Jouw ervaringen met Stationswifi

• 10 februari 2018
  • 5 reacties
  • 142 Bekeken

Mogen we het ook over WiFi op stations hebben?
Maar natuurlijk! :D

Maar......... mogen we hier ook klagen over NS-wifi? :(

Stationswifi is voornamelijk KPN, dus ik verwacht weinig inhoudelijks vanuit NS hier, maar toch. Voor het idee. Een discussieplek voor stationswifi!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Een aanvullende vraag: waarom is er geen WiFi op alle stations? Dat kan dan mooi dienen als "wachtverzachter" en hoeft helemaal niet zoveel te kosten.
Kijk, wat een goede Mark! Heeft het topic nu al praktisch nut :D

Dataverbindingen zijn er toch al tbv OVCP, kaartautomaat, et cetera. Daar is vast ook wel een KPN-tunneltje overheen te bouwen met een access point erbij.
Reputatie 6
Mijn laatste ervaring met stationswifi was rond de jaar of anderhalf jaar geleden op Den Haag Centraal. Tijdens een verstoring wilde ik even bekijken wat de volgende optie zou zijn, aangezien mijn trein was uitgevallen. De NS Reisplanner Xtra app laadde voor geen meter. Toen ik keek, zag ik dat ik per ongeluk was verbonden met de stationswifi. Nadat ik hem gewoon op mijn eigen mobiele data met 4G had gezet, deed de app het weer prima. Dit was alweer een poos geleden, maar als de stationswifi de NS-app niet fatsoenlijk kan laden, dan ga ik er ook echt geen gebruik van maken.
Kwam dat niet omdat je eerst via je browser het portaal moest openen en akkoord moest geven op wat voorwaarden? In de regel zijn mijn ervaringen met het KPN-netwerk op stations prima, vooral als NS-KA weer eens slecht werkt.
Reputatie 7
Badge +3
Op heel veel plekken in Nederland is tegenwoordig gratis WiFi beschikbaar voor de klanten. In iedere winkel van AH (niet AH to Go) is WiFi aanwezig. Waarom dan niet een fatsoenlijke dienst op alle stations in NL? Op Schiphol is voor iedereen WiFi beschikbaar. De directeur van Schiphol vindt dat zelfs een basisbehoefte voor de reizigers.
Ook DB biedt inmiddels op 120 stations gratis WiFi (30 minuten) aan.
https://www.bahn.de/p/view/service/bahnhof/railnet_bahnhof.shtml

Reageer