beantwoord

Jongerenkaart

• 13 september 2020
  • 14 reacties
  • 413 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 4 reacties

Ik kan met mijn jongerenkaart al 2 weken op rij niet scannen bij Amsterdam Sloterdijk op donderdag. Dit is na de spits en nu heb ik extra moeten betalen. Op de heenweg in Den Bosch gaat het wel goed. Hoe kan ik dit voorkomen? En hoe kan ik mijn geld daarvoor terug krijgen, want zo wordt het nog een duur kaartje. 

icon

Beste antwoord door Rizana NS 14 september 2020, 09:44

Hi JoVer, welkom bij deze Community. Wat gek dat het alleen op Sloterdijk niet lijkt te werken! 

Wil je mij het nummer van het betreffende poortje doorgeven? Dan ga ik het melden dan kan er naar gekeken worden, hopelijk wordt het dan snel verholpen. 
Je kunt het beste, als het poortje niet werkt, de blauwe infoknop indrukken zodat iemand het poortje voor je kan openen. 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Welke melding geeft het display op het poortje als je de E-ticket scant? Of geeft hij helemaal geen melding en gebeurt er helemaal niets?

Wellicht overbodig, je kan een E-ticket alleen scannen bij poortjes met een glazen plaat op de lezer. 

Er gebeurt helemaal niets en ik heb het geprobeerd bij het poortje met glazen plaat.

Reputatie 7
Badge +3

Stomme vraag misschien, maar klopt de datum, je neemt het (meestal rechtse) poortje met opschrift 'scan ticket' na 9.00 of 18.30 uur?

Voor mogelijke restitutie kun je telefonisch via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

De volgende keer zou je op het knopje naast de poortjes kunnen drukken voor hulp.

Reputatie 7
Badge +1

Er gebeurt helemaal niets en ik heb het geprobeerd bij het poortje met glazen plaat.

Konden geen van alle poortjes de code lezen? Zorg ervoor dat je helderheid op maximaal staat, je scherm niet al te erg beschadigd is, de code zo groot mogelijk volledig afgebeeld wordt (uiteraard niet groter dan het formaat van de glas plaat) en houdt je telefoon/tablet een paar centimeter van de lezer af . Als het kaartje geprint is, zorg dan voor een goede print kwaliteit. 

Mocht het je toch niet lukken en er geen medewerker aanwezig is, dan kan je inderdaad de blauwe info knop op de SOS palen gebruiken. Een medewerker van de klantenservice kan dan een poortje op afstand voor je open maken. 

Bedankt voor de reacties.

Op andere stations lukt het wel, dus de code is wel gwn te lezen. Alleen op Sloterdijk lukt het nu al 2x niet. Omdat ik maar 2 minuten heb voor de overstap, heb ik weinig tijd om met iemand in gesprek te gaan. Krijg je meteen iemand te spreken door op die knop te drukken?

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor de reacties.

Op andere stations lukt het wel, dus de code is wel gwn te lezen. Alleen op Sloterdijk lukt het nu al 2x niet. Omdat ik maar 2 minuten heb voor de overstap, heb ik weinig tijd om met iemand in gesprek te gaan. Krijg je meteen iemand te spreken door op die knop te drukken?

Rond welke tijd wil je door de poortjes? 

Een keer om 18.45, andere keer om.19.15 uur.

Reputatie 7
Badge +3

Dan ligt het er niet aan dat je tijdens de spits door de poortjes wilt. Vreemd.

Hi JoVer, welkom bij deze Community. Wat gek dat het alleen op Sloterdijk niet lijkt te werken! 

Wil je mij het nummer van het betreffende poortje doorgeven? Dan ga ik het melden dan kan er naar gekeken worden, hopelijk wordt het dan snel verholpen. 
Je kunt het beste, als het poortje niet werkt, de blauwe infoknop indrukken zodat iemand het poortje voor je kan openen. 

Reputatie 7
Badge +1

Vermoedelijk kan dat poortje zelf de code dan niet lezen en is het niet de fout van de gebruiker. Het enige wat je dan zelf kan doen als je haast hebt is het bij een ander poortje te proberen of als je over een OV-Chipkaart met voldoende saldo beschikt kan je ook daar mee inchecken, door het poortje gaan, aan de andere kant gelijk weer uitchecken en niet door het poortje lopen. 

Reputatie 7
Badge +3

Maar als je daar wilt overstappen moet je toch eerst uitchecken, en dan heb je een uitcheck zonder incheck. 

Ik stap daar over van de bus naar de trein.

Ik zal donderdag op het nummer letten van het poortje en evt. een ander poortje proberen.

Reputatie 5
Badge

Offe-niet geheel per ongeluk niet goed opgelet en die van GVB-metro willen benutten? Zal wel haast niet, want dan kom je niet in het NS-treintjesgedeelte. Verwarring tussen die van NS en ARV/BlNet etc, komt geregeld voor en veel mensen zijn stomverbaasd dat ze hierop moeten letten.

Reputatie 6

De GVB-poortjes staan alleen onderaan de trappen in de metroverdeelhal. De dichtstbijzijnde NS-poortjs staan onderaan de trappen richting sporen ¾, 5/6 en 7/8, en anders in de centrale hal. Daar ligt het ook niet aan, aangezien het geen Amstel/Duivendrechtconstructie is.

Reageer