daar met een display met flyer bij de ingang/uitgang voor het perron staan.

Na de zoveelste keer ben ik daar wel klaar mee.
Ik wil gewoon rustig met de trein naar mijn werk en hoef niet lastig gevallen te worden door iemand anders’ geloofsovertuigingen.

@NS; Mag iedereen zomaar op het station met flyers gaan staan en NS-klanten aanspreken?
icon

Beste antwoord door Slidestops 3 oktober 2018, 08:21

In een station mogen ze niet staan. Voor het station is gemeentegrond en daar mogen we ze voor zover ik weet gewoon staan..
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
In een station mogen ze niet staan. Voor het station is gemeentegrond en daar mogen we ze voor zover ik weet gewoon staan..
Ik ben bang dat Slidestops gelijk heeft 😞
Reputatie 6
Badge +1
Ze staan tegenwoordig op zowat ieder station in de ochtendspits heb ik het idee... Wel netjes altijd op de gemeentegrond overigens.
Voor zowel het staan op het station als het aanspreken van voorbijgangers heb je een vergunning nodig. Uit mijn ervaring als reiziger weet ik dat beide punten worden nageleefd. Uit jouw bericht maak ik op dat dit niet het geval is? Wordt je aangesproken terwijl je gewoon langsloopt, of sta je stil bij de folders? En waar op Breukelen staan ze precies?
De flyerstand staat recht voor de trap van het perron. De dames staan hiernaast of aan de overkant van het fietspad. Dit is beide onder het station, recht onder de rails zeg maar.
Heb eens naar de flyers gekeken omdat ik niet direct zag waar het om ging en het recht voor de NS-trap staat dus best een NS-flyer had kunnen zijn. Wordt nu elke keer opnieuw aangesproken omdat ik vast overkwam als geinteresseerde.

Mijn ervaring is juist dat het niet wordt nageleefd. Word ook regelmatig aangesproken door flyeraars in heel het land, behalve in de grote steden als Amsterdam, Rotterdam, etcetera, daar lijken ze wel geweerd te worden.
Reputatie 7
Badge +4
Wat u recht onder de rails noemt in Breukelen, is gewoon een doorgaande openbare weg met trottoir. Daar mogen ze staan. Het staat los van uw treinreis. Hun vrijheid is ook de uwe.
Ik ben niet heel erg bekend op dit station, maar ben bang dat Thom gelijk heeft. Ik zal alsnog je signaal doorzetten. Als je in de toekomst nog deze stands tegenkomt op een station dan mag je ons dat laten weten zodat we kunnen optreden.

Reageer