beantwoord

Kaart automaat: wel betaald, kaartje niet geprint, klantenservice was niet bepaald behulpzaam

• 20 augustus 2014
  • 3 reacties
  • 171 Bekeken

Beste,

Ik heb 13-6 een kaartje gekocht (station sittard, automaat 101, 4,80 euro, retour Sittard-Heerlen). Dat kaartje werd echter niet geprint, teriwjl het bedrag wel was afgeschreven. Gebeld met service medewerker. Deze zag idd dat ik betaald had en dat het kaartje niet geprint was. Na een niet al te vriendelijk gesprek gaf ze aan een restitutie in gang te zetten, maar, zo zij ze, je kunt dat beter zelf doen anders is kans groot dat je het niet terug krijgt. Nu, 2 maanden later, moet ik haar gelijk geven: ik heb geen restitutie meer gezien. Ik wil graag het geld terug, maar minstens zo belangrijk vind ik om aan te geven dat de NS zich verstopt achter automatisering: zowel de aanwezige servicemedewerker op het perron als de mevrouw aan de telefoon waren nogal onwetend dan wel pessimistisch over mijn kansen om het aantoonbaar onterecht afgeschreven bedrag terug te krijgen.

Graag uw reactie.
icon

Beste antwoord door Leny NS 20 augustus 2014, 13:22

Ik snap je punt. Als mijn collega telefonisch je verzoek had toegewezen, dan hoort zij/hij het bedrag terug te storten. Wel vervelend om te lezen dat dit niet gebeurd is. Ik wil je daarom graag verder helpen. Mag ik je NAW-gegevens en je Ibannr via privébericht ontvangen? Dan kijk ik de melding na.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge
He Dirk, welkom op het forum. Vervelend om te lezen dat dit je ervaring is met de klantenservice. Het bedrag van € 4,80 heb je nog niet ontvangen. Je geeft in je verhaal aan dat mijn collega het bedrag terug zou boeken, maar ook aangaf dat je dit beter zelf kon regelen. Maar hoe heb je het verzoek nu ingediend? Via mijn collega of heb je zelf brief/mail gestuurd? Zou je via een privébericht je naw- gegevens en je Iban nummer willen sturen?
He Dirk, welkom op het forum. Vervelend om te lezen dat dit je ervaring is met de klantenservice. Het bedrag van € 4,80 heb je nog niet ontvangen. Je geeft in je verhaal aan dat mijn collega het bedrag terug zou boeken, maar ook aangaf dat je dit beter zelf kon regelen. Maar hoe heb je het verzoek nu ingediend? Via mijn collega of heb je zelf brief/mail gestuurd? Zou je via een privébericht je naw- gegevens en je Iban nummer willen sturen?

Dag Leny,

Dank voor je reactie. Ik heb de medewerkster verzocht het te regelen. Haar antwoord (je kan het beter zelf doen, met een diepe zucht erbij) doet mij sterk vermoeden dat ze nooit een actie in gang heeft gezet. Ik wil mijn gegevens prive sturen, maar nogmaals: als ik de service balie aan de lijn heb EN zij kunnen mijn verhaal in het systeem zien, dan is het toch uiterst klantonvriendelijk om mij niet direct te helpen? Bij elk ander bedrijf krijg ik excuses en direct het product dan wel mijn geld terug.
Badge
Ik snap je punt. Als mijn collega telefonisch je verzoek had toegewezen, dan hoort zij/hij het bedrag terug te storten. Wel vervelend om te lezen dat dit niet gebeurd is. Ik wil je daarom graag verder helpen. Mag ik je NAW-gegevens en je Ibannr via privébericht ontvangen? Dan kijk ik de melding na.

Reageer